obecnie mam Castrol Magnatec-uzywam auta glownie na krotkich dystansach i chyba uleglem reklamie ze przylega do scianek silnika przez co generuje mniej uszkodzen , za niedlugo zamierzam zmienic, kto co poleca i dlaczego?
podobno po magnatecu jak chcesz inny wlać to dobrze zrobić płukanie silnika bo ten olej faktycznie ma jakieś dodatki które się osadzają na ściankach
ja zalałem Elfa tak jak fabryka poleca, zresztą słyszałem już kiedyś że silnik renault najbardziej lubi taki jak mu dali w fabryce
auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006
Ja słyszałem że Valvoline dobrze sie spisuje, ewentualnie motul. Ale to wszystko informacje z drugiej ręki, nie sprawdzone organoleptycznie Podobno właśnie tylko oleje tych firm nie są rozlewane w Polsce i to ma być ich plus.
a ja jezdze na Orlenie
dokladnie Platinum Rally Sport SL/CF 10W/60
stosunek cena/ jakosc wg mnie BDB
w tescie ktory kiedys czytalem pozamiatal wszystkie shelle itp...
zowa [Usunięty]
Wysłany: Wto 23 Maj, 2006
Total jest good.zalecany olej przez RPP ( a wlasciwie jezdzi na nim caly RPP)
Jesli czesto krecisz silnik wysoko to naleza sie oleje do tego przystosowane, czyli ktorys Motul (najlepiej z serii competition) lub Valvoline VR1 racing. Valvo jest tanszy (160zl 4l)wiec na nim jezdze (zima 5w50, lato 10w60). Oleje te niestety maja krotsza zywotnosc, wiec wymiana max 8-9000km.
auto: 106 rallye
silnik:: 1.6 16V
moc: 120km Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Kwi 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 24 Maj, 2006
Ja jeżdże na valvoline maxlife 10w40. Tak jak ktoś wcześniej napisał valvoline to podobno jeden z niewielu oleji, które są sprzedawane ale nie rozlewane w Polsce.
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Śro 24 Maj, 2006
ja jezdziłem na Motulu 10w50 Competition w lato i jest git
potem zalazłem 20w60 Le mans (też motul) i było już troche za gruubo ale naprawde nie byłem w stanie mocno go zagrzać.. długo się nagrzewal i długo trzymał optymalną temp..
teraz wlałem Castrol TXT 10w40 bo docieram także dobry olej jest wskazany...
Ja osobiście polecam jak ktoś ma fure jako drugie auto i upala to motula albo valvo
do codziennej jazdy styknie często wymieniay castro TXT - magnateca się wystrzegam po tymjak spaliłem taki olej w 8000km - byl czarny, śmierdział i wogóle bee.. a z motulem i txt mi si to nie zdażało
_________________ when the flag drops the bullshit stops
auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Śro 24 Maj, 2006
a ja mam inne pytanko: czy ktos z Was ma w swoim wozie domontowana chlodnice oleju??? Czy to naprawde tak bardzo chroni silnik przy duzych obciazeniach??
Zastanawialem sie nad takim gadzetem, do mojego clio 1.8 16v kosztuje taki kit okolo 300euro.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach