auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 20 Kwi, 2009 Jaki olej do skrzyni biegów?
Jak w temacie - co polecacie? Jakie parametry? Nie mam pojęcia, a w książce serwisowej nie ma info z tego co pamiętam.
Auto ma ~67k km przelotu, nie wiem przy jakim przebiegu Citroen zaleca wymianę. Chyba warto profilaktycznie zmienić, żeby skrzynce się lepiej pracowało, hmm? Czy coś jeszcze potrzeba przy takiej wymianie?
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 20 Kwi, 2009
saxorulez napisał/a:
polecam Millers
Właśnie o nim myślałem, ew. o Motulu.
Kiedyś chyba Vlodziu mi mówił jakie Citroen zaleca parametry, ale nie pamiętam. Natomiast wydaje mi się, że Motul nie posiadał oleju o takowych parametrach.
Gdzieś na jakimś forum Citroenowskim czytałem, że do wszystkich PSA z manualną skrzynką ma byc 75W80.
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2009
Ja wziąłem Millersa z racji na to ze szukałem czegoś do szpery Quaife, okazało się że można lać zwykły ale zostałem przy Millersie i jestem bardzo zadowolony. Skrzynia nic nie zgrzyta pomimo podniesionego limitera.
_________________ when the flag drops the bullshit stops
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 21 Kwi, 2009
Vlodarsky napisał/a:
Esso 75W80 - ten olej jest sprzedawany przez Citroen pod numere 973641 2L
Total BV 75W80 - to jest olej sprzedawany przez Total
Dzięki za info! 2l wystarczają Trzeba coś jeszcze przy zmianie ogarnąć?
saxorulez napisał/a:
Ja wziąłem Millersa z racji na to ze szukałem czegoś do szpery Quaife, okazało się że można lać zwykły ale zostałem przy Millersie i jestem bardzo zadowolony. Skrzynia nic nie zgrzyta pomimo podniesionego limitera.
A który dokładnie masz ten olej? Widzę, że Millers ma kilka ciekawych oliwek.
Czy jeśli producent zaleca 75w80 to jak skrzynia będzie pracowała na innym oleju? Np. 75w90?
Widze, że Motul ma olej Motylgear 75w80. Ale wolałbym chyba dopłacić do jakiegoś oleju który faktycznie sprawi że skrzynia będzie fajniej pracowała, jak u saxorulexa.
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm Pomógł: 26 razy Dołączył: 11 Sty 2006 Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 22 Kwi, 2009
Panowie jak to jest z olejami do skrzyni biegów są producenci którzy nie przewidują wymiany oleju w skrzyni są tacy co przewidują okresowo przy jakimś tam konkretnym przebiegu . Jak jest z sportowymi olejami czy one nie maja podobnie jak oleje silnikowe także co prawda posiadają bardzo wysokie parametry lecz przez znacznie krótszy okres ??
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Śro 22 Kwi, 2009
nox napisał/a:
Jak jest z sportowymi olejami czy one nie maja podobnie jak oleje silnikowe także co prawda posiadają bardzo wysokie parametry lecz przez znacznie krótszy okres ??
Kiedyś oglądałem przewodnik po tym jak serwisować auto torowe (prowadzony przez Keiichi Tsuchiya) i powiedział że on w swojej furze wymienia olej w skrzyni po każdym upalaniu na torze - takżę częściej niż w silniku.
Spotkałem się z przypadkami że wymiana oleju w skrzyni w aucie z dużym przebiegiem (Saxo i 206) spowodowało rozsypanie się synchronizatorów zaraz po wyjchaniu z warsztatu.
Także chyba wszystko zalezy od szkoły i tego jak ta skrzynia była serwisowana wcześniej.
Ja wymieniam raz na rok - z reguły ze skrzynią Mam nadzieję że na Millersie już tak słabo nie będzie.
_________________ when the flag drops the bullshit stops
ja wymieniam albo co 50 tys u siebie albo co wymianę sprzęgła albo co wymianę uszczelniaczy. Generalnie zawsze jak spuszczam olej to zalewam nowym. Mało mnie to kosztuje a zawsze mam pewność, że jest ok. A w silniku co 8-10 tys km więc trochę częściej.
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Śro 22 Kwi, 2009
nox napisał/a:
HEh nieźle myślałem ze ze względu na temperatury silnik częściej niż skrzynia
tylko że w skrzyni mamy spore tarcie na kołach zębatych stąd wysoka lepkość oleju zeby nei zrywało filmu, plus przy zmianie biegu jest mocne naprężenie na wszystkich elementach gdy gwałtownie zmieniają prędkości obrotowe - tak to widzę ja, szary człowiek
_________________ when the flag drops the bullshit stops
.....action speaks louder than words....
kubek13 [Usunięty]
Wysłany: Śro 22 Kwi, 2009
GeKo napisał/a:
Jak chcesz dopłacić to RED Line oil zalecany przez Renault sport do skrzyń. ale wychodzi coś około 90zł za litr
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach