To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
 
forum.hothatch.org
Witamy na forum Hothatch.Org

Techniczne - Silnik w C4 VTS

Anonymous - Śro 02 Sie, 2006
Temat postu: Silnik w C4 VTS
Panowie czy ktoś może mnie oświecić i powiedziec czy C4 VtS ma ten sam silnik co 206 RC! Moc ta sama. Pytam bo kumpel zamówił do takiej właśnie 206-tki kit z homologacją. Ma byc 220 kucyków. Podobna drigo jak cholera ale co tam... A drugie pytanie to gdzie robią dobrze wolnossące silniczki bo chce zeby ten moj samochod zaczął jeżdzic tak jak trzeba!!!
Łukasz kiedys gadaliśmy o skrzyni od peugeota! Możesz mi jakoś pomóc ją dostac? Pozdro

dzik - Śro 02 Sie, 2006

Z ciekawosci ile taki kit kosztuje i co zawiera?

Kiedys juz chyba pytales czy dlubac fure, ja odradzam.

saxorulez - Czw 03 Sie, 2006

wolnossące dobrze robi Adamant - 0501213584 - szczególnie francuskie... co do skrzyni rozejrze się.
pcs - Czw 03 Sie, 2006

Mysle ze twoim przypadku prawie nowego, ciezkiego auta do codziennego uzytku wybralbym kompresor a nie dlubanie N/A . Ale po pierwsze trzeba by sprawdzic czy jakas powazna firma robi gotowy kit, po drugie czy bebechy wytrzymaja.

Dlubanie profi N/A na 220 km nie ma raczej w Twoim wypadku sensu, w cenie tego kity moglbys kupic, podlubac i utrzymac jakiegos puga 205 gti czy inne auto dobre do zabawy.

Anonymous - Czw 03 Sie, 2006

To dokładnie te same silniki. 206 RC i c-4 VTS.
pcs napisał/a:
Ale po pierwsze trzeba by sprawdzic czy jakas powazna firma robi gotowy kit, po drugie czy bebechy wytrzymaja.

Te silniki mają ogromne rezerwy mocy!!!.
Bebechy napewno wytrzymaja.

dzik - Czw 03 Sie, 2006

szymon napisał/a:

Te silniki mają ogromne rezerwy mocy!!!.
Bebechy napewno wytrzymaja.


Tzn ile wytrzyma?

Wchodzenie w doladowanie to glebszy problem niz wytrzymalosc materialow.

pcs - Czw 03 Sie, 2006

jakby byly takie mocne to by na ich bazie robili motory do WRC, a jakos robia je ze starych 1.9 (205 gti, 405 mi16)
ps - Czw 03 Sie, 2006

pcs napisał/a:
jakby byly takie mocne to by na ich bazie robili motory do WRC, a jakos robia je ze starych 1.9 (205 gti, 405 mi16)


Skąd taka informacja?? Z jakiegoś pewnego źródła?

Peugeot 206 WRC pojawił się wcześniej niż cywilne 206RC, nie mówiąc już o C4 VTS. Nie wiem kiedy pojawił się silnik 2.0 z tych aut, ale może właśnie dlatego WRC robią na bazie starego 1.9

Loko - Czw 03 Sie, 2006

Helloł, przecierz 2.0 z RC i C4 to jest po prostu silnik 2.0 montowany na przykłąd w 406 albo 206 s16, żadna nowa konstrukcja, tylko lekko przydłubany.
ps - Czw 03 Sie, 2006

mhm.. 50 koni przyrostu w NA to nie tak lekko ;)
Loko - Czw 03 Sie, 2006

Dodali zmienne fazy rozrządu, przesuneli ogranicznik do 7400, lepiej poskłądali i wyważyli wszystko, elementy z aluminium, no i modyfikacje dolotu i wydechu, tyle udało mi się wyczytać.
Nie 50 tylko 40 :P

psvts: To jest pewna informacja, że silniki do wrca robią na bazie mi16.

A jeszcze ciekawszą sprawą jest to ze w 307 WRC silnik jest zrobiony na bloku 1.8 z 406

Anonymous - Czw 03 Sie, 2006

Loko napisał/a:
Helloł, przecierz 2.0 z RC i C4 to jest po prostu silnik 2.0 montowany na przykłąd w 406 albo 206 s16, żadna nowa konstrukcja, tylko lekko przydłubany.

Zupełnie nowe silniki konstrułuje sie raz na 20 lat.
ten 2.0 to ewolucja silnika 1.9 z gti, mi 16 itp. Blok silnika jest zmieniony( co nie znaczy ze nowy-to są ogromne koszty) głowica 16 ventylowa , zmienne fazy, dolot, wydech, elektronika itp.
Przebudowanie tego silnika pochłoneły duzo kasy więc mozna go uznać za nowy silnik. Zresztą teraz w PSA montują na jego bazie zdławiona wersję o mocy 140km.

pcs - Czw 03 Sie, 2006

na pewno nie ma w 2.0 bloku z 1.9 bo ten z 1.9 byl pancerny, mial jakiej odjechane tuleje, ktorch sie nie dalo zje... ale bylo to bardzo kosztowne wiec tak juz nie robia. 2.0 moze co najwyzej miec takie same ksztalty i rozwiazania ale nie te same materialy.

Pozatym nie mozna mowic ze 2.0 140km to "zdlawiona" wersja 2.0 180km (podobnie jest w zreszta z rodzina silnikow F4R renault), bo poza blokiem to tam niewiele zostalo z mocniejszej wersji. A przykladowe roznice to (zarowno w PSA jak i Renault, bo PSA robiac motor do 206 RC zmalpowalo praktycznie wszystkie przerobki renault):

- inne i do tego lzejsce (wydrazone) walki
- dolot, lpektor dolotowy, kolektor wydechowy, wydech
- lzejsze tloki
- natrysk oleju na denka + chlodnica
- wariator rozrzadu + sterowani
- zawory
- komputer + oprogramowanie
- wtryski
........

Loko - Czw 03 Sie, 2006

Tez sie nie zgadzam że to ten sam blok.
Peugeot stosuje oznaczenia na przykład xu9j4- to jest mi 16, xu9j1 to jest 205 gti, i jeżeli blok się nie różni to pierwsze literki są takie same. A konstrukcja z 206 s16/307 to jest już ew10. Czyli nawet peugeot uznaje to za nowy silnik.

2.0 140 km nie mozę byc zdłąwioną wersją z RC/307, bo ten silnik był wcześciej już w 406 go montowali i miał 136 koni. Dopiero w RC zastosowali te przeróbki o których napisał pcs plus na pewno zmienne fazy rozrządu i wydłubali ten silnik na 177 km

Anonymous - Czw 03 Sie, 2006

pcs napisał/a:
- inne i do tego lzejsce (wydrazone) walki
- dolot, lpektor dolotowy, kolektor wydechowy, wydech
- lzejsze tloki
- natrysk oleju na denka + chlodnica
- wariator rozrzadu + sterowani
- zawory
- komputer + oprogramowanie
- wtryski

No właśnie ładnie to napisałeś-min tym sie różnią.
Miałem gdzies oznaczenia wszystkich silników PSa i musze odszukać.
Więc teraz nie będę się wymądrzał :D



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group