Jako ze w peugeocie te wydechy szczegolnie przy gazie czesto siadaja srrednio co 1,5-2 lata postanowilem ze zamontuje u siebie wydech z kwasowki a w zasadzie jako ze mam sprzet i troche umiejetnosci sam go wykonam. Kupuje sie kolana, rury blachy itp i spawa sie. Z tym niema zadnego problemu. Chce wykonac caly wydech samemu a mianowicie od kolektora do konca. I tu nasuwa sie moje pytanie: Jak wykonac tlumik koncowy to znaczy jego wnetrze zeby byl podobnej glosnisci co seryjny?. Bo niechce miec przelotowego bo niewide w tym sesu w takim aucie na codzien.
nie oplaca sie robic wydechu komorowego z kwasowki, przelotowe sa duzo prostsze, ale glosne.
czym bedziesz spawal? tzn jaka spawarka, masz tiga?
_________________
kubag [Usunięty]
Wysłany: Sob 24 Cze, 2006
Wkurza mnie ze co niecale 2 lata musze wszytko wymianiac wolal bym raz wydac wiecej i miec na stale szczegolnie ze auto ma u mnie dozywocie. Wiec napewno bede robil z kwasiaka, tylko niewiem jaki wsadzic srode do tlumika bo przelotowy to bezproblemowo mozna zobic. Mam migomat ktorym mozna spawac: stal, aluminium, wkasowke, nierdzewke.
spawacze kwasowki z doswiadczeniem nie podejmuja sie robienia tlumikow komorowych, nawet z przelotowymi ida do wiekszych firm bo wychodza fuck-upy.
Zaufaj mi, w temacie tlumika koncowego kombinowanie nie ma sensu i sie poprostu nie oplaca. Kupujesz zamiennik za 150pln i jak padnie po dwoch latach to kupisz drugi. Z kwasiaka wyjdzie cie drozej a pewnie nie wyjdzie taki jakbys chcial.
Jesli uwazasz ze zrobienie przelotowego to bulka w masle to tez sie mylisz. Niestety glowny problem to wypelnienie, wydmuchuje sie i po pewnym czasie robi sie glosno.
_________________
kubag [Usunięty]
Wysłany: Sob 24 Cze, 2006
Musze cos wykombinowac niemam ochoty sie co 2 lata bujac z wydechem.
Eltec tez robi, ale taki tlumik kosztuje 500-600PLN, mowie o tlumiku na wymiar.
Robia go kilka razy dluzej nz przelotowy, a maja wprawe i zabawki do tego.
Ja nie mowie ze sie nie da, ja uwazam ze w warunkach domowych nie warto.
Co do samego spawania nierdzewki to gdzies czytalem ze juz lepiej zwykla spawarka spawac niz migiem.
_________________
kubag [Usunięty]
Wysłany: Sob 24 Cze, 2006
bardzo dobrze sie spawa migomatem. Ostatnio wyspawalem kumplowi cale orurowanie do Intercoolera i idzie to naprawde latwo i przyjemnie. Zaczna sie wakacjie to bede cos kombinowal. Wpierw ogarne belke a pozniej wezme sie za wydech
To ja mam pecha
Najpierw zrobilem wydech u Grabowskiego, ale sie wydmuchal, Grabowski zafundowal napelnianie w eltecu i bylo cicho. Wydech mi sie rozgadal niestety, bylem w eltecu, otwierali, wata jest ale jest glosno
A ja właśnie się zastanawiam bo mam okazję kupić tłumik końcowy Supersprinta dedykowany do mojego modelu
cena jest bardzo atrakcyjna, tylko nie wiem czy nie będzie za głośny i czy coś da?
Co ciekawe na stronie Supersprinta patrzyłem na wykresy jak wygląda sprawa w przypadku Clio 1.8 16v czyli taki sam silnik jak mój:
OEM
Supersprint:
- No Kat. 871102
- Centre exhaust 871103
- Rear exhaust 870724
Supersprint:
- Manifold 871101
- No Kat. 871102
- Centre exhaust 871103
- Rear exhaust 870724
Obecnie w moim przypadku wydech by wyglądał tak:
1. kolektor 4-2-1
2. no kat. (tłumik przelotowy)
3. tłumik środkowy przelotowy
4. tłumik boczny rozprężeniowy
5. tłumik końcowy Supersprint
Jeśli uda mi się go kupić to pierwsze co zrobię to wizyta na hamowni
Sam jestem ciekaw co to da, jeśli w OEMie podają 130KM a mi wyszło 134,5 przy samym dolocie.
JIMEK [Usunięty]
Wysłany: Nie 25 Cze, 2006
te dane supersprinta trzeba troszke :698: ale napewno da troche mocy....
auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km Pomógł: 53 razy Dołączył: 10 Sty 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 26 Cze, 2006
kolejne pytanie z typu - Jakarti zadaje pytanie
jak to jest z tymi dedykowanymi wydechami?? one nie sa z kwasowki?? bo ja tez po wakacjach bede robil caly wydech i wlasnie nie wiem czy to w ogole ma sens.. robic jakis lepszy, czy na zamowowienie.. chcialbym kat wyrzucic bo i tak przeglad techn. przyjezdza do mnie... wiec to nie ma znaczenia czy on jest czy nie, a poza tym jak to jest z tymi dwoma tlumikami u mnie? spaliny leca od silnika i potem dwa tlumiki to chyba lepiej niz gorzej jesli chodzi o przeplyw spalin , nie?
_________________ Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach