auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 16 Lis, 2009 sytem HANS
Po ostatnich przygodach zacząłem wiecej czytac o bezpieczenstwie i powoli zaczalem sie zastanawiac nad systemem HANS. Przyznam ze kiedy kupowalem kask to bralem wlasnie taki ktory ma mozliwosc podpiecia HANSa.
Dzisiaj przegladajac rozne oferty cenowe zwrocilem na dwie istotne rzeczy. Rozumiem ze sa tansze i drozsze, tansze to te nie wykonane z carbonu. Natomiast nie bardzo rozumiem czym sie roznia pod wzgledem opisanych kątów.
Tzn zdaje sobie sprawe ze chodzi o kat z jakim moze sie on odchylic, ale ktory jest najbardziej rozsadny?
Czy ktos mial doswiadczenia z takim zabezpieczeniem ?
Ostatnio zmieniony przez Bad-i Wto 17 Lis, 2009, w całości zmieniany 2 razy
Marcel [Usunięty]
Wysłany: Pon 16 Lis, 2009
widzę, że zaczałeś o mnie myśleć
ja już bez tego nie wsiadam na prawy napewno .... wiesz co chce pod choinkę od ciebie
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Wto 17 Lis, 2009
System HANS to jedna z najistotniejszych inowacji w kierunku bezpieczeństwa.
Poszczególne modele oprócz materiału z którego są zrobione różnią się wymiarami i jest to zalezne od preferencji danego zawodnika.
Zawodnicy wyścigowi najczęściej droge obserwują przez przednią szybę więc dla nich "tasiemki" sa krótsze.
Rajdowi musza krecić głową na lewo i prawo więc tu potrzebny jest wiekszy zakres regulacji.
Poza tym istotna jest wysokość szyji (odległość od barków do klipsów w kasku) Ty Bartku jesteś duży więc na pewno powinieneś brać to pod uwagę.
Kiedyś kołnierze HANS wymagały stosowania dość charakterystycznych pasów bezpieczeństwa 2/3 calowych, obecnie nie ma tego problemu ponieważ wiekszość kołnierzy działa ze standardowymi pasami 3".
No jest to z pewnościa bardzo pozyteczne rozwiazanie szczególnie dla pilota.
Ale potrzebny jest do tego hask z "klipsami" do hansa.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 17 Lis, 2009
czyli rozumiem ze dla kierowcy rajdowego najlepiej wybierac miedzy 30 a 40 stopni ?
czy sa jakies firmy ktore maja lepsze gorsze rozwiazania? Widzialem ze na stronie Stilo do ich kaskow sa dwa rozwiazania, albo na klipsy albo jakis tam ich patent z tasiemkami.
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Wto 17 Lis, 2009
Marcel 08 napisał/a:
ja już bez tego nie wsiadam na prawy napewno
Marcel z tego co ja wiem to Hans chroni przed szarpaniem do przodu a nie na boki, a podejrzewam ze właśnie tego doświadczyłeś. Tutaj mając Hansa jest potrzebny kubeł z uszami.
Producentem systemu HANS jest tylko jedna firma na świecie tak naprawdę a przynajmniej tak było na początku mimo że inne firmy też miały go w ofercie. Różnice pomiędzy wersją dla pilota a kierowcy to takie że pilot musi mieć możliwość pochylennia głowy w dół a kierowca nie. Na początku mówiło się jeszcze o tym że są potrzebne do tego inne pasy, kask, fotel oraz klatka, ale widziałem zawodników stosujących to w takich autach jak lanos czy 206.
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Wto 17 Lis, 2009
Spróbuj u Igora z Hydrotexu, on jest dość elastyczny lub Rallyshop.pl ale wydaje mi się że bez przymierzania się nie obejdzie żeby mieć 100% satysfakcji.
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 17 Lis, 2009
GeKo napisał/a:
Spróbuj u Igora z Hydrotexu, on jest dość elastyczny lub Rallyshop.pl ale wydaje mi się że bez przymierzania się nie obejdzie żeby mieć 100% satysfakcji.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach