auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 11 Mar, 2009 [x]Przygotowania do debiutu
Postanowiłem otworzyc ten temat bo mysle ze jest wiele rzeczy o ktorych nie wiemy lub nie myslimy szykując się do startu.
W dniu dzisiejszym niby prosta rzecz a jednak, zgodnie z tym co mi doradzil Chrzanek wzialem dwie gasnice (jedna jakas polska druga od systemu gasniczego OMP) i pojechałem do najblizszej jednoski strazy zapytac sie gdzie to mozna podbic (aktualizowac)..
Stare dziadki od razu mi powiedzieli ze od roku w polsce nie mozna przedluzac waznosci gasnic a tylko wymieniac na nowe. ALe ok, powiedzieli Pan jedzie do naszego speca na Majdan i tam wszystko Panu wytlumaczą.
15 minut pozniej bylem u Pana Rygmunta (tak sie gosc nazywa ) i tłumacze o co kaman. On oglada obie gasnice i mowi, tą 2kg (Polską) moge Panu nabic, sprawdzic itd.... - koszt 30 PLN i będzie gotowa na piątek rano.
OMP, niestety zadnych gaśnic z poza Polski nie dotykam i ja pod tym sie nie podpisze - te jego słowa juz mnie podłamały. Pozniej zaczal cos gadac ze do takich systemow to trzeba jezdzic po certyfikaty, badania itd....
No to sie troche zdenerwowalem i mowie, Panie przeciez polowa swiatka rajdowego w PL na tym jezdzi i ze ma Pan taka sama naklejke na tej jak na tamtej....
On twardo powiedział ze tej nie zrobi i nie zaryzkuje.
Any ideas jak to zrobić (dlaczego OMP jest gorsze czy bardziej skomplikowane od zwyklej Polskiej 2kg gasnicy - tylko nie piszcie prosze ze gosc nie wie co to OMP i nie wie co to system gasniczy)
Ostatnio zmieniony przez CHRZANEK Wto 24 Mar, 2009, w całości zmieniany 1 raz
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Śro 11 Mar, 2009
nie wiem dlaczego tak jest ale faktycznie nawet legalizacje na systemy gasnicze
robia tylko w fabryce. w pl to chyba tylko 2brally ma autoryzacje. w rzeczywistosci
jednak na bk na system gasniczy wystarczy normalna kontrolka jak na gasnice.
recznej gasnicy innej niz polska nie mialem wiec tu nie pomoge. w krakowie mamy
krakpoz - firme z rajdowymi tradycjami wiec nie ma problemu z odpowiednim
podejsciem do zawodnikow.
2brally moze Ci zaktualizowac OMP, legalizacje Sparco robi Prince.
generalnie do tej pory chodzilo o nalepke kontrolna na gasnicy, nalepke taka mozna bylo zdobyc bez zadnego problemu ale sam Pan Wojtek Nowak na BK przed Rajdem Rzeszowskim powiedzial ze nie jest to w 100% legalne... do tej pory przechodzilo jak bedzie teraz nie wiem.
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 12 Mar, 2009
juz z nim rozmawialem, oni normalnie to podbijali w miejscowej remizie (jakims tam oddziale strazy pozarnej w Ustroniu)
Dobra kolejna sprawa, nie wiem czy worobie sie z zakupem kompletu felg. Czy ktos ma 2 felgi (takie jak mam teraz) do pozyczenia na Warszawski (ja mam 6 felg ale na wszelki wypadek chcialbym miec jeszcze ze dwie sztuki) ??
Dobra kolejna sprawa, nie wiem czy worobie sie z zakupem kompletu felg. Czy ktos ma 2 felgi (takie jak mam teraz) do pozyczenia na Warszawski (ja mam 6 felg ale na wszelki wypadek chcialbym miec jeszcze ze dwie sztuki) ??
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Czw 12 Mar, 2009
Bad-i : Taka moja wskazówka (bo nie wiem) Jeśli nie jeździłeś nigdy z pilotem nic oprócz KJS. To dobrze jest się wybrać z kimś kto ogarnia pilotowanie na nieznane sobie tereny i zrobić opis 2-3 fragmentów drogi, a potem je przejechać. Nie chodzi tu o napinanie tylko żwawsza jazda z jednoczesnym skupianiem się nad tym co pilot mówi.
Niestety bardzo częsty błąd debiutantów że nie słuchają pilotów.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach