Wysłany: Wto 04 Mar, 2008 [s] renault 5 alpine turbo
Samochod mojego kolegi.
Renault 5 Alpine Turbo 122B kolor niebieski, zbudowane praktycznie od nowa, przygotowane do rajdow amatorskich. Budowalem go 3 lata. Zaczelo jezdzic we wrzesniu 2007.
BUDA
Nadwozie oryginalne Alpine Turbo, rozłożone do ostatniej srubki, zaspawane wszystkie ubytki calej karoserii. Oryginalna blacha baardzo zdrowa. Pomalowane na zewnatrz, i wewnatrz( kabina plus pod maska ) Na zewnatrz niebieska perla, wewnatrz białe. Wstawiona klatka bezpieczeństwa, która po lekkich modyfikacjach spełni wymogi załącznika J FIA.
Wymienione wiekszosc uszczelek (wszystkie ktore byly do kupienia) w drzwiach i klapie bagaznika.
Fotele Sparco Sprint z uracona homologacja FIA, pasy szelkowe bez homologacji ( za dopłata moge dołożyć jeden komplet 6-cio punktowych 3 calowych Jacky z homologacja do 2012 (kupionych w grudniu)
UKŁAD HAMULCOWY
Sprawdzona membrana serwa, wyczyszczona pompa hamulcowa, wymienione uszczelki pompy, przedmuchane przewody hamulcowe, nowe 4 tarcze, nowe klocki, zregenerowane zaciski, wymienione uszczelnienia w zaciskach, sprawdzony korektor sły hamowania, hamulec reczny na linkach, wszystkie elementy ukladu hamulca recznego w zaciskach tylnych sprawdzone lub wymienione.
ZAWIESZENIE,UKŁAD KIEROWNICZY
Wszystkie elementy metalowo-gumowe w zawieszeniu wymienione lub zregenerowane, Amortyzatory tył - Bilstein B6 (Twarde), przod Olejowe ( komfortowo- twarde) zawieszenie dobrze wybiera, tyl lekki i twardy dobrze trzyma na zakretach, na wybojach nerwowy. Sprawdzone wahacze, drążki skrętne, mocowania zawieszenia. Podłożone podłkadki pod mocowania przednich wahaczy w celu uzyskania negatywu.
Wymienione koncówki drązków kierowniczych, nowe manszety gumowe, sprawdzony ślimak.
SILNIK
Złożony na możliwie wszystkich nowych czesciach. Nowe poduszki pod silnikiem, Wyważany wal korbowy dynamicznie ze sprzegłem, nowe panewki, kalibrowany blok silnika, nowy simmering przy wale, szlifowane tuleje, wazone tłoki z korbami, nowe pierścienie, nowa uszczelka pod glowica, glowica planowana, rozwiercane i polerowane kanały wydechowe, poprawiane kanały dolotowe, nowe prowadnice zaworów, dołożone uszczelniacze zaworowe, caly rozrząd wraz z łańcuchem nowy, regenerowana pompa wody, polerowane kolektory wydechowe, turbo po calkowitej regeneracji 5000 km temu, gaznik po calkowitej regeneracji 2500 km temu, nowa elektryka, alternator po regeneracji, rozrusznik tez, regenerowana pompa oleju, sprawdzana cisnieniowo chlodnica oleju i wody, auto nie bierze ani grama oleju, olej wymieniany 3 razy!!
UKłAD PRZENIESIENIA NAPĘDU
Sprzęgło spiekane ceramiczne, robione na zamówienie, skrzynia biegów po regeneracji, skasowane luzy na wałkach, wymienione łożyska, simmeringi.
Półosie, przeguby po regeneracji, nowe manszety gumowe.
Wodzik zmiany biegów po zrobiony na tulejce mosieznej, precyzyjnie wybiera biegi.
ELEKTRYKA
Cala wiazka przełozona, wszystkie wskazniki sprawne, nowy akumulator, żarowki, jedynie swiatlo biegu wtecznego nie podpiete i nie dzialaja swiatelka do oswietlenia kabiny nad drzwiami. Brakło czasu na te detale
Pewnie zapomnialem o 100 rzeczach, tak jak pisalem 99% czesci tego samochodu rozbieralem i naprawialem/wymienialem.
Autko zalane wszystkimi plynami nowymi, nowe filry.
Wolny wydech ( jak na rajdowke standardowo glosny)
Bez zadnego tuningu zewnetrznego
Do samochodu dodaje praktycznie dugie w czesciach, razem z elementami blacharskimi, zderzakami, szybami,
Dwa komplety alufelg, letnie i ziomowe, nowe opony letnie Yokohama A539, zimowe po dwoch sezonach w swietnym stanie Continental ContiWinterContact.
Cena 9200 zl ( Do negocjacji)
Oddam tylko w dobre, znajace temat rece.
Cena wygorowana, albowiem auto jest praktycznie nowe, moj wklad finansowy w ten samochodzik przekroczyl 26 tys zl, i musze chociaz czesc odzyskac.
Wszelkie dodatkowe informacje pod telefonem 502 721 587
zdjecia na mail: kukula@fr.pl
Samochod mieszka w garazu w Krakowie.
Rozstaje sie z wielkim zalem, ale nie bede sie spieszyl.
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Wto 04 Mar, 2008
poka poka... to ta alpina co kiedys w niepolomicach mieszkala, doprowadzona
do stanu kolekcjonerskiego... nowe chromy, piekne felgi, itp czy jakas inna?
jak cos kumpel fotki moze na maila wyslac, a ja w czwartek zrobie jej jakas sesje...
to nie jest auto z niepolomic...
sprzedaje poniewaz potrzebuje auto do jazdy na codzien i do pracy... niestety to sie kompletnie nie nadaje...
ja namawiam go zeby je zostawil w garazu a auto do jazdy na codzien kupil jakies tanie... ale zobaczymy, jak bedzie kupiec to niestety trzeba bedzie sprzedac
auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Śro 05 Mar, 2008
Tak sobie czytam i ogladam fotki juz kolejny raz.
Duze brawa dla kolegi za odrestaurowanie calego samochodu i wklad tak ogromnej pracy!
Robiac wszystko co opisane, naprawde kosztowalo to +20000zl, respekta za poswiecenie.
Jedyna rzecz ktora jak dla mnie nie byla konieczna:
poszezenia na tylnych blotnikach, bo nie bylo tego w orginale.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach