Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Kąty ustawienia kół
Autor Wiadomość

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Pon 18 Lut, 2008   Kąty ustawienia kół

Temat ktory od dawna bardzo mnie interesuje, lecz nie mam o nim pojecia.

BMW juz chyba od zawsze celowo stawia tylne kola w swoich RWD w lekkim negatywie.
Ale czy chodzi o to by nadac napedzajacej osi wiecej trakcji w zakretach czy jest to tylko sposob BMW?
Jakie katy chcemy uzyskac w hatch'ach = FWD?

Moze sie myle, ale zauwazylem ze samochody jezdzace w wyscigach po torach maja tendencyjnie ustawione kola w negatywie na przedniej i tylnej osi, gdy samochody startujace w rajdach chwala sie "neutralna" pozycja.

Co sie co sie co sie stalo?
:O :O :O :o :o :o
 
 

carlose 
słucham..?
Adminiseparator


auto: Mazda CX7
silnik:: czysty
moc: ze 230km
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 16 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 18 Lut, 2008   

czym bardziej koła leżą tym lepiej lata się po zakrętach, lecz gorsza wsumie trakcja..
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 18 Lut, 2008   

carlose napisał/a:
czym bardziej koła leżą tym lepiej lata się po zakrętach, lecz gorsza wsumie trakcja..

trakcja oraz hamowanie :)

Poza tym negatyw powoduje że auto dłużej ma przyczepnosć na zakręcie, ale jak już ja straci to "i believe i can fly" :) :)

W rajdach ważne jest żeby auto sygnalizowało pośliżg, a jak juz poślizg nastąpi to musi być łatwy do kontroli, ale faktem jest że na "zero" ustawia sie zawias na rajdach szutrowych.
Na asfaltach - a w polsce jednak przeważają rajdy asfaltowe - stosuje sie nieznaczne negatywy, szczególnie dlatego że współczesne auta trzymają się znacznie lepiej, i poślizgi na asfalcie to rzadkość ...

Do jazdy na codzień sugeruje nastawy producenta :)
To sie sprawdza, a poza tym opony sie w miare równomiernie zużywają.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

carlose 
słucham..?
Adminiseparator


auto: Mazda CX7
silnik:: czysty
moc: ze 230km
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 16 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 18 Lut, 2008   

to fakt, u mnie seryjnie nie ma możliwości regulacji kątów koła i po założeniu zawiasu koła były tak: '/ \' zastotosowałem górne wahacze regulowane i już prawie mam na zero, jeszcze trzeba delikatnie poprawić ale odrazu było czuć różnice gdzie u mnie przy 195 zimowej nie było mowy o trakcji na 1,2 a teraz coś się pojawiło :)
 
 
 

GOKART 
współczynnik IQ poniżej temp. ciała
Miniac

auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lip 2006
Skąd: Zachodniopomorskie

Wysłany: Pon 18 Lut, 2008   

CHRZANEK napisał/a:
...
Do jazdy na codzień sugeruje nastawy producenta :)
To sie sprawdza, a poza tym opony sie w miare równomiernie zużywają.


a jak u kogoś się zuzywają tylko po zewnętrznej ? :D

Ciekawy temacik więc i ja podepnę się z pytankiem. Będę zakładał worksowy (znaczy się bardziej sportowy od serii) zawias do mojego malucha i są tam takie adnotacje odnośnie ustawień kół:


Po za tym że toe oznacza z ang. paluch to nie bardzo wiem z czym te oznaczenia się je, a nie chcę się zdawać na dowolną interpretację pana od geometii.
Ktoś wie o ca kaman, bo tu wszyscy multilanguage :>
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 18 Lut, 2008   

GOKART napisał/a:
a jak u kogoś się zuzywają tylko po zewnętrznej ? :D

To trzeba opony (o ile nie są asymetryczne) obracać na felgach i zamieniać miejscami - to dłużej pożyją :D :D :D
I wolniej jeździć po zakrętach :rotfl:
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

carlose 
słucham..?
Adminiseparator


auto: Mazda CX7
silnik:: czysty
moc: ze 230km
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 16 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 18 Lut, 2008   

to ma być dobra geometria ?
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Pon 18 Lut, 2008   

No to tak:

Toe-in to jest zbieżność
Camber- to jest pochylenie kół
Caster- kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy
Maximum steering angle on inside wheel- to jest maksymalny kat skrętu na wewnętrznym kole

Miniak ma aż tyle ustawień geometri?
Czy niektóre z tych wartosci są tylko kontrolne?
 
 
 

GOKART 
współczynnik IQ poniżej temp. ciała
Miniac

auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lip 2006
Skąd: Zachodniopomorskie

Wysłany: Pon 18 Lut, 2008   

Dzięki Loko, przy jakiejś okazji bedzie pochwa, bo to nie mój topic.
Nie wiem co z tego da się ustawić wyjdzie w praniu czyli pojutrze :)
 
 
 

carlose 
słucham..?
Adminiseparator


auto: Mazda CX7
silnik:: czysty
moc: ze 230km
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 16 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 18 Lut, 2008   

nie sądze abyś mógł ustawić pochylenie koła, chociaż ja się nie znam na minikach :)
 
 
 

GOKART 
współczynnik IQ poniżej temp. ciała
Miniac

auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lip 2006
Skąd: Zachodniopomorskie

Wysłany: Pon 18 Lut, 2008   

to prawda, na 95% nie ma takiej opcji żeby móc ustawić pochylenie koła
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 18 Lut, 2008   

Jak jeżdziłem w rallycrossie to żeby uzyskać negatyw na przedniej osi ( ja miałem 1,5 stopnia, ale byli i tacy co twierdzili że lepiej jest mieć 2) robiliśmy "fasolkę" z górnej dziury mocującej kolumnę do wahacza, następnie skręcaliśmy to ( koniesznie z grubymi podkładkami po obu stronach) i ustawialiśmy kąt pochylenia na laserowym urządzeniu pomiarowym ( jest w większości warsztatow które odbudowują auta po wypadkach) po ustawieniu żądanego kąta spawaliśmy podkładki i wtedy można było rozmontowywać zawias i po złożeniu zawsze był negatyw.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

GOKART 
współczynnik IQ poniżej temp. ciała
Miniac

auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lip 2006
Skąd: Zachodniopomorskie

Wysłany: Pon 18 Lut, 2008   

to o czym piszesz zowie się chyba camber plates i gotowe takie kity są do kupienia. Tyle że to już jak dla mnie lekki hardcore. Pewnei w określonych warunkach sprawdza się to lepiej ale "neutrealne" fanryczne nastawy bedą bardziej wszechstronne
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pon 18 Lut, 2008   

GOKART napisał/a:
ale "neutrealne" fanryczne nastawy bedą bardziej wszechstronne

Oczywiście - też jestem tego zdania.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

ade 
plotki... plotki...


auto: Królowa lawet
silnik:: f4rt
moc: 172km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Pon 18 Lut, 2008   

CHRZANEK napisał/a:
GOKART napisał/a:
ale "neutrealne" fanryczne nastawy bedą bardziej wszechstronne

Oczywiście - też jestem tego zdania.


troszke wiekszy negatyw niz fabryka (jesli pozwala na to auto) chyba jednak warto ustawic jak ktos czesto jezdzi po zakretach... zawsze bedzie sie troszke rownomierniej zuzywac opona i lepsze prowadzenie w luku... tyl na fabryke, takie moje zdanie
_________________
http://yt-motorsport.eu
http://facebook.com/YoungTimerMotorsport
http://instagram.com/youngtimermotorsport
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 8.07 sekund. Zapytań do SQL: 12