Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
GŁOWICA - modyfikacje
Autor Wiadomość

stux
[Usunięty]

Wysłany: Pią 31 Paź, 2008   GŁOWICA - modyfikacje

Witam Wszystkich,

juz dawno nic nie pisalem. Dlatego postaniowilem opisac "zabawe" ze swoja glowica.

Wiecej zdjec: http://gti.peugeot205.pl/gallery/HEAD

Etap I

Weryfikacja stanu, sprawdzenie szczelnosci i przygotowanie glowicy do obrobki.



Etap II

Przygotowanie zaworow i prowadnic



Etap III

Obrobka kanalow glowicy



Etap IV

Obrobka komor spalania, planowanie i frezowanie



Etap V

Uzbrojenie glowicy

 
 

Niemy 
Jeszcze 4 dni...


auto: Saxo VTS
silnik:: 1,6 16V
moc: 145km
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 14 Sty 2006
Skąd: Gliwice

Wysłany: Pią 31 Paź, 2008   

fajnie, a jestes w stanie opisac dokladnie co sie jak robi, po co i dlaczego?
 
 
 

Stacho 
check&correct
Renault Szporot !


auto: Clio
silnik:: 1.8 16V
moc: 135km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 25 Paź 2007
Skąd: Lublin

Wysłany: Sob 01 Lis, 2008   

A ja np. będe chciał powiększyć kanały dolotowe u siebie i potem je spolerować, ponoć efekt jest bardzo pozytywny.
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Sob 01 Lis, 2008   

stux - super foty bardzo techniczne dokładne itp, ale czy masz zdjęcia after/before żeby pokazać co i gdzie zostało zmienione/poprawione/wygładzone/spolerowane ??

Myslę że to by lepiej dotarło do świadomości większości z nas.

Bo tak to widzimy super głowice - ale nie wiemy jak wygląda ta sama ale nie super.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

stux
[Usunięty]

Wysłany: Sob 01 Lis, 2008   

Niemy napisał/a:
fajnie, a jestes w stanie opisac dokladnie co sie jak robi, po co i dlaczego?

Na ten temat jest wiele informacji w odpowiednich ksiazkach i necie. Nie sposob to wszystko opisac. Postaram sie mniej wiecej przyblizyc jak ja to rozumiem.

Kazda glowica (silnik) jest inna aczkolwiek istnieja uniwersalne zasady obrobki. Oczywiscie najlepszym sposobem sa proby, testy, flow bench. Po takich zabiegach mozna dopiero powiedziec co wplywa korzystnie a co wrecz niszczy seryjna krzywa mocy i momentu.

ZAWORY i PROWADNICE

Ssacy:
- odchodzony na trzonku
- wklesly
- backcut 30st
- polerka

Wydechowy:
- backcut 30st
- polerka

Prowadnice:
- ssace stozkowe i skrocone
- wszystkie przepolerowane



KANALY

- nieznacznie powiekszone
- pasowanie gniazdo-kanal (progi)
- pasowanie kanal-kolektor
- wygladzone (nie na lustro)




KOMORY

- zlikwidowane wszelkie progi (gniazdo-komora)
- "odsloniecie" zaworow
- gniazda na 3katy
- wygladzenie powierzchni


 
 

k-mart 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km
Pomógł: 38 razy
Dołączył: 20 Gru 2005
Skąd: z polecenia

Wysłany: Sob 01 Lis, 2008   

Ladna robota, gratuluje. :)
Ze ja nigdy do Waszego warsztatu nie trafilem :/
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Sob 01 Lis, 2008   

Dobre info, dodaje do FAQ,
Stux moze skrobnąłbyś mały artykół (ogolny) o robieniu glowicy na www.hothatch.org?
Czy tajemnica zawodowa?
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Nie 02 Lis, 2008   

czy polerujesz obie strony tak samo?
mówie o kanałach
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Niemy 
Jeszcze 4 dni...


auto: Saxo VTS
silnik:: 1,6 16V
moc: 145km
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 14 Sty 2006
Skąd: Gliwice

Wysłany: Nie 02 Lis, 2008   

stux napisał/a:
ZAWORY i PROWADNICE

Ssacy:
- odchodzony na trzonku

w jakim celu sie to robi?

stux napisał/a:
- backcut 30st

co to znaczy?

stux napisał/a:

- "odsloniecie" zaworow
- gniazda na 3katy


?
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Nie 02 Lis, 2008   

Po śrubach od kolektora wydechowego widać, że to mi16 1,9 :)
Fajne zdjęcia ale chyba na dwóch albo trzech innych stronach już to widziałem w tym roku.
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

ade 
plotki... plotki...


auto: Królowa lawet
silnik:: f4rt
moc: 172km
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Sty 2008
Skąd: Krk

Wysłany: Śro 05 Lis, 2008   

tak po fotkach patrzac wydaje mi sie, ze szlif gniazd wyszedl troszke krzywo...
_________________
http://yt-motorsport.eu
http://facebook.com/YoungTimerMotorsport
http://instagram.com/youngtimermotorsport
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Śro 05 Lis, 2008   

czy polerujesz obie strony tak samo?
mówie o kanałach
i dlaczego nie na lustro?
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Śro 05 Lis, 2008   

saxorulez napisał/a:
dlaczego nie na lustro?


Wydaje mi sie ze po to żeby nie było widac oddcisków palców :)

Ponoć na idealnie gładkiej powierzczhni paliwo się jakoś skrapla i to zaburza przepływ - mówię o stronie dolotowej.

W przypadku wydechu im gładziej tym (chyba) lepiej ??
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Śro 05 Lis, 2008   

CHRZANEK napisał/a:
Ponoć na idealnie gładkiej powierzczhni paliwo się jakoś skrapla i to zaburza przepływ - mówię o stronie dolotowej.


No właśnie :ponoć", ja spotkałem się z teorią że nie gładkie kanały są potrzebne zeby zamieszać mieszankę paliwowo powietrzną w silnikach z gaznikami lub gdzie sam proces mieszania paliwa z powietrzem nie był doskonały. Teraz kiedy mamy wtryski wytwarzające mgiełkę która idealnie miesza się z powietrzem nie ma to już takiego znaczenia
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

nox 
Aż żal się spieszyć na tym forum
Mr. Cleaner


auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Katowice

Wysłany: Pią 07 Lis, 2008   

dokłądnie Kanały w silnikach z gaźnikami tam gdzie mieszanie paliwa było kiepskie nie mogły być polerowane na lustro z racji skraplania się paliwa w kanałach , w silnikach z wtryskiem paliwa jest to juz jak najbardziej wskazane .
_________________
www.MrCleaner.pl
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.18 sekundy. Zapytań do SQL: 12