auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 08 Lip, 2008 Dystanse...?
Piona!
Założyłem nowe felgi i... i ocierają o nadkola (z tyłu brzegiem przylega lewa opona do nadkola, bo jest trochę inne niz prawe oraz na wybojach trze w dwóch miejscach nad oponą (tam, gdzie nadkole otacza amortyzator). Z przodu trze przy mocno skręconych kołach.
Potrzebuję założyć dystanse, ale nie wiem jakie.
Stare felgi to chyba 16x6,5" ET 24, opona 195/45.
Nowe felgi to 17x7" ET 37, opona 205/40.
Wg. ET ta felga jest głębiej o 1,3cm, ale jeszcze jest szersza. Pytanie - jakie zastosować dystanse? 1cm? 1,5cm? Większe?
Gdzie takie dostanę? Koniecznie muszą być z otworem centrującym Citroena (65,1 zdaje się).
Niech to szlag... Ledwo wydałem sporo kasy na pierścienie centrujące i śruby, a tu k... dalej źle.
Felga leży tak:
Tył:
Przód:
Oceńcie proszę, czy trzeba je dużo wypchnąć (optycznie). Myślę, że 1cm dystans ogarnie sprawę tarcia. Chyba...
Ale wku.rw...
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 08 Lip, 2008
Bartli napisał/a:
Sorry za OT, ale czy masz jakieś zdjęcia C2 z profilu z tymi nowymi felgami?
Nie offtopicz mi tu! Zobaczysz live Jak je pomaluje i będą juz działać.
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
JIMEK [Usunięty]
Wysłany: Wto 08 Lip, 2008
zadzwon popytaj XXL promo
327385033
ja mam od nich. Maja h&r, braid (nie mylic z brajlem) i inne mniejsze firmy, dobre ceny takze sie nie martw. Mam nadzieje ze nawet jakby ci nie zalatwili to chociaz jakos doradza.
Moje na zime do 17stek zeby weszly pod hamulce sa 15 przod i 5 tyl zeby zachowac proporcje podobno tak jest dobrze do jazdy. 15stka to juz jest dosc duzy dystans. daj znac czy cos sciagna
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 08 Lip, 2008
JIMEK napisał/a:
Moje na zime do 17stek zeby weszly pod hamulce sa 15 przod i 5 tyl zeby zachowac proporcje podobno tak jest dobrze do jazdy. 15stka to juz jest dosc duzy dystans. daj znac czy cos sciagna
Dzięki za namiar, jutro zadzwonię.
Proporcję? Czemu więc z przodu szerzej niż z tyłu?
Zupełnie nie mam na nie pomysłu, nie potrafię określić jakiej szer. będą potrzebne - z tyłu ciężko wetknąć palec między oponę a ściankę nadkola, a wyżej ociera na nierównościach, w zakrętach trze masakrycznie i ciężko określić czy z przodu, czy z tyłu.
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
p106rallye [Usunięty]
Wysłany: Śro 09 Lip, 2008
Wg mnie ,żeby zachować powiedzmy, fabryczne parametry, dystans powinien mieć w przybliżeniu ok 19mm,15 będzie też ok.ET z tego co mi wiadomo mierzy się od środka felgi.Różnica w szerokości 0,5" tj ok 12,7mm/2 = 6.35 + różnica w ET 13mm = 19,35.Jak coś pomyliłem to mnie poprawcie.
auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Czw 10 Lip, 2008
Nie mam pojecia jak prowadzi sie Twoje C2 VTS.
Ja w clio chcialem ustabilizowac tyl by nie latal bokami przy kazdym odjeciu gazu lub nastawieniu samochodu do luku. Usztywniajac znacznie przod i tyl innymi amorkami, dokladajac dystanse tylko na tyl, uzyskalem efekt w ktory celowalem:
samochod prowadzi sie bardzo stabilnie, bardzo szybkie luki mozna teraz przechodzic bez smierci w oczach
EDIT:
Innymi slowami: samochod w koncu zaczal skrecac!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach