Andre, ja tankuję tylko na Blisce (Orlen) i nie narzekam, auto zawsze chodzi tak samo. Raz zatankowałem na Shellu i o dziwo wydawało mi się, że auto gorzej się wkręca. Możliwe, że trafiłeś na jakąś zanieczyszczoną dostawę, najlepiej wziąźć i dotankować 98'ke.
odczucia właśnie zawsze wskazują na jedno paliwo Racing z Shella
wiem, że jest droższe itd. ale już to pisałem kilka razy
jak dla mnie auto jest bardziej elastyczne, silnik chodzi ciszej i mniej pali
więc różnicę w cenie rekompensuje niższe spalanie
ew. nieraz na BP tankuję, ale tylko jak nie ma Shella w okolicy
Taki mały OT na temat paliw. Kolega zalał kiedyś do Bravo ELF'a Atmo (używali go do Corsy S1600). Auto przy wyższych obrotach wkręcało się masakrycznie. Ostatnio natomiast zostały nam resztki Panty (do silników turbo). Kolega wlał do Bravo i musiał spuszczać cały zbiornik, auto jechało jak chciało, potrafiło samo przyspieszać i jednocześnie sapaś po dodaniu gazu
AndreXSi [Usunięty]
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009
PiTT napisał/a:
odczucia właśnie zawsze wskazują na jedno paliwo Racing z Shella
To jedyne chyba paliwo w Polsce przywożone bezpośrednio z shella z niemiec. Reszta paliw premium są kupowane zazwyczaj w Polskich rafineriach(lotos, orlen), z dodatkiem jakiegoś uszlachetniacza(jeśli dobrze pamiętam to w przypadku vpower95 jest to 3l dodatku/1000litrów benzyny - na shellu jest paliwo z gdańska)
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009
AndreXSi napisał/a:
PiTT napisał/a:
odczucia właśnie zawsze wskazują na jedno paliwo Racing z Shella
To jedyne chyba paliwo w Polsce przywożone bezpośrednio z shella z niemiec. Reszta paliw premium są kupowane zazwyczaj w Polskich rafineriach(lotos, orlen), z dodatkiem jakiegoś uszlachetniacza(jeśli dobrze pamiętam to w przypadku vpower95 jest to 3l dodatku/1000litrów benzyny - na shellu jest paliwo z gdańska)
Można ten dodatek normalnie kupić w detalu, Racing też go zawiera tylko więcej niż zwykły Vpower.
auto: Punto GT
silnik:: 2.0T
moc: 350km Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Paź 2008 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009
Panowie to w takim razie gdzie w wawie tankowac aby nie bylo jakis niespodzianek ? Poki co tankuje tylko na 3 orlenach. 2 sa przy kasprzaka i jeden w legionowie, i nie mialem narazie wiekszych problemow. Za to moja lepsza polowa zatankowala micre w dieslu pare razy na BP przy gmienie bialoleka i samochod przestal jezdzic
_________________ Juz niedlugo nie tylko przyspieszenie, ale i skrecanie, hamowac bede na drzewie
a próbowałeś racinga?
weź na próbę i przelicz sobie czy jednak nie opłaca się dopłacić trochę do paliwa
jeśli nie poczujesz różnicy to oczywiście nie ma sensu
racing śmierdzi jak rozpuszczalnik
auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009
Mojemu staremu w 330ci zatarla sie pompa paliwa czy cos tam, ponoc wlasnie za lanie 95 na orlenie twierdzili
Generalnie ja tam nie wierze by ta bena byla syfiasta, raz dla zajawki zalalem impreze racingiem i nic, wiec wrocilem do 95
AndreXSi [Usunięty]
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009
GeKo napisał/a:
Można ten dodatek normalnie kupić w detalu, Racing też go zawiera tylko więcej niż zwykły Vpower.
Taki mały OT na temat paliw. Kolega zalał kiedyś do Bravo ELF'a Atmo (używali go do Corsy S1600). Auto przy wyższych obrotach wkręcało się masakrycznie.
W jaki sposob paliwo ma wplyw na moc w takim smietniku?
auto: Punto GT
silnik:: 2.0T
moc: 350km Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Paź 2008 Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 05 Kwi, 2009
Kiedy jak Rovera zalalem vpowerem 100 to nawet na 3 potrafil zapiszczec, a na zwyklej benzynie niestety nie. Silnik inaczej pracowal, mniejsze wibracje byly
_________________ Juz niedlugo nie tylko przyspieszenie, ale i skrecanie, hamowac bede na drzewie
Taki mały OT na temat paliw. Kolega zalał kiedyś do Bravo ELF'a Atmo (używali go do Corsy S1600). Auto przy wyższych obrotach wkręcało się masakrycznie.
W jaki sposob paliwo ma wplyw na moc w takim smietniku?
Widocznie ma, jak wiadomo paliwa sportowe zawierają więcej tlenu.
Widocznie ma, jak wiadomo paliwa sportowe zawierają więcej tlenu.
Moze cos mi sie pierdzieli ze wzgledu na ilosc spozytych piff ale mi wychodzi ze wieksza roznice odczujesz wyjezdzajac samochodem z miasta do lasu gdzie tlenu w powietrzu jest wiecej.
W powietrzu mamy ok 21% tlenu (wg mojego innovate na parkingu mam 19%), masowo powietrza w silniku jest ok 13 razy wiecej od paliwa (AFR), zwykle 95 z orlenu ma ok 2,5% zawartosci tlenu, ELF Atmo ma 3.4%, nie wiem czy dobrze licze ale mi wychodzi ze przy PB 95 paliwo wprowadza do silnika <1% tlenu.....
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach