Tak się składa, że handlujemy TEIN'em i coś na jego temat mogę powiedzieć. TEIN ma kilkanaśnie typów zawieszeń: Basici, Super Street'y, Monoflex'y, Super Racingi, aż po zawiasy eNkowe. Wszystko co jest poniżej Super Racinga (koszt do Evo ponad 10. tyś.), nadaje się do jazdy na codzień ewentualnie do jakiś sprintów, pod warunkiem że jest równo. Nasz kierowca przejeździł na Super Racingu cały zeszły sezon w górach plus tegoroczną Korczynę. Cisną jechał już na Ohlinsie. I tutaj zmierzam do sedna sprawy, takiemu HP pewnie bliżej do Ohlinsa niż do Teina (nie mówię tu o eNkowym TEIN'ie).
PS: CHRZANEK napisz jakie model TEIN'a oglądał Twój szef to napiszę Ci coś więcej, może być na PW.
AndreXSi [Usunięty]
Wysłany: Wto 26 Maj, 2009
Kuzaj swego czasu śmigał na teinie i podobno było ok. Chociaż pewnie ten tein nijak się miał do dostępnego w sklepach. Pamiętam że miał małego żółtego człowieczka na każdym rajdzie, zajmował się tylko zawieszeniem.
Prosze o uświadomienie - jak sie nie znam to odszczekam co do słowa.
Tein to lipa ????
Zależy jakie modele, są takie które nie nadają się na polskie drogi. Enkowy TEIN to górna półka, ale taki o którym Ty piszesz to taki zestaw tuningowy jak napisał eM, fajny na ulce, ale do sportu już nie.
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Śro 27 Maj, 2009
Dokładnie, Kuzi pyknął niezłą reklamę temu zawiasowi, ale nie słyszałem żeby ktoś się spuszczał nad tuningowymi zawiasami tein'a. Myśle że to półka z poziomu D2 tuningowego
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Śro 27 Maj, 2009
Martin: Toś mnie zagiął.
Sprzedawca w VTG mówił że zawiasy do STI 2006 (rozstaw śrub 5x114,3) występują w wielu wariantach - a ten o którym nam opowiadał to nie był "najbiedniejszy"...
Nie wiem jak sie nazywał...
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Dokładnie, Kuzi pyknął niezłą reklamę temu zawiasowi, ale nie słyszałem żeby ktoś się spuszczał nad tuningowymi zawiasami tein'a. Myśle że to półka z poziomu D2 tuningowego
eM napisał/a:
tein jest fajny jak chcesz wrzucic sprezyny i troche obnizyc auto, nie popsuc komfortu (jak u mnie)
Ale Panowie nie porównujmy eNkowego TEIN'a do tuningowych zestawów, Wy wszystko wrzucacie do jednego wora. Kuzi jeździł na eNkowym zawiasie, którym jakością i klasą odpowiada Proflexowi, Ohlinsowi czy Reigerowi jest też kilkakrotnie droższy niż wspomniany przez CHRZANKA zestaw. Dla przykładu powiem, że asfaltowy Ohlins do Evo to koszt ponad 40 tyś. zł, i myślę że eNkowy TEIN kosztuje podobnie.
Na koniec dodam, że nie każdy TEIN to gówno, ten o którym pisał CHRZANEK to pewnie Super Street z Top Mountami. To naprawdę dobry zawias tuningowy i jedna z lepszych (jeśli nie jedyna) opcja dla posiadaczy Evo i Imprez. Mieliśmy problemy z Monoflexami i jeśli chodziło o ten to radzę odpuścić.
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Śro 27 Maj, 2009
Martin.h ale ja sobie dobrze zdaje sprawę, że to na czym jeździł Kuzaj nijak sie ma do tego co było dostępne na półkach w sklepach. Chodzi mi tylko o to że powstała otoczka, że jak masz Teina to masz super zawias a to trochę nie tak, jak sam mówisz:)
_________________
ŁukaszS3 Mam wykształcenie jak prezydent mistrz jebaka
auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km Pomógł: 16 razy Dołączył: 20 Lut 2009 Skąd: Ustroń
Wysłany: Śro 27 Maj, 2009
Przem_106 napisał/a:
LukaszS3, czy to jest cena za komplet tyl + przod?
Tak podali mi cenę za komplet a wykorzystują tylko stare kolumny tył robią od podstaw.
GeKo napisał/a:
Piotrek za swój regulowany tył z zewnętrznym zbiornikiem gazu nie zapłacił nawet połowy tej kwoty
A ja podałem cenę za komplet. I to zależy od kursu korony czeskiej który w tej chwili jest bardzo mocno wywindowany, nie wiem po jakim kursie Piotrek kupił...
_________________ "Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło " by eM
Ja dostalem dzis odpowiedz z Hpsporting.pl
9600zl za komplet, z tym, ze jest to wersja full-wypas, tzn topowy model na uniballu, ze zbiorniczkami do wyboru albo na przewodach pod maske, albo przy kolumnie. Sam przod kosztuje 2/3 tej ceny.
Geko, czy moglbys w naszym imieniu tj. Moim i moze LukaszaS3 gdyby byl nadal zainteresowany zapytac Piotrka ile Czesi wzieli by $ od niego za takie Hp do 106?
Mi zalezalo by na razie tylko na przodzie i na zestawie N-kowym, wiec chyba bez uniballu.
ŁukaszS3 Mam wykształcenie jak prezydent mistrz jebaka
auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km Pomógł: 16 razy Dołączył: 20 Lut 2009 Skąd: Ustroń
Wysłany: Śro 27 Maj, 2009
Przem_106 napisał/a:
Geko, czy moglbys w naszym imieniu tj. Moim i może LukaszaS3
Tzn mnie źle zrozumiałeś. Ja gdy usłyszałem cenę to zrezygnowałem i to było w zeszłym roku i kupiłem billa który mnie bardzo zadowolił i wyszedł mnie jakieś 1300zł a byłem bardzo zadowolony i nic lepszego nie potrzebuję na obecną chwilę na razie to kierownik musi się wjeździć. Mnie nie stać na zawias z HP po prostu...
_________________ "Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło " by eM
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Śro 27 Maj, 2009
Przem106 Jasne poproszę Piotrka żeby się zorientował. Natomiast wg mnie jeśli masz coś modzić z zawiasem to zainwestuj właśnie w tył. Bo Bilstein na przodzie daje świetnie radę, a dobrać ustawienia na tył to juz nie jest łatwa sztuka.
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 27 Maj, 2009
wywołany do tablicy postaram sie w miarę dokładnie opisać swoje odczucia (dodam tylko ze ja na przodzie mam HP Racing a na tyle Proflexa).
Jezeli chodzi o prowadzenie auta to dodam ze od momenty kiedy kupiłem go od Szeji nie zmieniłem w zawiasie nic (poprostu liczę ze sam nie ustawie lepiej niz taki zawodnik).
Przez caly sezon w KJS oraz kilku upalankach oraz starcie w Warszawskim jestem z tego setupu bardzo zadowolony. W wielu przypadkach jak rozmawiałem z Marcelem to jego najwiekszym problemem byla skacząca dupa czego ja nie miałem.
Co dziwne to fakt ze moj samochod jest ustawiony o wiele wyzej niz inne Saxo czy 106. Sam myslalem zeby go obnizyc ale jednak postanowiłem nic nie ruszac. Jedyne co bylo widoczne to na Warszawskim przy predkosciach powyzej 130-140 na podbiciach tyl lekko obcieral o nadkole. U Marcina Medelskiego bylo to o wiele bardziej widoczne.
Jezeli chodzi o cene; z tego co pamietam to sam tyl kosztował 5.500 - ale tutaj Jarek Szeja powiedzial ze zrobil to z premedytacja; lepszy tył wlasnie ze wzgledu na skakanie auta.
Nie pamietam ile kosztował zawias na przod - wiem tylko ze ustawienie zawiasu w Czechach miało kosztowac w okolicach 500 za komplet (czyli przod). Oczywiscie zawias jest na unibalach (przyznam ze nie wiem czy na przodzie sa zbiorniczki do regulacji, na tyle sa na bank)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach