auto: Punto GT
silnik:: 2.0T
moc: 350km Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Paź 2008 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 31 Mar, 2009 Dystanse na piasty
Pojawil sie maly problem. Marcel odkrylze nie tylko lewe ale tez prawe kolo mi ociera i musze nabyc dystanse aby nie rozwalic rozrzadu Dystanse musza miec 10mm grubosci, ale jak je zalozymy to jak bedzie sie centrowala felga? Taki dystans o ile rozumuje jak trzeba wchlonie, ze tak napisze, pierscien centrujacy. Dokladnie chodzi o takie dystanse
auto: Punto GT
silnik:: 2.0T
moc: 350km Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Paź 2008 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 31 Mar, 2009
OK, ale powiedzmy ze otwor centrujacy naszej piasty ma 60mm, zakladamy dystans i ten pierscien ma okolo 65mm srednicy. Moze jestem juz zmeczony, ale chyba to tak jakos wychodzi pirazy drzwi
_________________ Juz niedlugo nie tylko przyspieszenie, ale i skrecanie, hamowac bede na drzewie
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Śro 01 Kwi, 2009
Kamilbike napisał/a:
OK, ale powiedzmy ze otwor centrujacy naszej piasty ma 60mm, zakladamy dystans i ten pierscien ma okolo 65mm srednicy.
błądzisz synu, błądzisz... Jeśli ten pierścień by miał inną niż pierścień piasty średnicę - nie miałoby to sensu większego...
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Śro 01 Kwi, 2009
Tak jest jak mawia Champion Bad-i.
Jedziesz do Pana Mietka - tokarza z 30 letnim stażem i mówisz:
Panie Mietku chce takie tuleje dystansowe: i mówisz jakie maja byc i tyle.
Moja uwaga jest jeszcze taka:
Jeżeli planujesz dystans do felgi aluminiowej to powinienes zastapic śruby do kół szpilkami wkręconymi w piaste+ nakretki.
To rozwiazanie ma same zalety:
1) Nie ma sytuacji ze koło trzyma się na 3 nitkach gwintu
2) Duzo łatwiej sie zmienia koło (bo wsuwasz je na 4 wystajace szpilki aa nie celujesz śruba w otwór
3) Mozesz dodolnie zmieniać i dobierać grubość dystansów
4) Jeżeli masz zapasowe kołol na feldze stalowej to nie musisz do niego wozić innych śrub (jedynie musisz mieć głęboka nasadke, krzyzak okazuje się za płytki)
Jezeli nie masz znajomego tokarza to ja Ci moge polecić mojego kumpla
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Śro 01 Kwi, 2009
No własnie...
Jezeli standardowo felga wkreca się w piaste na np 15mm to jak dasz dystans 10mm to śruba sie wkreca w piaste dosłownie na kilka obrotów...
Nie jest to rozsądne i jak widac na przypadku michała wręcz niebezpieczne.
Dlatego jak już mówiłem dystanse TAK ale z głową.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Śro 01 Kwi, 2009
CHRZANEK napisał/a:
Dlatego jak już mówiłem dystanse TAK ale z głowy.
u nas się z bańki mówi, ale ja bym nie próbował...
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 01 Kwi, 2009
Halo, halo, jak zakłada się dystanse to każdy normalny człowiek kupuje do tego dłuższe śruby. Wtedy wszystko się trzyma.
Jeśli centrowanie w pierścieniu jest większe niż na piaście, to musisz między ów dystans a wspomnianą piastę zapodać pierścionek centrujący (plastik fantastik lub metalowy). Jeśli na dystansie jest kołnierz do wycentrowania w otworze felgi i jest inny niż ten otwór, to też tam trzeba dać pierścienie centrujące.
Przerabiałem to...
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach