Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Jak są rozwiazane zmienne fazy w Clio RS?
Autor Wiadomość

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Śro 20 Lut, 2008   Jak są rozwiazane zmienne fazy w Clio RS?

Hej - właściciele Clio,

jak u Was jest to rozwiazane? Czy ten "VVT" jest na wałku ssącym czy wydechowym?
jak to się zmienia? ECU tym steruje? Mechanicznie?
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Śro 20 Lut, 2008   

W tych tematach to ja zielony jestem... Ale chyba na wydechowym, bo Freeman zapodał nkowy wydechowy wałek i moc max jest teraz wyżej. A Dzik kiedyś pisał, że przy około 6300 vvt wraca czy coś takiego i dlatego nie ma wyżej wzrostu mocy. Tak na chłopski rozum, więc nie bijcie.
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Śro 20 Lut, 2008   

oki.. też mi się wydaje że rusza wydechowym - ale jak to robi?
i czy w każdym Clio RS PHI 172 - PH II 172/182? to robi?
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Śro 20 Lut, 2008   

Dziku będę wiedział czy mechanicznie czy ECU. Nie chcę spekulować...
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Śro 20 Lut, 2008   

Kreci walkiem dolotowym, sterowane jest to z ECU zwyklym 12v.
Zmienia faze o 16 stopni juz przy 1800rpm i cofa przy 6800 na seryjnym ECU, jak sie nie myle na N-grupowym trzyma do odciecia 7800.

Kazdy F4R w clio tak ma.

Edit: korekte zrobilem
_________________
Ostatnio zmieniony przez dzik Śro 20 Lut, 2008, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 

Olek
[Usunięty]

Wysłany: Śro 20 Lut, 2008   

ja się tam nieznam .... edit: jest juz dzik :)
ale przy wymianie rozrządu zaleca sie wymienić kółko zmiennych faz rozrządu ( więc pomyslałem ze mechanicznie)
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Czw 21 Lut, 2008   

dzik napisał/a:
Kreci walkiem dolotowym, sterowane jest to z ECU zwyklym 12v.
Zmienia faze o 16 stopni juz przy 1800rpm i cofa przy 6800 na seryjnym ECU, jak sie nie myle na N-grupowym trzyma do odciecia 7800.


jesteś pewien że z ECU - bo oglądałem kółko rozrzadu i wygląda tak jak by było sterowane podciśnieniowo z oleju.

Mam foty ale nie mam kabla.. zgram wieczorem w domu
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

ade 
plotki... plotki...


auto: Królowa lawet
silnik:: f4rt
moc: 172km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Czw 21 Lut, 2008   

saxorulez napisał/a:
dzik napisał/a:
Kreci walkiem dolotowym, sterowane jest to z ECU zwyklym 12v.
Zmienia faze o 16 stopni juz przy 1800rpm i cofa przy 6800 na seryjnym ECU, jak sie nie myle na N-grupowym trzyma do odciecia 7800.


jesteś pewien że z ECU - bo oglądałem kółko rozrzadu i wygląda tak jak by było sterowane podciśnieniowo z oleju.

Mam foty ale nie mam kabla.. zgram wieczorem w domu


no bo moze komputer daje prad na zaworek, ktory puszcza cisnienie oleju i przestawia faze.., a podcisnienie moze byc dodatkowo zeby nie przelaczal jak jest male obciazenie??
_________________
http://yt-motorsport.eu
http://facebook.com/YoungTimerMotorsport
http://instagram.com/youngtimermotorsport
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Czw 21 Lut, 2008   

saxorulez napisał/a:

jesteś pewien że z ECU - bo oglądałem kółko rozrzadu i wygląda tak jak by było sterowane podciśnieniowo z oleju.


Sam walek jest sterowany cisnieniem oleju, ale to cisnienie jest sterowane zaworem przez ECU na bank.
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Czw 21 Lut, 2008   

Mimo ze sie nie znam na reno to napisze ze Dzik zapewne ma rację.
Tak tez jest w innych Markach :D :D
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Czw 21 Lut, 2008   

oki.. dzięki :)
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pią 22 Lut, 2008   

eM napisał/a:
Tak tez jest w innych Markach

Ale nie we wszystkich :)
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

Bart 
HEJTER


auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Skąd: z dupy

Wysłany: Pią 22 Lut, 2008   

zasada działania fiatowsko-alfowskiego wariatora: (skopiowane z forum alfaclub.pl)

Cytat:
Wariator faz jest urządzeniem mechanicznym, działającym na zasadzie ciśnienia oleju, umieszczonym na głowicy silnika. Jego praca polega na tym, że zmienia on normalny ruch obrotowy wałka rozrządu zaworów ssących, który otwiera zawory wcześniej i szybszym ruchem i w ten sposób zwiększa lub zmniejsza wyprzedzenie otwarcia zaworów, czego efektem jest korzystniejsze wyzwalanie momentu obrotowego w średnim i niskim zakresie obrotów. I to wszystko! Zarówno moc, jak i maksymalny moment obrotowy pozostają bez zmian, nawet jeżeli wariatora w ogóle nie ma. Poza tym nasze wariatory są zaprojektowane tak, by raczej dawać zmniejszenie szkodliwych emisji niż zwiększać osiągi.
Zasada działania wariatora. Aby móc sobie wyobrazić, skąd może pochodzić hałaśliwy odgłos "diesla", trzeba zacząć od opisania sposobu funkcjonowania wariatora: 1) Centralka wysyła impuls elektryczny (+12V) do elektromagnesu, który w praktyce przekształca pole magnetyczne wytworzone przez prąd w uzwojeniu w energię mechaniczną, która popycha zaworek. Elektromagnes nie ma wystarczającej (a przede wszystkim ciągłej) mocy, aby przestawiać tuleję o "s" mm, dlatego zaworek "P" służy wyłącznie do otwierania małego kanalika olejowego, a olej napływający pod ciśnieniem, wykonuje całą mechaniczną część pracy związanej z odpowiednim obróceniem wałka rozrządu, jednocześnie pokonując opór sprężyny i naprężając ją;
2) Tulejka ze skośnym uzębieniem, która zazębia się na wałku rozrządu i zamienia jego położenie osiowe na osi x w obrót kątowy o kąt około 32°. Wartość tę można dowolnie regulować i zależy ona wyłącznie od położenia "s" tulei na osi "x". Im większe "s", tym większy obrót.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 8