Jako, że zjechałem klocki, stwerdziłem, że zrobię sobie większy hamulec... Przeczytałem w temacie hamulce, że tarcza z 206s16/gti 266mm zmieści się w feldze 14"... Pan z salonu Peugeota twierdzi, że nie. Ma ktoś z was doświadczenia w tym konkretnym przypadku? Chciałbym na dniach sfinalizować całą sprawę i mieć święty spokój.
To nie dobrze,bo przy obecnych hamulcach zblokować miękiego i rozgrzanego slicka jest dość ciężko. Wiem, że 206stki z Pucharu Peugota mają większe hamulce i podobno na luźnych nawierzchniach jeżdżą na 14". Będę to wiedział późnym wieczorem... Jakieś inne rady na polepszenie hamulca? Felgi 14" zostawiam, bo czasem jeżdżę po dziurawym,itd... Klocki chcę teraz założyć Ferodo DS 3000, bo samochód jest tylko do upalania. Jeśli macie jakieś inne rady to pomóżcie, bo w dobrym hamowaniu leży czas
może to nic odkrywczego ale dobry płyn hamulcowy dużo daje, szczególnie te opracowane do działania w wyższych temp. Zauważ że po mocnym hamowaniu stary plyn powoduje osłabienie kolejnych hamowań po krótkim czasie (nie zdąża się ochłodzić)
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Wto 17 Sty, 2006
lenny napisał/a:
nie zmieści się,
borro chciał to zrobić i zmiania na 15''....
hola hola.. Marek23 mieści się bez problemu. 266mm wchodzi w 14" dopiero kolejna tarcza z 306 GTi 6 nie wchodzi w 14" bo ma 287mm.
Sprawdzone empirycznie że 14" da się założyć na ten hamulec na Saxo mojego kolegi oraz na Saxo w wersji CHALLANGE które seryjnie jeżdziło na hamulcu z 206 S16 z 14" Speedlinem w pucharze Saxo we francji.
_________________ when the flag drops the bullshit stops
nie rozmiar tarczy sie liczy tylko zacisku. Zmiana na 266mm to Ci niewiele da przeciez, lepiej by bylo zmienic na 280 mm (takie sa u mnie w clio, 206 rc i wlasnie w pucharowce), mysle ze Lukasz chcial wstawiac wlasnie te 280mm, ktore wchodza na styk do 15" felgi. Byc moze w pucharowce na szutry wkladaja mniejsze tarcze jak to zwykle bywa w rajdowkach.
Jedynym rozwiazaniem byloby wlozenie 4-6 tloczkowego zacisku brambo, taroxa czy willwooda, ktory by sie zmiescil do 14" felgi, ale moze koszt i tak bedzie mniejszy niz 15'' kola+opony.
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Wto 17 Sty, 2006
pcs w 206 pucharowej jest hamulec z 206 s16 i on razem z zaciskiem mieści się w 14", zresztą marek23 jak będzie wymieniał tarczę to chyba razem z zaciskiem od 206 S16 który jest większy niż serja w saxo 247mm
_________________ when the flag drops the bullshit stops
auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm Pomógł: 26 razy Dołączył: 11 Sty 2006 Skąd: Katowice
Wysłany: Wto 17 Sty, 2006
a mam takie pytanie czy 247 wejdzie pod 13' ?? bo tak myśle czy by niedać tarcz i zacisków bądz przynajmniej zacisków od vts/s16 saxo/106 do mojej tuśki seryjnie mam 239mm
pcs w 206 pucharowej jest hamulec z 206 s16 i on razem z zaciskiem mieści się w 14", zresztą marek23 jak będzie wymieniał tarczę to chyba razem z zaciskiem od 206 S16 który jest większy niż serja w saxo 247mm
Oczywiście zacisk też bym z s16 założył. Felgi 14" muszą zostać, bo dziury plus slick droższy,itd... Przewody mam stalowe, a płyn odpowiedni. A czy tarcza frezowana czy też nawiercana zrobi dużą różnicę? Te auto naprawdę dużo hamuje, więc chciałbym mieć wszystko na cacy. Duża różnica w cenie takich tarcz. Soryy, że tyle pytam, ale czas mnie nagli.
co do pucharowki to informacje zaczerpnalem z grudniowego WRC, w pucharowce Adamusa jest tarcza/zacisk jest od 206 s16 (283mm), ale byc moze tak jest tylko w tym konkretnym przypadku.
co do tarczy nacinanej, to sila jednorazowego hamowania sie nie zwiekszy, ale przy wielu hamowaniach (na torze) beda lepiej sie chlodzic i lepiej beda uciekac gazy spod kloca , Ja mam nacinana tarcze taroxa + klocek tarox corsa i zagrzac sie nie udalo.
auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km Pomógł: 78 razy Dołączył: 04 Gru 2005 Skąd: Warszawa Wola
Wysłany: Śro 18 Sty, 2006
U mnie występuje dziwny objaw bo jak nie mam rozgrzanych kloców to z duzej predkośći nie moge wychamować, słysze tylko na maxa głośny BUK ( BUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU i takie jakby szorowanie )
Dobra to mam pytanie. Ile kosztowałby komplet takich tarcz z zaciskami. Aby uprzedzić pytania, założyłbym to tylko dla lansu
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Śro 18 Sty, 2006
pcs - 287 to hamulec z 306 GTi 6 , który nie jest homologowany do pucharu 206 więc to musiał być błąd jakiś w druku, albo mowa tu o jakimś S1600 a 206 S16 na bank ma 267mm
Taki hamulec z zaciskiem to koszt do 700PLN zalezy od stanu plus przekładka w Adamancie za 150PLN
_________________ when the flag drops the bullshit stops
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach