Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Polerka Alu
Autor Wiadomość

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Wto 12 Lut, 2008   Polerka Alu

Pytanko:

Czy da sie samemu papierem sciernym i pasta polerska spolerowac aluminium do "prawie" perfekcyjnego lustra???
Znudzil mi sie kolor mojego roweru, musze wyremontowac zawias i osprzet wiec rama bedzie gola.
Zastanawiam sie nad takim oczoje.bem.
Potem pokrycie lakierem bezwarnym.

What say you?
 
 

michool_vt 
Kilo Pangi - 9,99
8]


auto: stara beta
silnik:: ...
moc: 280km
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 29 Mar 2006
Skąd: olkusz

Wysłany: Wto 12 Lut, 2008   

da sie wypolerowac, ale jak pojedziesz to potem bezbarwnym to caly urok zniknie :)

ps. juz widze jak ci muskuły urosna od polerowania :DD
ps2. jak wroce do formy to wpadam z rowerem :P
 
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Wto 12 Lut, 2008   

michool_vt napisał/a:
ale jak pojedziesz to potem bezbarwnym to caly urok zniknie

dobrze, tak mi mow, czyli tylko polerka pasta na koniec? zadnych konserwacji?

michool_vt napisał/a:
jak wroce do formy to wpadam z rowerem

smialo, wrzucaj rower do vts'a i ogien, zapraszam ziom! :) Ja od poczatku zimy tez zero formy, ale miesiac treningu -> -6kg i niszcze kazda gore :D
 
 

MoRToN 
sushi nori
tylko fourty/fourty


auto: Reno
silnik:: 2.5
moc: 115km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 12 Lut, 2008   

Zależy jak bardzo dbasz o rower :)

Goła polerka wymaga dużej pielęgnacji, jak nie będziesz o to dbał po 2 miesiacach rama zrobi sie matowa a na pewnoe w miejscach gdzie jest narażona na otarcia (górna rama pod jajkami, czy sztyca przy pedałach :X ).

Rama obecnie jest w lakierze ? Czy tylko bezbarwny jest polozony ?
 
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Wto 12 Lut, 2008   

dbam o technike, wszystko ma dobrze dzialac.
Rysami itd sie nie przejmuje.
 
 

MoRToN 
sushi nori
tylko fourty/fourty


auto: Reno
silnik:: 2.5
moc: 115km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 12 Lut, 2008   

Oki, ale po co sie rypać z tym 3 dni jak za chwile cała praca pójdzie na marne. Chyba, że trysnąc bezbarwnym. No ale to moje zdanie.
 
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Wto 12 Lut, 2008   

Tylko ze zdania sa podzielone:
Mihool twierdzi ze po bezbarwnym efektu nie bedzie.
To jak jest w koncu?
 
 

michool_vt 
Kilo Pangi - 9,99
8]


auto: stara beta
silnik:: ...
moc: 280km
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 29 Mar 2006
Skąd: olkusz

Wysłany: Wto 12 Lut, 2008   

nie moge znalezc zdjec jak polerowalem pokrywy w saxo,
milion papierow sciernych uzylem,
pasta polerska,
byly tak wypolerowane ze sie przegladalem w tym,
psiknalem to bezbarwnym i sie zesralo, ale jakbym nie psiknal to by zaraz sie zabrudzilo okropnie

nie poleruj ramy.. kup plakatowki i wzorki se walnij :DD napisz 'szimaho' albo cos

ps. kiedy ostatnio wymieniales kierownice? :D
ja dwa lata temu na zjezdzie przecinalem taki mały rów i...

potem przeczytalem ze producent zaleca wymiane co dwa lata :D
 
 
 

MoRToN 
sushi nori
tylko fourty/fourty


auto: Reno
silnik:: 2.5
moc: 115km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 12 Lut, 2008   

k-mart napisał/a:
Tylko ze zdania sa podzielone:
Mihool twierdzi ze po bezbarwnym efektu nie bedzie.
To jak jest w koncu?


To prawda, straci połowe efektu. No ale to chyba jedeny sposób na utrzymanie tego w dobrym stanie.
 
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Wto 12 Lut, 2008   

to nie wiem w takim razie....
moze spoleruje lajtowo, trysne na mat i potem bezbarwnym. bedzie po problemie
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Wto 12 Lut, 2008   

Cytat:

ps. kiedy ostatnio wymieniales kierownice

zapomnialem odpowiedziec:
no nigdy, ale jest prosta i nie wydaje mi sie by miala sie zlamac przy nastepny huknieciu z powietrza na ziemie :D
 
 

Bart 
HEJTER


auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Skąd: z dupy

Wysłany: Wto 12 Lut, 2008   

możliwości masz dwie - albo chcesz błyszczącą ramę - wtedy polerkę musisz powtarzać co jakiś czas (~kilka tygodni), albo, jak już przedmówcy (przedpiscy?) napisali, pryskasz to bezbarwnym lakierem - utrzyma się długo, ale efekt już nie ten sam.

Mam kumpla co z felgami jedzie równo raz na jakiś czas bo lans musi być ;D
 
 
 

pajonk
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Lut, 2008   

Przerabiałem temat polerki felg i namordowałem się strasznie(duzo cienkich ramion), w przypadku ramy powinno być nieco latwiej, scansol z wypróbowanych przeze mnie specyfików okazał się najbardziej skuteczny, ale skoro powierzchnie trzeba potem i tak drobnym papierem potraktować to można zalożyć na wiertarkę lub kontówke specjalną szczotkę i robota znacznie sie przyspiesza, co do samego polerowania to polecam wiertarkę i tarrcze z papierem na rzep, końcowa faza już ręcznie.

Dobrej polerki lakier się raz nie bardzo trzyma dwa nie ma efektu. Są lakiery "lotnicze" ale cena ponoć zabójcza. Niezabezpieczoną polerkę wypada raz w tygodniu przetrzec szmata nasączoną wodą z np ludwikiem:)

Pozdro
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Czw 14 Lut, 2008   

Dzieki wszystkim za porady, przydadza sie! :)
Chyba jednak zaryzykuje. ;)
 
 

Marcel
[Usunięty]

Wysłany: Czw 14 Lut, 2008   

moze to tez ci pomoze :

Do polerowania felg będzie nam potrzebne:
-scansol

-rózne grubosci papierów w zależności od stanu felg
-drewienko czy coś w tym rodzaju
-pędzelek
-duuuuuuuuuuużo czasu i jeszcze więcej chęci
-pasta Automax
-miękka szmatka

Zaczynamy od ściagnięcia clearu czy koloru w zależności co kto ma i co poleruje. U mnie był bezbarwny. Nakładamy pędzelkiem Scansol na powierzchnie i gdy zacznie się łuszczyć jakimś drewienkiem ściągamy go.


Czynność powtarzamy kilka razy bo za pierwszym napewno nie puści.

Po ściągnięciu clearu/koloru zaczynamy docieranie. W zależności od stanu felg jedziemy papierami od najmniejszego do największego przy czym 1500 i 2500 już jedziemy z woda.
Ja jechałem od 240-400-600-800-1000-1500-2500 bo moje felgi miały dość dużo i dość duże wżery.

Jeśli ktoś ich nie ma to proponuję pojechac papierami od 600 nawet 800 w górę czyli 800-1000-1500-2500. Skąd wiemy, że czas zmienić papier na inny (tzn. 400 na 600)? To widać, że papier już nie dociera i dalsze nim tarcie daje znikomy efekt.

Po papierkach czas na pastę. Można to robić filcem i wiertarką czy dremelkiem ja jednak jechałem ręcznie. Nakładamy pastę na szmatkę i docieramy. Efekt już widać po papierze 2500 ale to co robi pasta jest powalające :D . Aż się gęba cieszy. Wiem, że są różne szkoły co do pasty, ale akurat do moich felg najlepiej sprawdziła się pasta Automax i tą polecam. Zależy to oczywiście od rodzaju aluminium, ale z tego co się orientowałem to większość felg wychodzi najlepiej właśnie tą pastą.
Efekt końcowy po polerce jest taki:


Nad felgami spędziłem około miesiąca( tylko polerowanie rantów- przygotowania pod lakier środków itp. tu nie wliczam). Oczywiście nie siedziałem od rana do nocy, ale było kilka dni które całe spędziłem nad felgami. Wiem jednak, że opłacało się. Jak dla mnie efekt jest wart poświecenia czasu.
Jeśli ma ktoś jakieś pytania chętnie pomogę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 8