Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Oil catch tank, odma itd.
Autor Wiadomość

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 26 Maj, 2008   Oil catch tank, odma itd.

Przymierzam się do wymiany układu dolotowego na jakiś fajny. :) W opisie produktu (filtra na odmę) na stronie pewnego sklepu przeczytałem: "Filtr powietrza na odmę zastępuje połączenie odmy z dolotem. Jest często niezbędny przy instalacji filtra stożkowego i związanej z tym przebudowie układu dolotowego. Odłączenie odmy od dolotu zmniejsza temperaturę zasysanego powietrza - chłodniejsze powietrze to lepsze zasilanie silnika w tlen i większa wydajność jednostki napędowej."

No właśnie - z czym to sie je? Jestem zupełnie zielony w tym temacie i będę wdzięczny za podzielenie się jakąś wiedzą/oświecenie mnie jak to się ma we francuskich autach.

Oil catch tank - po co? Warto? Jesli tak, to kiedy, przy jakich modach, jaki?

Co z odmą?

Z góry dzięki. :)
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pon 26 Maj, 2008   

Greg napisał/a:
Oil catch tank - po co? Warto? Jesli tak, to kiedy, przy jakich modach, jaki?

Co z odmą?


Uważam że przy lajtowych modach nie ma to moim zdaniem znaczenia co z nią zrobisz.. jeśli założysz oil catch tank to co pewien czas trzeba go opróżnić (ponieważ odma odprowadza nadmiar gazu i oleju silnika), założenie filterka powoduje że olej przez niego sie przesącza i brudzi okolicę.. nie jakoś strasznie.

Szczerze jestem przekonany że nie poczujesz różnicy czy ta odma będzie podpięta pod dolot czy też nie. OCT kosztuje trochę kasy jak jest zrobiony dobrze - czy kupisz gotowy czy wspawa Ci ktoś custom.

Pokaż jakie chcesz doloty a coś Ci doradzimy
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

stux
[Usunięty]

Wysłany: Śro 28 Maj, 2008   

saxorulez napisał/a:


założenie filterka powoduje że olej przez niego sie przesącza i brudzi okolicę.. nie jakoś strasznie.



To prawda o ile ktos zalozy filterek bezposrednio na odme a nie na zbiornik lapiacy olej. Co jest zupelnie niewlasciwe.

Uwazam ze jest to rozwiazanie przydatne szczegolnie w przypadkach gdy silnik ma tendncje do "wyrzucania wiekszych ilosci oleju" i dzieki temu nie zabrudzi dolotu.

Jesli chcesz sprawdzic co sie dzieje proponuje odme wlozyc do jakiejs plastikowej butelki z przedziurkowanym korkiem, tak zeby gazy mogly z niej uciekac a ewentualne nieczystosci plynne sie w niej gromadzily. Miejsce gdzie odma wchodzi do dolotu po prostu zaslep. Roznicy na pewno nie odczujesz moze bedziesz mial jedynie mniej zasyfiony dolot jesli sama odma wczesniej Ci go brudzila.
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 31 Maj, 2008   

Jesli chodzi o dolot, to myślałem o:

- Pipercross Viper. Kosztuje ok. 1400zł chyba "dedykowany" (czyli mniej-więcej uniwersalny + blacha mocująca + rura od zderzaka). Doradzili mi, żeby kupić (chyba?) identycznego uniwersalnego Viper'a (bez mocowania i rurki) za ~750zł i dokupić rurkę (150zł) lub z Castoramy za 20zł :jupi: . Nie wiem, co z kolankiem. Jakies Samco? Droga sprawa...



- Forced Induction Kit, który mi polecił saxorulez. Nie wiem kto, za ile i co potem z tego jest. :)



- BMC CDA 70-130 filtr typu carbonbox do 1600ccm, 790zł u Jędrasika





- wkładka K&N za 140zł :jupi:

- coś innego?

Nie wiem - doradźcie. :) Trzeba kupić pewnie jeszcze kolanko silikonowe, Samco kosztuje 72Ł... :/
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

nox 
Aż żal się spieszyć na tym forum
Mr. Cleaner


auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Katowice

Wysłany: Śro 04 Cze, 2008   

uni dolot racelanda coś jak CDA z dolotem stożkiem 290zł puszka wykonana z Karbonu.
_________________
www.MrCleaner.pl
 
 

nox 
Aż żal się spieszyć na tym forum
Mr. Cleaner


auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Katowice

Wysłany: Śro 04 Cze, 2008   

green twister
_________________
www.MrCleaner.pl
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 05 Cze, 2008   

Gdzie to do kupienia i za ile? Sprawdzone?
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 07 Cze, 2008   

Jeszcze w grę wchodzi wkładka ITG za 217zł z re5pect.pl :) Ciekaw jestem, jak się spisuje w porównaniu do K&N.
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

nox 
Aż żal się spieszyć na tym forum
Mr. Cleaner


auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Katowice

Wysłany: Sob 07 Cze, 2008   

wkładka to raczej dla polepszenia humoru :)
_________________
www.MrCleaner.pl
 
 

GOKART 
współczynnik IQ poniżej temp. ciała
Miniac

auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 07 Lip 2006
Skąd: Zachodniopomorskie

Wysłany: Sob 07 Cze, 2008   

nox napisał/a:
wkładka to raczej dla polepszenia humoru :)

i tu się mylisz kolego :) Dobra wkładka nie jest zła. Jeżeli oryginalny dolot maasz nie głupio poyślany to efekty bedą zauważalne. No może nie w silniku 1.6 N/A ale w doładowanym i owszem .
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Nie 08 Cze, 2008   

GOKART napisał/a:
nox napisał/a:
wkładka to raczej dla polepszenia humoru :)

i tu się mylisz kolego :) Dobra wkładka nie jest zła. Jeżeli oryginalny dolot maasz nie głupio poyślany to efekty bedą zauważalne. No może nie w silniku 1.6 N/A ale w doładowanym i owszem .


Ale o ile się nie mylę to w to rozmawiamy o 1.6 n/a :rotfl: a dokładniej o c2 jest tutaj :rotfl: mowa i w tym przypadku stanowczo lepszy będzie dolot ze stożkiem obudowanym puchą.

Jak masz kasę to idź w coś takiego jak na drugim zdjęciu, gdzie jest widok spod maski c2, takie doloty daje citroen w kicie do c2r2, i przez citroen sport można go kupić, albo green robi takie same, a jak nie masz to kup jakaś tanią podróbkę, puszka będzie wtedy plastikowa, ale i tak dobrze to działa w tym silniku.
 
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Nie 08 Cze, 2008   

Muszę poszperać w Green'ach :) Citroen Sport policzy jak za zboże... :|

W Blue City jest jakis majdan z gratami do aut, koles powiedział, że karbonowa Simota 500zł... :ble:
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Pon 09 Cze, 2008   

hehehe
w blue city pracował jeden z naszego klubu :D
Znany na całą wieś stragan tuningowy :D
 
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 09 Cze, 2008   

Michał napisał/a:
hehehe
w blue city pracował jeden z naszego klubu :D
Znany na całą wieś stragan tuningowy :D

Dobrze wiedzieć. ;D

Wynalazłem jeszcze Simotę:


Podobno pasuje do C2, przynajmniej tak podają na www (ale do VTR, raczej bez róznicy).

I taki, też do VTR:



Czemu te "forced induction kits" są takie dobre? Co je wyróżnia?
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 28 Lip, 2008   

Daje radę... :) Mysle, że dałoby sie coś takiego wystrugac i wyrzeźbić z zywicy np. (mój ziom jest modelarzem zawodowym). Wygląda nieźle, szczególnie że ma niezły chwyt z grilla. :)

Z C2R2 MAX


http://www.citroen.com/NR...MISSIONDAIR.pdf
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 12