auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Sob 15 Sie, 2009 Silnik 5 suwowy
Artykuł z onetu:
W świecie silników spalinowych dążenie do jak największej wydajności, przy jak najmniejszej pojemności stało się naturalnym rozwojem tej dziedziny. Udowodniła to firma Ilmor Engineering konstruując silnik 5-suwowy!
Inżynierowie z Ilmor Engineering opracowali silnik 5 suwowy, którego wydajność jest większa o około 20 procent w stosunku do tradycyjnych silników czterosuwowych. To nie pierwszy silnik opracowany przez tę firmę. Ilmor Engineering dostarczała wcześniej silniki do IndyCar. W sezonie 2009 firma dostarczała silniki zespołom McLarena, Force India oraz Brawn.
Nowy, bardziej wydajny benzynowy silnik Ilmor ma oferować zużycie paliwa na poziomie obecnych silników diesla, a emisja szkodliwych substancji ma być jeszcze niższa.
Najprawdopodobniej będzie montowany w miejskich samochodach. Silnik o pojemności 700 ccm będzie miał moc 130 KM i maksymalny moment obrotowy o wartości 165 Nm.
Jak działa silnik pięciosuwowy? Dwa mniejsze cylindry działają pod wysokim ciśnieniem na zasadzie „zwykłego” czterosuwa. Do centralnie umieszczonego największego cylindra działającego pod niskim ciśnieniem wtłaczane są produkty spalania gdzie są dodatkowo dopalane.
Silnik ma zwartą konstrukcję i nie wymaga nowych technologii oraz technik produkcji. Firma zapowiada, że w przyszłości osiągnie 150 KM z jednego litra pojemności.
auto: Megane GT
silnik:: dci
moc: 110km Pomógł: 13 razy Dołączył: 31 Mar 2009 Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: Sob 15 Sie, 2009
czytalem ten artykul wczoraj i bardzo ale to bardzo mnie to zszokowalo!!
jesli wprowadza to do seryjnej produkcji i osiagna deklarowane 150KM z litra to chyba mamy kolejny przelom .. np 2 litrowy wolnossacy seryjny Sport z okolo 300KM.. az strach sie bac
auto: Punto GT
silnik:: 2.0T
moc: 350km Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Paź 2008 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 15 Sie, 2009
Bedzie jak w motocyklach Samochod 600ccm i 120KM, bedzie bajer. Strach bedzie jakto wloza do motocykli, wtedy tamte z litra beda mialy ponad 200KM pewnie , o ile da sie to tak polaczyc
_________________ Juz niedlugo nie tylko przyspieszenie, ale i skrecanie, hamowac bede na drzewie
auto: Sitroen
silnik:: D16Z28K76W11
moc: milijonkm Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Maj 2006 Skąd: Z dupy
Wysłany: Sob 15 Sie, 2009
Kamilbike napisał/a:
z litra beda mialy ponad 200KM pewnie
teraz mają 200KM niektóre...
_________________
Czesio napisał/a:
Na twoim miejscu zaczął bym zważać na ton , którym się do mnie zwracasz. Nie piliśmy razem wódki , i nie jestem twoim kolegą spod sklepu żebyś używał wobec mnie takich słów .
auto: Punto GT
silnik:: 2.0T
moc: 350km Pomógł: 4 razy Dołączył: 30 Paź 2008 Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 15 Sie, 2009
To ja wiem ale to juz raczej takie glownie z przeznaczeniem torowym Bardziej mi chodzilo o to ze np wypuszcza jakiegos GSX-r 1000 ktory bedzie mial ~220KM. Nie wyobrazam sobie juz takiej mocy w motocyklu, raczej malo osob bedzie potrafilo to przeniesc na asfalt
_________________ Juz niedlugo nie tylko przyspieszenie, ale i skrecanie, hamowac bede na drzewie
Dopóki ten silnik nie będzie w produkcji i nie zacznie jeździć to można to uznać za bajki. Druga sprawa to koszty, jeśli ma to być trwałe to trzeba zastosować dobre materiały, a to kosztuje. Dla mnie to daleka przyszłość.
auto: nie mam
silnik:: j.w
moc: w nogachkm Pomógł: 6 razy Dołączył: 18 Maj 2009 Skąd: Kraków
Wysłany: Pon 17 Sie, 2009
swego czasu polacy wymyslili silnik ktory był połaczenie dwu i cztero suwa, jak zwykle w polsce sluch po tym zaginoł pewnie jacys niemcy go zastosuja za 5 lat w autach i wtedy to bedzie kolejny krok do przodu
będąc wczoraj u Adamanta dałem mu ten artykuł, powiedział że moje clio będzie 6cio suwem, już za 5 dni
kazdy tlok posunie po 6 razy po czym silnik piardnie i wyzionie ducha
_________________
rsport [Usunięty]
Wysłany: Czw 20 Sie, 2009
Takich super silników powstaje kilka na rok, czasem ktoś o nich napisze a później przy faktycznej kalkulacji kosztów i zalet konstrukcji okazuje się, że dalej jeździmy 4-suwami albo wręcz się wraca do konstrukcji 8V.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach