Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Taśma/bandaż termoizolacyjny do kolektora
Autor Wiadomość

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

eM napisał/a:

Jedyny sens tego rozwiązania byłby wtedy jesli by pokryć ceramiką kolektor wydechowy od środka tak aby nie akumulował ciepła



Pierwsze słyszę o takim czymś, chodzi w tym o to że " nakłada " się cieniutką warstwę ceramiki od środka i dzięki temu materiał z którego jest wykonany kolektor nie pochłania tak ciepła? a spalinki lepiej sobie przelatują ? ???

Dobrze myślę ?
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

Tak, podobno jest zajebiscie jak pozniej fragmenty tej ceramiki laduja w lopatkach turbiny ;D
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

w turbo jak wiadomo są bandaże
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

eM napisał/a:
martin.h napisał/a:
eM napisał/a:
Ale w NA owijac? bes sęsu imho, ciepło zamiast odparować kolektorem pojdzie Ci w głowice i uklad chlodzenia, to co zyskasz na chlodniejszej komorze pojdzie Ci w stratę mocy.

Jakim cudem pójdzie w głowicę i układ chłodzenia? Taśma jest po to aby nie było gorąco w komorze spalania, tutaj nie ma żadnych skutków ubocznych. A jak wiadomo mniej ciepła w komorze spalania to chłodniejsze powietrze zasysane do kolektora, chłodniejsze powietrze to więcej tlenu itp. itd.

Jakim? już Ci mówię. Kolektor akumuluje ogromne ilości ciepła, jeśli nie dasz mu się wypromienować to sie kur.ewsko nagrzeje. To cieplo pojdzie w dwie strony pierwsza - dalsza czesc wydechu o malej powierzchni styku, druga - głowica o ogromne powierzchni styku - uszczelka tutaj jest bez znaczenia. Wiec cieplo a raczej żar wraca przez kolektor w głowicę która wali to ciepło w olej i ciecz chłodzącą, cały silnik się nagrzewa jeszcze bardziej, i tez kolektor dolotowy który z kolei nagrzewa powietrze dolotowe tak samo jak przegrzana głowica.

Jedyny sens tego rozwiązania byłby wtedy jesli by pokryć ceramiką kolektor wydechowy od środka tak aby nie akumulował ciepła - ale to juz mozna sobie odpuscic taśmę. Inaczej to jest strzał kolano.

Myślę, że to trochę dramatyzowanie. :) Fura nie jest non stop upalana. Wprawdzie uszczelek izolujących do francy nie widziałem, ale wydaje mi się, że kolektor nie jest w stanie tak bardzo ogrzać całego bloku żeby aż podgrzać kolektor dolotowy... Wszędzie pisze się że bandaż poprawia przepływ spalin, no i oczywiście jest chłodniej w komorze co w wypadku C2 może miec niebagatelne znaczenie, bo grill jest zamknięty i na górną część silnika nie dostaje się zimne powietrze (po otwarciu maski po upalaniu kolektor jest jedną wielką patelnią).

Pokrywanie ceramiką wydaje się sensowne, najlepiej pewnie rzucić powłokę + jeszcze bandaż. :)

Czajku, podesłałbyś namiar? :)

eM napisał/a:
bandarż - ciekawa forma, sprytne wymiganie się od zrobienia byka.

Hehehe... Mała literówa, nie wiem skąd tam "r". :]
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

Greg napisał/a:
wydaje mi się, że kolektor nie jest w stanie tak bardzo ogrzać całego bloku żeby aż podgrzać kolektor dolotowy
Greg napisał/a:
(po otwarciu maski po upalaniu kolektor jest jedną wielką patelnią).



hmm....
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

Janusz napisał/a:
hmm....


"Janusz westchnął rozbijając jajko na głowicy i rozlał je na kolektor celem zrobienia jajecznicy..."
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

Janusz napisał/a:
Greg napisał/a:
wydaje mi się, że kolektor nie jest w stanie tak bardzo ogrzać całego bloku żeby aż podgrzać kolektor dolotowy
Greg napisał/a:
(po otwarciu maski po upalaniu kolektor jest jedną wielką patelnią).



hmm....

Tak, jedno z drugim na pozór się kłóci. Ale... sądzę że prędzej kolektor i dolot ogrzeje sie od gorącego powietrza z komory niż przez blok silnika, który jest chłodzony cieczą (a chłodzenie daje sobie bardzo dobrze radę). Nie wiem o ile % ciepła więcej bandaż kumuluje w kolektorze, ale przecież bez niego też jest on niesamowicie gorący i (wg. tej teorii) ogrzewa blok itd.

To co? Najlepiej nic nie robić bo we francy NA się nie opłaca. ;D

Widziałem jak w UK kolesie bandażują nawet seryjny kolektor.
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

Jeśli nikt tego nie poprze jakimś badaniem/wykresem to nic z tej dyskusji nie będzie... bo zapewne i jedna i druga strona ma trochę racji :/ ja nie mam pojęcia która - a co mi się wydaje zachowam dla siebie.
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

Vlodarsky napisał/a:
Jeśli nikt tego nie poprze jakimś badaniem/wykresem to nic z tej dyskusji nie będzie... bo zapewne i jedna i druga strona ma trochę racji :/ ja nie mam pojęcia która - a co mi się wydaje zachowam dla siebie.

To popularne - zawsze jak ktoś pyta "jak?" to jest dyskusja "czy warto?". :] Ale to dobrze, przynajmniej można się czegoś więcej dowiedzieć.

Potrzebuję jakiegoś magika od wydechów który ogarnąłby mocowanie kolektora i połączenie go z Magnexem (kolektor nie ma flanszy). :)
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

Jacek 
Idź na zakupy!


auto: mam
silnik:: też
moc: 72.5km
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 20 Kwi 2009
Skąd: SY

Wysłany: Pią 20 Lis, 2009   

Jaco napisał/a:
eM napisał/a:

Jedyny sens tego rozwiązania byłby wtedy jesli by pokryć ceramiką kolektor wydechowy od środka tak aby nie akumulował ciepła



Pierwsze słyszę o takim czymś, chodzi w tym o to że " nakłada " się cieniutką warstwę ceramiki od środka i dzięki temu materiał z którego jest wykonany kolektor nie pochłania tak ciepła? a spalinki lepiej sobie przelatują ? ???

Dobrze myślę ?

tak dobrze myślisz :faja:
 
 

agentczor
[Usunięty]

Wysłany: Sob 21 Lis, 2009   

Ja mam owinięte - chłodniej w komorze i lepszy przepływ o pękaniu nie słyszałem... Po wpływem temperatury kolektor robi się raczej bardziej elastyczny niż kruchy...

Bandaż dedykowany spoko ale można też kupić dużo taniej takie do izolacji rur - ja taki dostałem...

 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Sob 21 Lis, 2009   

agentczor napisał/a:
o pękaniu nie słyszałem

To dotyczy kolektorów w clio 2 info od Guzego z MG.

eM To co mówisz brzmi sensownie, ale jakoś w mocnych A grupach owijają u nas też owinięte było a skutków ubocznych w postaci większej temperatury silnika nie odnotowaliśmy.
_________________
 
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 21 Lis, 2009   

agentczor napisał/a:

Obrazek

A coś więcej? Jaki to dokładnie bandaż? Domyślam się że jest tańszy. :D
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Sob 21 Lis, 2009   

GeKo napisał/a:
agentczor napisał/a:
o pękaniu nie słyszałem

To dotyczy kolektorów w clio 2 info od Guzego z MG.

eM To co mówisz brzmi sensownie, ale jakoś w mocnych A grupach owijają u nas też owinięte było a skutków ubocznych w postaci większej temperatury silnika nie odnotowaliśmy.

Słuchaj, ja nie mowie ze to sie skonczy awaria silnika albo ogromną stratą mocy od takiego bandaża, tak czy siak uklad chlodzenia musi to wyprowadzic z silnika. W turbo taki zabieg jest OK. Rośnie cisnienie doładowania - wieksza sprawnosc,wiecej mocy. Te silniki są przystosowane do takich akcji. W NA - w komorze silnika moze byc chlodniej ale nie logicznie rozumując i troche myśląc empirycznie wolalbym puscic to w ceramikę. Dlaczego? Dodatkowy plus - zaizolowanie głowicy od kolektora a raczej kolektora od gazów wylotowych.
Jest jeszcze jedna sprawa, taka mniej wazna i mocno subiektywna. Uwazam ze w autach ulicznych, mocno cywilnych taki bandaż po prostu jest szpetny.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Sob 21 Lis, 2009   

Greg napisał/a:
Janusz napisał/a:
Greg napisał/a:
wydaje mi się, że kolektor nie jest w stanie tak bardzo ogrzać całego bloku żeby aż podgrzać kolektor dolotowy
Greg napisał/a:
(po otwarciu maski po upalaniu kolektor jest jedną wielką patelnią).



hmm....

Tak, jedno z drugim na pozór się kłóci. Ale... sądzę że prędzej kolektor i dolot ogrzeje sie od gorącego powietrza z komory niż przez blok silnika, który jest chłodzony cieczą (a chłodzenie daje sobie bardzo dobrze radę). Nie wiem o ile % ciepła więcej bandaż kumuluje w kolektorze, ale przecież bez niego też jest on niesamowicie gorący i (wg. tej teorii) ogrzewa blok itd.

To co? Najlepiej nic nie robić bo we francy NA się nie opłaca. ;D

Widziałem jak w UK kolesie bandażują nawet seryjny kolektor.
Obrazek

Odrzucasz logikę Greg, to nie jest dobrze. Kolektor nagrzewa się od dwóch rzeczy:
od głowicy (bardzo) i od cieczy chłodzącej która (jesli taka konstrukcja) przez niego przeplywa w celach zimowych. W komorze silnika jest temperatura ktora nigdy nie jest wyzsza niz temperatura kolektora dolotowego. Jakim cudem ma sie od niej ogrzac.
Zagadnij do mnie na gg, sprzedam CI pare patentów które w NA poprawiają ilość tlenu w mieszance niewielkim kosztem wlasnym.
Cmok.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 8