To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - AFR co jak dlaczego - bardzo pożyteczny temat!

faldzip - Sob 07 Kwi, 2012

Jesli ktos moglby mi wytlumaczyc od czego zaleza te wartosci cisnienia. Bo tak srednio to rozumiem, a tak z reszta co to jest za cisnienie? Raz ktos pisze cisnienie, a zaraz podcisnienie. Rozumiem to tak, ze cisnienie, to kiedy powietrze jest gdzies wpychane, natomiast podcisnienie - gdy jest wyciagane. Do N/A bardziej pasuje mi to drugie.
Bo teraz nurtuje mnie pytanie - zamontuje do Saxo teraz dolot racelanda z jakims duzym stozkie - i co to zmienia w kontekscie AFR i tych map?

Bonczek - Sob 07 Kwi, 2012

AFR to jest air fuel ratio - stosunek powietrza do paliwa w mieszance. O jakie ciśnienia Ci chodzi?
iQ - Sob 07 Kwi, 2012

faldzip, jak zamontujesz racelanda to teoretycznie silnik bedzie dostawal wiecej powietrza i AFR bedzie ubozszy.
Barejka - Sob 07 Kwi, 2012

ale przy takich malych ilosciach swierzego powietrza komputer sam sobie poradzi i wleje minimalnie wiecej paliwa
faldzip - Sob 07 Kwi, 2012

Bonczek napisał/a:
O jakie ciśnienia Ci chodzi?

Patrz: strona 3, screen z mapa. Tam wartosc paliwa jest uzalezniona od cisnienia (kPa) i obrotow. Obroty to proste, ale interesuje mnie to cisnienie - z czego ono wynika? W N/A powietrze nie jest wpychane (doładowanie dynamiczne to chyba mozna pominac). Ktos napisal "podcisnienie w kolektorze" - czyli pewnie chodzi o to jak bardzo silnik "ssie" (podcisnienie - cisnienie mniejsze od atmosferycznego). Jesli przez racelanda powietrze wpada łatwiej, to ta roznica cisnien bedzie mniejsza, tak? Nie czaje tego gdzie to cisnienie jest mierzone i z czego wynika (co sie na nie sklada) :/

Bonczek - Sob 07 Kwi, 2012

Doczytałem już ale też nie wiem :)
M - Sob 07 Kwi, 2012

faldzip napisał/a:
Bonczek napisał/a:
O jakie ciśnienia Ci chodzi?

Patrz: strona 3, screen z mapa. Tam wartosc paliwa jest uzalezniona od cisnienia (kPa) i obrotow. Obroty to proste, ale interesuje mnie to cisnienie - z czego ono wynika? W N/A powietrze nie jest wpychane (doładowanie dynamiczne to chyba mozna pominac). Ktos napisal "podcisnienie w kolektorze" - czyli pewnie chodzi o to jak bardzo silnik "ssie" (podcisnienie - cisnienie mniejsze od atmosferycznego). Jesli przez racelanda powietrze wpada łatwiej, to ta roznica cisnien bedzie mniejsza, tak? Nie czaje tego gdzie to cisnienie jest mierzone i z czego wynika (co sie na nie sklada) :/


Dobry dolot poprawia VE czyli upraszczając sprawność napełniania cylidrów powietrzem.
Podciśnienie w kolektorze dolotowym jest zależne od stopnia otwarcia przepustnicy w funkcji obrotów silnika. Tzn upraszając podciśnienie to jest sin(kąt otwarcia)*1bar

faldzip - Sob 07 Kwi, 2012

M napisał/a:
faldzip napisał/a:
Bonczek napisał/a:
O jakie ciśnienia Ci chodzi?

Patrz: strona 3, screen z mapa. Tam wartosc paliwa jest uzalezniona od cisnienia (kPa) i obrotow. Obroty to proste, ale interesuje mnie to cisnienie - z czego ono wynika? W N/A powietrze nie jest wpychane (doładowanie dynamiczne to chyba mozna pominac). Ktos napisal "podcisnienie w kolektorze" - czyli pewnie chodzi o to jak bardzo silnik "ssie" (podcisnienie - cisnienie mniejsze od atmosferycznego). Jesli przez racelanda powietrze wpada łatwiej, to ta roznica cisnien bedzie mniejsza, tak? Nie czaje tego gdzie to cisnienie jest mierzone i z czego wynika (co sie na nie sklada) :/


Dobry dolot poprawia VE czyli upraszczając sprawność napełniania cylidrów powietrzem.
Podciśnienie w kolektorze dolotowym jest zależne od stopnia otwarcia przepustnicy w funkcji obrotów silnika. Tzn upraszając podciśnienie to jest sin(kąt otwarcia)*1bar

Dzieki :) poczytalem jeszcze troche i chyba juz wiem o co chodzi. Aczkolwiek na tej mapie na stronie trzeciej wystepuje wartosc cisnienia troche wyzsza niz atmosferyczne :)
A od czego jest skrot VE?

GeKo - Sob 07 Kwi, 2012

faldzip, Chodzi o to aby podczas otwarcia przepustnicy uzyskać jak najmniejsze spadki względem atmosferycznego ciśnienia. Spadki większe niż 30mBar mówią nam że coś jest nie tak w funkcjonowaniu układu dolotowego.
M - Sob 07 Kwi, 2012

faldzip napisał/a:
M napisał/a:
faldzip napisał/a:
Bonczek napisał/a:
O jakie ciśnienia Ci chodzi?

Patrz: strona 3, screen z mapa. Tam wartosc paliwa jest uzalezniona od cisnienia (kPa) i obrotow. Obroty to proste, ale interesuje mnie to cisnienie - z czego ono wynika? W N/A powietrze nie jest wpychane (doładowanie dynamiczne to chyba mozna pominac). Ktos napisal "podcisnienie w kolektorze" - czyli pewnie chodzi o to jak bardzo silnik "ssie" (podcisnienie - cisnienie mniejsze od atmosferycznego). Jesli przez racelanda powietrze wpada łatwiej, to ta roznica cisnien bedzie mniejsza, tak? Nie czaje tego gdzie to cisnienie jest mierzone i z czego wynika (co sie na nie sklada) :/


Dobry dolot poprawia VE czyli upraszczając sprawność napełniania cylidrów powietrzem.
Podciśnienie w kolektorze dolotowym jest zależne od stopnia otwarcia przepustnicy w funkcji obrotów silnika. Tzn upraszając podciśnienie to jest sin(kąt otwarcia)*1bar

Dzieki :) poczytalem jeszcze troche i chyba juz wiem o co chodzi. Aczkolwiek na tej mapie na stronie trzeciej wystepuje wartosc cisnienia troche wyzsza niz atmosferyczne :)
A od czego jest skrot VE?


Na mapie może być i dwa bary, co nie znaczy że komputer będzie sięgał po te wartości :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Volumetric_efficiency

GeKo - Czw 20 Wrz, 2012

Dobra potrzebuje eksperckiej porady z tłumaczeniem jak dla małego dziecka, elektrycznie jestem debilem więc najelpiej w rysunkach :D

Dzięki Toxicowi i jego zdolnościom plastycznym w Paincie przy użyciu hipsterskiego iPada :D udało mi sie to przekształcić w coś takiego.

Moje Pierwsze pytanie tyczy się podpięcia masy.
BIAŁY i NIEBIESKI to masa.
Na racing forum piszą tak:
- czerwony przewód +12V włączane po przekręceniu kluczyka (min. 5A bezpiecznik)
- biały i niebieski to masa, przy czym trzeba podpiąć osobno żeby uniknąć zakłóceń
- żółty i brązowy to wyjścia analogowe, więc jedno z nich pospinasz pod wskaźnik, świnkę itp
- czarny przewód podpinasz do masy przez przełącznik - zwarcie do masy będzie uruchamiało kalibrację.

Zaś dalej w tym samym temacie piszą że należy BIAŁY z NIEBIESKIM zlutować razem i z nich wyprowadzić jeden na masę i to samo jest zawarte w instrukcji.

Druga część mojego pytania (Zakłądając że BIAŁY z NIEBIESKIM lutujemy razem i dalej jednym kablem.

Czy może być tak jak na schemacie że BIAŁY i NIEBIESKI siedzą w jednej kostce? czy mają ją całkiem pominąć i lecieć niezależnie.
Poniżej fotka mojego podłączenia w oparciu o schemat powyżej.
To mój temat, więc Ja tutaj rozdaje POMUKI ;D



Jeśli coś niejasno opisałem to pisać.

siema - Czw 20 Wrz, 2012

Minęło już trochę czasu od kiedy skończyło się szkołę, ale...
GeKo napisał/a:
biały i niebieski to masa, przy czym trzeba podpiąć osobno żeby uniknąć zakłóceń

Masa jest masa. Jeśli jest prawidłowy styk, to o jakich zakłóceniach mowa? Jakiś absurd.

GeKo napisał/a:
Czy może być tak jak na schemacie że BIAŁY i NIEBIESKI siedzą w jednej kostce? czy mają ją całkiem pominąć i lecieć niezależnie.

Podobnie j.w., mogą siedzieć w jednej kostce.

GeKo - Czw 20 Wrz, 2012

Tak pisali na Racingforum, że może "siać, zakłócenia i inne rzeczy" Ja się nie znam, pytam praktyków :D . Ade, Dzik, Miniac, Voj2as, M.
siema - Czw 20 Wrz, 2012

Chowam zatem dyplom do szuflady i siedzę już cicho :>
M - Pią 21 Wrz, 2012

Ja to podłączyłem zgodnie z instrukcją, masy podłączyłem do jednego przewodu z kabla sieciowego. Zajęło mi to godzinę. Tu nie ma żadnej filozofii.

Diode odpuść ponieważ info że jest kalibracja będziesz mial w logworksie pozatym to potem jest już bardzo intuicyjne.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group