Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
[wydzielone] Rozklad masy a prowadzenie bolida
Autor Wiadomość

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Wto 16 Wrz, 2008   

Focus slynał rozkladem mas 50/50 - czyli swietne prowadzenie, tak bylo Majki?
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Wto 16 Wrz, 2008   

eM napisał/a:
Focus slynał rozkladem mas 50/50 - czyli swietne prowadzenie, tak bylo Majki?


Żartujesz z tym rozkłądem masy? Jeszcze na oczy nie widziałem hatchbacka fwd z rozkłądem choćby bliskim 50/50.
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Wto 16 Wrz, 2008   

Loko napisał/a:
eM napisał/a:
Focus slynał rozkladem mas 50/50 - czyli swietne prowadzenie, tak bylo Majki?


Żartujesz z tym rozkłądem masy? Jeszcze na oczy nie widziałem hatchbacka fwd z rozkłądem choćby bliskim 50/50.

Nie zartuje ale tez nie dam reki uciac, pewnym jest ze w foce rozklad mas jest bardzo korzystny.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Wto 16 Wrz, 2008   

eM napisał/a:
Loko napisał/a:
eM napisał/a:
Focus slynał rozkladem mas 50/50 - czyli swietne prowadzenie, tak bylo Majki?


Żartujesz z tym rozkłądem masy? Jeszcze na oczy nie widziałem hatchbacka fwd z rozkłądem choćby bliskim 50/50.

Nie zartuje ale tez nie dam reki uciac, pewnym jest ze w foce rozklad mas jest bardzo korzystny.


Rozkład mas takiej foki to jest 62,5/37,5, troche odstaje od 50/50 :)
 
 
 

fydi 
Oświadczam - donosiłem do SB


auto: Clio Williams
silnik:: F7R
moc: 154km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 21 Sty 2008
Skąd: Kraków

Wysłany: Wto 16 Wrz, 2008   

Loko napisał/a:
eM napisał/a:
Loko napisał/a:
eM napisał/a:
Focus slynał rozkladem mas 50/50 - czyli swietne prowadzenie, tak bylo Majki?


Żartujesz z tym rozkłądem masy? Jeszcze na oczy nie widziałem hatchbacka fwd z rozkłądem choćby bliskim 50/50.

Nie zartuje ale tez nie dam reki uciac, pewnym jest ze w foce rozklad mas jest bardzo korzystny.


Rozkład mas takiej foki to jest 62,5/37,5, troche odstaje od 50/50 :)



Loko mistrz! :*
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Śro 17 Wrz, 2008   

Loko napisał/a:
eM napisał/a:
Loko napisał/a:
eM napisał/a:
Focus slynał rozkladem mas 50/50 - czyli swietne prowadzenie, tak bylo Majki?


Żartujesz z tym rozkłądem masy? Jeszcze na oczy nie widziałem hatchbacka fwd z rozkłądem choćby bliskim 50/50.

Nie zartuje ale tez nie dam reki uciac, pewnym jest ze w foce rozklad mas jest bardzo korzystny.


Rozkład mas takiej foki to jest 62,5/37,5, troche odstaje od 50/50 :)

To cos mnie sie pokiełbasiło w takim razie.
A moglbys detektywie wyciagnac wartosci dla innych aut? (np mojego ciezkiego ryja)
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

GOKART 
współczynnik IQ poniżej temp. ciała
Miniac

auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Lip 2006
Skąd: Zachodniopomorskie

Wysłany: Śro 17 Wrz, 2008   

rozkład mas 50: 50 jest najkorzystniejszy przy prowadzeniu w zakręcie itp ale już dla aut FWD tak kolorowo nie jest - przy ruszaniu i ogólnie trakcji docisk na przednie koła napędzające musi być. Nie wiem jak trudno zbliżyć się do idealnego rozkładu mas w kompakcie ale czuję że producenci z premedytacją dożą do balansu 60:40. Na pewno dotyczy to bardziej lekkich aut FWD z dużą mocą niż bardzo cięzkich kompaktów gdzie rozkład 50: 50 już pozwoli na odpowiedni docisk na koła napędzające.

Ja mogę tylko odniesć to do miniaka który ma coś około (niepamiętam dokładnie) 65 : 35 i BMW chwali się że to "idealny" rozkład masy dla tego auta... dziwne ale coś w tym może jest.
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Śro 17 Wrz, 2008   

GOKART napisał/a:
ozkład mas 50: 50 jest najkorzystniejszy przy prowadzeniu w zakręcie itp ale już dla aut FWD tak kolorowo nie jest - przy ruszaniu i ogólnie trakcji docisk na przednie koła napędzające musi być.



GOKART jest tak jak mówisz - jak bede miał chwile to rozwine tę mysl...
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Śro 17 Wrz, 2008   

GOKART napisał/a:
rozkład mas 50: 50 jest najkorzystniejszy przy prowadzeniu w zakręcie itp ale już dla aut FWD tak kolorowo nie jest - przy ruszaniu i ogólnie trakcji docisk na przednie koła napędzające musi być. Nie wiem jak trudno zbliżyć się do idealnego rozkładu mas w kompakcie ale czuję że producenci z premedytacją dożą do balansu 60:40. Na pewno dotyczy to bardziej lekkich aut FWD z dużą mocą niż bardzo cięzkich kompaktów gdzie rozkład 50: 50 już pozwoli na odpowiedni docisk na koła napędzające.

Ja mogę tylko odniesć to do miniaka który ma coś około (niepamiętam dokładnie) 65 : 35 i BMW chwali się że to "idealny" rozkład masy dla tego auta... dziwne ale coś w tym może jest.


Dokładnie, 60/40 to chyba jest własnei ta wartosc która się sprawdza dla fwd, rajdówki s1600 mają właśnie taki rozkłąd mas więc coś w tym musi być.

eM@ Civic 1,6 bez vteca ma rozkład mas 62/38, takeigo jak twój nie stwierdzono :D
Generalnie w civicu na papierze wygląda to na prawde super, w porównaniu np. z saxo to na torze taki civic jak twój powinien zjeść i pozamiatać vtsem. Rozstaw kół w civicu jest jakieś 7 cm szerszy z przodu i ok 14 cm szerszy z tyłu, to jest naprawde ogromna różnica, do tego waga na pewno jest nizej położona, rozkład mas też ok.
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Śro 17 Wrz, 2008   

To u mnie jest gorzej bo ten silnik ciezszy jest o 50ka-gie od starego :D :D
Dzieki za dane. :jupi:
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Śro 17 Wrz, 2008   

Loko napisał/a:
eM@ Civic 1,6 bez vteca ma rozkład mas 62/38, takeigo jak twój nie stwierdzono :D
Generalnie w civicu na papierze wygląda to na prawde super, w porównaniu np. z saxo to na torze taki civic jak twój powinien zjeść i pozamiatać vtsem. Rozstaw kół w civicu jest jakieś 7 cm szerszy z przodu i ok 14 cm szerszy z tyłu, to jest naprawde ogromna różnica, do tego waga na pewno jest nizej położona, rozkład mas też ok.

Mysle ze problem tkwi w dobrym zestrojeniu i wystabilizowaniu zawieszenia.
Nalezy pamietac tez ze w robieniu dobrych czasów przeszkadza mala pojemnosc wzgledem wagi co skutkuje slabym dołem.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Śro 17 Wrz, 2008   

Źle napisałem, ten rozkład powyzej jest dla D16Z6 czyli z vteciem, tutaj też jest tak duza róznica?
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Śro 17 Wrz, 2008   

Loko napisał/a:
Źle napisałem, ten rozkład powyzej jest dla D16Z6 czyli z vteciem, tutaj też jest tak duza róznica?

Generalnie sa dwie serie
D-seria sohc - d16z6 (vtec) oraz inne nie vteki sohc, waga ta sama (mocno zblizona)
B-seria dohc - tutaj takie jak moj b16a,b16a2 etc - one juz waza duzo wiecej.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pią 19 Wrz, 2008   

Temat nie powiem bardzo ciekawy.

Jak słusznie zauwazył Gokart oraz Loko idealny rozkład mas w FWD różni się od tego wzorca który się przyjmuje dla RWD i AWD.

Wynika to z prostej przyczyny: w naszych samochodach przednie koła odpowiadaja za wszystko a tył... no jest i ma się ciągnac za przodem :D :D :D

Większy nacisk na przednią oś zapewnia nam lepsza trakcję przy ruszaniu oraz większy docisk przednich kół na zakręcie...
Oczywiście ktoś zapyta: Dlaczego w takim razie nie dociązyć przodu mocniej ???

Sam się nad tym zastanawiałem i śtwierdzam że samochód z ciężkim "nosem" ma tendencję do PODSTEROWNOŚCI, poza tym mały docisk tylnej osi powoduje że albo tylne hamulce mają tendencję do szybkiego blokowania kół, lub po zmniejszeniou siły hamowania - ich działanie jest trudno zauważalne...

Gdybyśmy mieli oceniać wyłącznie zachowanie na zakręcie (np jadąc po okręgu) to pewnie najwyzsza prędkopsc byśmy osiagnęli przy 50/50 - ale jak to bywa w zakręcie się przyspiesza oraz czasem hamuje.

Ja w tej chwili mam ten środek ciężkości przesunięty do tyłu (z powodu dość nienaturalnego ustawienia wysokości samochodu) i owszem w zakręcie jest klawo, ale z ruszaniem jest problem :/ :/ :/
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Pią 19 Wrz, 2008   

Profesorze, a co z autami awd, uważane za dobrze prowadzące sie subaru impreza tudzież lancer też mają rozkład masy zbliżony do 60/40, why leo why?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 9