Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Udany weekend PSA
Autor Wiadomość

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pon 18 Sie, 2008   

Od razu dla tych co zapytają skąd taki wzór na moc wytrzasnąłem (BMEP, pojemność i obroty) - przytaczam to za Panem Profesorem Gordonem Blairem z Queen's University w Belfaście :) jest autorem tych wyliczeń.

http://www.me.qub.ac.uk/staff/academic/gpb.html
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 18 Sie, 2008   

:D :D :D :D
Wzor jest stary jak swiat i znaja go najstarsi gorale
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pon 18 Sie, 2008   

To czym jest to BMEP - bo jakoś nie potrafię sobie tego wyobrazić?
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 18 Sie, 2008   

Inaczej..
moc = CPO
w uproszczeniu Cisnienie x Pojemnosc x Obroty

Cisnienie - cisnienie wytworzone podczas spalania,
ma na to wplyw:

powietrze: NA - wydajnosc napelniania, temperatura powietrza
turbo - cisnienie doladowania, temperatura powietrza doladowanego

paliwo - energetycznosc paliwa czyli ile cukru w cukrze
diesel z litra daje wiecej energii - ot co

stopien sprezania etc.


Pojemnosc - oczywista kwestia
Obroty - takze.

Znowu odsyłam do maximum boost z lat osiemdziesiatych.
Tu zadnej magii nie ma.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pon 18 Sie, 2008   

ziom nikt nie mówi o magi.. bo wiadomo ze to tylko fizyka

skoro powiadasz że to zwykłe ciśnienie spalania to po kiego oni to tak głupio nazywają :D
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pon 18 Sie, 2008   

Nie wiem, niektorzy na uczelniach lubią rozbijać równanie 2+2 na 18 linijek po to zeby mieć gdzie pracowac :)
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Wto 19 Sie, 2008   

LE mans to jest w ogóle wyścig o kropelce, peugeot już od dawna klepał audi jeśli chodzi o szybkość. Ale audi nie mogąc dotrzymać kroku, na wyścig zmniejszało moc, żeby spalać mniej paliwa i wygrywało na tankowaniach.
 
 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Wto 19 Sie, 2008   

Mnie tam tylko rajdy interesuja, wszystko co trwa wiecej niz jedna runde, po pierwszej staje sie nudne. :D
 
 

Marek23 
Gonna giv'm a cziken?

auto: gc8r
silnik:: 2.0
moc: 280km
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Sty 2006
Skąd: Rbk/Krk

Wysłany: Wto 19 Sie, 2008   

Tylko napiszę, że było moim zamiarem zachwycanie się nad dieslami. Porsche, które w Le Mans nie raz wygrało z Audi ma pojemność 3.6 litra N/A. Audi 5.0 turbodiesel, wiec i tak szacun dla beznzyny.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 8