Chłopaki - prosiłbym o opinie.
Mój kochany Wujek, wariat samochodowo-motorowy chce kupić sobie Coopera S
poprzednią edycję czyli taką jak ma Jimmi czy GOKART.
I teraz powiedzcie na co zwracać uwagę przy kupnie takiego auta ?????
Gdyby nie to, że w weekend byłem w Zakopcu to już bym z Wujciem jechał do Poznania po takowego. Co jest słabymi stronami tego auta ? co się psuje ? co trzeba wiedzieć jak się jedzie oglądać takiego Miniaczka ?
Unikajcie tego sprzed liftu - ma zbyt długą skrzynię przez co ma słabsze osiągi i pochłania hektolitry paliwa. Poza tym miewał często choroby wieku dziecięcego - elektryka, wspomaganie itp.
najbardziej bym sie skupil na to co w kazdym aucie uzywanym a tego malo nie jest...
a takich miniakowych rzeczy to nie kupowalbym sprzed lifta...
z pierdulek to...
np bym nie kupil bez szklanego dachu. to jeden z tych dodatkow ktora zdecydowanie zmienia postac rzeczy (dla mnie). bez niego wydaje sie byc ciasnawo nie mowiac juz o tym ze przez przednia pionowa szybe nie planujcie patrzec czy jest zielone czy czerwone nad wami LOL
zwrocilbym uwage na skrzynie - to jedyna rzecz tak naprawde z ktora cokolwiek bylo u mnie - i po namowie wymienili mi ja na gwarancji. przyspieszajac na biegu stukalo sobie szybciej wolniej rownomiernie do predkosci a z zewnatrz troche sie pocila. Niby nie bylo nic czuc z jazdy ale nie protestowalem tak czy siak juz potem cisza.
apropos jeszcze dzwiekow to metaliczne stękanie przy ruszeniu np pod gorke to nic groznego - to tylko sygnal ze sprzeglo powoli zaczyna miec watpliwosci. takze moze to byc sygnal o przyszlych kosztach dla wujka.
Jesli chodzi o spalanie to nie wiem jak sprzed lifta ale po lifcie dalej nie jest malo (mowie zeby nie bylo). Osiagi natomiast - co innego troche.
troche sie zastanawialem co by tu napisac bo jak kazde auto uzywane... nie wiadomo co bedzie ale bede jeszcze myslal w razie czego uderzaj na pw.
uwaga bo mimo ze wygladaja fajnie to oczywiscie jest duzo dezelow i gowna, ale to jak wszystkiego.
Napalił się wujek... co ja poradzę to nawet dobrze. Do tej pory jego oczkiem w głowie był motor BMW jakiś duży i Mazda Miata. Teraz chce miniaka bo się w nim zakochał
Unikajcie tego sprzed liftu - ma zbyt długą skrzynię przez co ma słabsze osiągi i pochłania hektolitry paliwa
Czy po lifcie skróceniu uległo fd, czy poszczególne przełożenia? mógłbyś konkretniej nakreślić tą różnicę ..?
Poza tym, dłuższa skrzynia chyba pozwala na lepszą ekonomike podróżowania bo występują niższe prędkości obrotowe przy danych prędkościach(km/h)
auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Lip 2006 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Wto 01 Sty, 2008
napewo zmieniły się przełożenia głowne ale chyba równiez przełożenia poszczególnych biegów.
W nowszej skrzynce dla biegów 1, 2, 5 oraz 6 przełożenie główne wynosi 2.75 a 4.05 dla biegów 3, 4 oraz wsteczny.
odnośnie szklanego dachu - fakt , ułatwia obserwowanie świateł i nie trzeba wkładać głowy miedzy kolana zyby coś zobaczyć powyzej poziomu ulicy ale ten szyber jest chyba k.rewsko ciezki (zapewne przez wzmocnienia poszycia dachu) i przesuwa wyżej środek cieżkości samochodu przez co cierpi trakcja. Do miniaków ze szklanym dachem z powodu większej masy montowane były inne spręzyny. Ja mam czarną podsufitkę w alcantrze i nie zamieniłbym tego na zaden lanserki szyber
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Wto 01 Sty, 2008
Cytat:
W nowszej skrzynce dla biegów 1, 2, 5 oraz 6 przełożenie główne wynosi 2.75 a 4.05 dla biegów 3, 4 oraz wsteczny.
sorry ale to nie jest możliwe aby były dwa przełożenia główne.. ??
2.75 to jest meeeeega długie przełożenie (chyba wogóle nie stosowane w samochodach osobowych) w porównaniu z 4.05 co powodowało by dziwne zmiany biegów.
_________________ when the flag drops the bullshit stops
auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Lip 2006 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Wto 01 Sty, 2008
no niedowiarek się znalazł
"The Getrag 6-speed manual transmission for the MINI Cooper S and Diesel is similar to that used in the Audi TT and Ford Focus SVT. Unlike a conventional transmission which uses two shafts, this one employees three shafts, with two output shafts (or layshafts) geared to the differential. The gears on the input shaft from the engine drive the output shafts and the differential through two different final drive gears. There is one final drive for 1st, 2nd, 5th and 6th gear on one shaft, and another final drive for 3rd, 4th and reverse on the other. This is better illustrated by the design and cutaway images below:"
http://www.mini2.com/galleries/data/780/38564.jpg http://www.mini2.com/galleries/data/780/38563.jpg
"The gears on the input shaft from the engine drive the output shafts and the differential through different
final drive gears. So there is a 2.75:1 final drive for
1st, 2nd, 5th and 6th gear on one shaft and a 4.05 final drive for 3rd, 4th and Reverse on the other output shaft.
(Imagine the differential gear, with two seperate
gears on opposite sides.)
So depending on the gear you have selected, the final drive ratio varies (either 2.74 or 4.05). So publishing a
conventional gear chart can't be done. For example, both
3rd and 5th are 1.333:1, and 4th and 6th gear are 1.089:1,
but they are on two different output shafts with different final drives. People thought when we publish the same ratio for two gears, it was a typo. So what we have published are the overall gear ratios (gear ratio multiplied by the included respective final drive)"
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach