Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Remont głowicy w Saxo VTS
Autor Wiadomość

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Śro 23 Wrz, 2009   Remont głowicy w Saxo VTS

Witam wesołą gawiedź.

Zabieram się za remont głowicy w moim szmelcowantym żabojadzie 16v. Zrobi mi to po części hobbystycznie kolega, jednak do tej pory nie miał styczności z głowicą z francuza i potrzebuję informacji czy jest w niej coś bardzo nietypowego, innego niż wszędzie, generalnie czy trzeba na coś szczególnie zwrócić uwagę.

To pierwsza sprawa.

Druga to oczywiście upgrade. Jaką obróbkę zastosować żeby wyciągnąć z niej maks ?

Z góry dzięki za pomoc.
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Śro 23 Wrz, 2009   

tak przy okazji u mnei na strychu leży sprawna i kompletna głowica TU5JP4 czyli w standardzie zwiększymi zaworami..

Cena do dogadania
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Śro 23 Wrz, 2009   

poszło PW
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 

Niemy 
Jeszcze 4 dni...


auto: Saxo VTS
silnik:: 1,6 16V
moc: 145km
Pomógł: 41 razy
Dołączył: 14 Sty 2006
Skąd: Gliwice

Wysłany: Sob 03 Paź, 2009   

a wiec ja rzeźbiłem swoja głowicę i ze swojego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, ze z kanałów wydechowych możesz ściągnąć dosyć duzo materiału, lecz należy uważać, aby nie dokopać się do kanałów wodnych, ile można sfrezować- nie wiem, ja zebrałem z 2-3 mm ( jakieś zdjęcia u mnihttp://forum.hothatch....e=reply&t=6206e w pimpie ) później oczywiście polerka na gładko. Z dolotowych nie bardzo, bo ich kształt musi pasować z kolektorem dolotowym ( plastik ) którego ciężko się obrabia, ja wygładziłem jedynie fabryczne niedoróbki. Do tego mam zaślepione kanały EGR,aby nie było niepotrzebnych zawirowań spalin. Głowicę mam splanowana 1mm czego nie polecam, bo to za duzo!!

jeśli jeszcze coś, to pytaj
 
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Sob 03 Paź, 2009   

Do pełni szczescia przydał by sie jeszcze wynik przed i po.
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Sob 03 Paź, 2009   

w kwestii obróbki i zbierania materiału - ostatnio miałem dwa przypadki silników TU5JP4 (110KM) w których nadmierna obróbka głowicy zabijała moc i to w dużym stopniu..

1) auto miało przed "poprawkami głowicy" 150KM - po "poprawkach" 136KM - :)

2) na kutych tłokach, wałkach lepszych niż u mnie, przepustnicy na lince i dużym aluminiowym kolektorem Pug Sport + kute tłoki i ECU Master też nie może przekroczyć 148KM a jest to zdecydowanie za mało.

W obu przypadkach głowica została obrobiona nazwijmy to do OPORU :)
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

ŁukaszS3 
Mam wykształcenie jak prezydent
mistrz jebaka


auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 20 Lut 2009
Skąd: Ustroń

Wysłany: Sob 03 Paź, 2009   

Tomcat kolega teraz buduje podobny silnik do mojego na tych samych wałkach i zostają mu chyba takie same jak ma nasz mistrz :) Mogę zapytać czy ma jakieś plany z tym związane...
_________________
"Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło :) " by eM

Mitsubishi Lancer Evolution V
Fiat 127 MkI
 
 

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Sob 03 Paź, 2009   

Zapytać zawsze można :) Daj znać.

Ogólnie obróbka już się zaczęła, przekaże te inf koledze który mi ją robi, a jak skończy to opiszę jak to u mnie wyglądało. Jak narazie wiem że obróbka obejdzie się bez większych problemów. Planowanie będzie najmniejsze możliwe, a opuścimy głowicę na cieńszej uszczelce. Tyle wiem :)

Z tego co wybadał ów kolega, spory potencjał drzemie w kolektorze, a właściwie jego wymianie na sportowy. Pytanie do tych którzy to robili: jak jest faktycznie ?
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Nie 04 Paź, 2009   

Tomcat napisał/a:
jak jest faktycznie ?


faktycznie do 170KM można na seryjnym zbudować silnik...
ja przyznam ze wymieniłem i jakichś fenomenalnych przyrostów nie było
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

vitesse 
kopsnij mi tic taca

auto: nie mam
silnik:: j.w
moc: w nogachkm
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 18 Maj 2009
Skąd: Kraków

Wysłany: Wto 20 Paź, 2009   

o jakim kolektorze mowa ? :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13