Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Wydech - modyfikacje
Autor Wiadomość

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   Wydech - modyfikacje

Oprócz profesionalnie przygotowyanych kompletnych wydechów można czasami samemu pokombinować z seryjnym
Sam się zastanawiam co w moim przypadku dałoby zmodyfikowanie tego co mam teraz, czyli seryjnego
Obecnie układ wygląda tak:
kolektor wydechowy-1sonda lambda-katalizator-tł. środkowy-tł. boczny rozprężeniowy-tł. końcowy
Myślałem o wywaleniu kata i środkowego
Miałem kiedyś wywalonego kata, ale dzwięk był metaliczny przez to że został środkowy który dawał taki dzwięk
Sonda lambda jest tylko jedna i przed katem, więc nie powinno jej to przeszkadzać jak go nie będzie
Są oficjalnie do kupienia zamienniki kata firmy devil w postaci zwykłej rurki przelotowej za ok. 100 euro
Ja miałem identyczny patent za 50 zł. razem z robocizną
http://reichhard-motorspo...roducts_id=7293



a myślę obecnie nad czymś takim, czyli cały przelotowy do końcowego:
http://reichhard-motorspo...roducts_id=7294



i na koniec kilka testów z modami w clio williams:





 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   

kombinuj.. porónuj wyniki na hamowni i n aulicy.. i dawaj znać.. zobaczymy co z tego wyjdzie.

Ja już od roku noszę się z zamiarem przerobienia kawałka kolektora. Ze względu n afakt że konstruktorom nie mieścił się kolektor pomiędzy skrzynią a silnikiem jedna z rurek jest węższa (????) Wiem że Citroen stosuje szersze rurki w wyścigach płaskich.. wtedy kolektor jest trochę poniżej skrzyni co może przeszkadzac na nierównościach.




Część o której mówie jest dolnym fragmentem kolektora wydechowego.. w Saxo jest 4-2-1 i to jest ten odcinek 2-1

Chce to dorobić u tlumikarza i zobaczyć czy coś się poprawi wynik na hamowni.
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

44FG
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   

Poprawi... O pół konia :mrgreen:
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   

44FG napisał/a:
Poprawi... O pół konia :mrgreen:


zobaczymy.. według ludzi którzy to zakładali to ze zrobioną resztą wydechu wychodziło od 2KM do 4KM w góre.. niby nie dużo.. ale zawsze coś :D
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

44FG
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   

Nie poczujesz. Ale samopoczucie na pewno poprawi :mrgreen:
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   

Polsrodek, zrobi sie glosniej przyrost bedzie zagadka.
Ja bym od razu zrobil przelotowy wydech, dwa lub nawet trzy tlumiki i jest w miare cicho i pewnie cos przybedzie.
 
 
 

carlose 
słucham..?
Adminiseparator


auto: Mazda CX7
silnik:: czysty
moc: ze 230km
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 16 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   

a może tak, załóż Pitt jakiś dobry kolektor, a reszte wydechu można ze zwykłej rury tylko że o większej średnicy i tłumi przelotowe. Jeden koluniu z CC tak zrobił i dało przyrost, ze 105 na 126 koni a nie mówie o osiągach na ulicy, ale to już inna bajka - ponieważ to niezły wynalzek że to tak zajebiście jeździ :lol:
 
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   

a co z katem?
wywalać i zakładać ten zamiennik czy raczej metalowego kata?
słyszałem też o opcji założenia tł. przelotowego w miejsce kata żeby nie było głośniej

[ Dodano: Pią 23 Gru, 2005 ]
zwróćcie uwagę na to że wywalenie kata zwiększa moc o ok. 0.5KM w przypadku Clio Williams
ale inaczej sytuacja wygląda z momentem obr. może też nie znacząco się podnósł, ale zamiast przy 5500obr. to jest już przy 4400obr. co powinno być odczuwalne przy "normalnej" jeździe po mieście
 
 
 

Prezesiak 
I wanna be HotHatch member!!
tja


auto: Honda Civic
silnik:: 1.8 [B18C4]
moc: ~180km
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   

carlose napisał/a:
a może tak, załóż Pitt jakiś dobry kolektor, a reszte wydechu można ze zwykłej rury tylko że o większej średnicy i tłumi przelotowe. Jeden koluniu z CC tak zrobił i dało przyrost, ze 105 na 126 koni a nie mówie o osiągach na ulicy, ale to już inna bajka - ponieważ to niezły wynalzek że to tak zajebiście jeździ :lol:


Prosze Cie, nie tworz kolejnych mitow. Przede wszystkim nie mierzyl przed modyfikacja wiec niewiadomo czy mial 105, 110 czy 100. Druga sprawa to to, ze zmienil kolektor ssacy i zrobil dolot taki jak u mnie, a pozatym w D16y7 katalizator jest w kolektorze i to jest chyba najgorszy kolektor wydechowy ze wszystkich serii D, wiec przestan w koncu myslec "jak komus dalo 20 KM to i mi tyle da" bo to nie jest tak jak pisza w ulotkach reklamowych. Na to ma wplyw wiele roznych czynnikow. Im lepszy kolektor fabryczny tym mniejszy przyrost na aftermarketowym. Faktycznie ten civic jest jakims dziwnym zjawiskiem bo jest szybki jak na ta moc (15.6 na bemowie).Ciekawostka jest to, ze na fabrycznej skrzyni zrobil 16.3. Z nim tez trzeba pojechac na wage, moze jest jakis wyjatkowo lekki:)
 
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   

jest tak jak mówisz
czasami nie warto poprawiać fabryki
jak w przypadku tego Williamsa, kupa kasy wydana na mody i przyrost 7.8KM, hmm... trochę mało jak na cały układ wydechowy i chip
 
 
 

Prezesiak 
I wanna be HotHatch member!!
tja


auto: Honda Civic
silnik:: 1.8 [B18C4]
moc: ~180km
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   

Fabryke zawsze mozna poprawic, ale moim zdaniem jesli silnik nie jest zdlawiony fabrycznie to mozna to poprawic metoda taka jak w skunk2 :) , czyli profesjonalny sprzet i tysiace roznych prob i pomiarow zanim produkt bedzie wypuszczony. Czyli tak jak w fabryce ale bardziej pod katem osiagow a nie innych priorytetow uzytkowych.
Jak zwykle wyjatkiem jest honda gdzie nawet sportowego z zalozenia Civica type R mozna bardzo odmulic wydechem i dolotem. Hondy sa jakies dziwne:). Slyszalem opinie, ze sa przelewane paliwem i dlatego jak dostana wiecej powietrza z dolotu to sa takie przyrosty
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   

Prezesiak napisał/a:
Slyszalem opinie, ze sa przelewane paliwem i dlatego jak dostana wiecej powietrza z dolotu to sa takie przyrosty


Podnoszenie mocy to przedewszystkim walka o jak najwiecej powietrza. Paliwa zawsze mozna dolac.
Mi sam wydech, bez kolektora dal 18KM :D

[ Dodano: Pią 23 Gru, 2005 ]
PiTT napisał/a:

ale inaczej sytuacja wygląda z momentem obr. może też nie znacząco się podnósł, ale zamiast przy 5500obr. to jest już przy 4400obr. co powinno być odczuwalne przy "normalnej" jeździe po mieście


Jak moze wygladac inaczej? Wraz z momentem _zawsze_ rosnie moc i na odwrot :)
 
 
 

44FG
[Usunięty]

Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   

dzik napisał/a:
Polsrodek, zrobi sie glosniej przyrost bedzie zagadka.
Ja bym od razu zrobil przelotowy wydech, dwa lub nawet trzy tlumiki i jest w miare cicho i pewnie cos przybedzie.


Zgadzam się w 100%. Ja mam u siebie przelot 2.5 cala z dwoma tłumikami przelotowymi i da się wytrzymać, nawet w dłuższej trasie. A pod względem przyrostu to chyba najepsze rozwiązanie.
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   

dzik napisał/a:


[ Dodano: Pią 23 Gru, 2005 ]
PiTT napisał/a:

ale inaczej sytuacja wygląda z momentem obr. może też nie znacząco się podnósł, ale zamiast przy 5500obr. to jest już przy 4400obr. co powinno być odczuwalne przy "normalnej" jeździe po mieście


Jak moze wygladac inaczej? Wraz z momentem _zawsze_ rosnie moc i na odwrot :)


może źle napisałem
chodzi mi o to że po wywaleniu kata nie ma żadnej różnicy w KM
natomiast jeśli chodzi o moment obr. to jest osiągalny zamiast przy 5500obr. już przy 4400obr.
oczywiście mówię tutaj na przykładzie williamsa

[ Dodano: Pią 23 Gru, 2005 ]
44FG napisał/a:
dzik napisał/a:
Polsrodek, zrobi sie glosniej przyrost bedzie zagadka.
Ja bym od razu zrobil przelotowy wydech, dwa lub nawet trzy tlumiki i jest w miare cicho i pewnie cos przybedzie.


Zgadzam się w 100%. Ja mam u siebie przelot 2.5 cala z dwoma tłumikami przelotowymi i da się wytrzymać, nawet w dłuższej trasie. A pod względem przyrostu to chyba najepsze rozwiązanie.

domyślam się że fabrycznie miałeś kata
środkowy i tak jest przelotowy, więc do wymiany zostaje w zasadzie tylko końcowy no i cały odcinek rury
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pią 23 Gru, 2005   

PiTT napisał/a:

środkowy i tak jest przelotowy, więc do wymiany zostaje w zasadzie tylko końcowy no i cały odcinek rury


Ale zazwyczaj wydech robi sie troche wiekszy niz seryjny, wiec seryjny srodkowy bylby zwezka.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 12