Chcialbym, zeby w tym wątku rozwiązywane były niejasnosci dotyczące warunkow technicznych rajdowek oraz prawidłowe interpretacje zał. J oraz homologacji.
Na pierwszy rzut, cos łatwego
Czy w gr. N mozna uzywac dystansow?
W jaki sposob mierzymy szerokosc auta względem homologacji?
Ostatnio zmieniony przez CHRZANEK Śro 11 Sie, 2010, w całości zmieniany 1 raz
auto: Fiesta R2
silnik:: 1.6 16v
moc: 170km Pomógł: 32 razy Dołączył: 10 Lip 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pon 23 Lis, 2009
Przemku,
Z tego co mówi załącznik to nie możesz mieć kół wystających poza obrys samochodu - tj poza błotniki. Wiem również, że jest tak w regulaminach napisane, że jeżeli coś nie zostało napisane to jest zabronione, ale tutaj chyba wystarczy, żeby nie wystawały poza błotnik...
_________________ DEEP HOUSE MUSIC | BEACH | SUN | PARTY
Dzieki Mick ale, tego samego sie doczytałem i tylko tego, a to wlasnie nie daje jednoznacznej odpowiedzi na moje pytania
A wiec jeszcze raz:
1. Jak mierzymy szerokosc auta wg punktu 207 homologacji?
2. Czy mozna stosowac dystansy np jako czesc wklejona w felge?
ad.2. no pamietam ze kiedys (03?04?05?) w N1150 w wsmp rozstrzygnely sie tytuly mp w zwiazku z tym ze wlasnie oprotestowany zawodnik nie mial dystansow ktore stanowily jedna czesc z felga.
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Pon 23 Lis, 2009
nie bardzo bo w Nce:
- w homologacji masz podana max szerokosc przodu i tylu
- podane sa parametry felg na jakich mozesz jezdzic... (rozmiar, szerokosc)
zapewne jest to tak wyliczone ze przy innej feldze przekroczysz dopuszczalna
szerokosc...
ŁukaszS3 Mam wykształcenie jak prezydent mistrz jebaka
auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km Pomógł: 16 razy Dołączył: 20 Lut 2009 Skąd: Ustroń
Wysłany: Pon 23 Lis, 2009
Kiedyś o uszy mi się obiło że dystans może być ale nie grubszy niż 20mm. Oczywiście zachowane musiały być powyższe zasady o tym że nie mogą koła wystawać poza obrys samochodu.
_________________ "Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło " by eM
poczekajmy na chrzanka odnośnie dystansów
A co do szerokości, rozstawu kół, to dziś zmierzyłem w swoim 106 i przy feldze 14' i 6 cali szerokiej z ET 16 i szerokości opony 180mm, szerokość auta (rozstaw kół przednich między zewnętrznymi najbardziej wystającymi krawędziami opon) wyniosła 1600mm + 2 mm ze względu na rozbierzność kół.
Homologacja podaje 1407mm.
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Wto 24 Lis, 2009
Ho ho ho
Jestem jestem.
1) Najważniejsza rzeczą dla nas jest ROZSTAW KÓŁ podany w homologacji danego pojazdu. Jest to wartość nieprzekraczalna zarówno dla N i A grupy.
Zaznaczam że wartość ta jest mierzona dla środka kazdego koła czyli istotne będzie odsadzenie felgi ale NIE szerokość opony (bo czy na daną felge założymy 165 czy 195 to środek jest w tym samym miejscu - prawda ?).
Jeżeli jest węziej to OK.
Jezeli jest szerzej OUT (i nie ma dyskusji)
2) Dystans - tak jak napisał przedmówca jest BRAK zapisu czyli w zasadzie w N nie wolno - ale musi być speełniony w/w punkt dot szerokości kół.
Poniewaz w grupie N czesto dochodziło do różnej interpretacji dowolności stosowania dystansów, niektórzy zawodnicy przyklejają dystans do felgi i jest po temacie (stanowią integralną część)
3) Zał J niezależnie od homologacji określa maxymalna szerokość kompletnego koła wraz z opona i w zależności od grupy pojemnościowej moze to być inna wartość.
Jestem w pracy i nie mam zał J, ale z domu popre wypowiedzi odpowiednimi punktami z homo.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
1) Najważniejsza rzeczą dla nas jest ROZSTAW KÓŁ podany w homologacji danego pojazdu. Jest to wartość nieprzekraczalna zarówno dla N i A grupy.
Zaznaczam że wartość ta jest mierzona dla środka kazdego koła czyli istotne będzie odsadzenie felgi ale NIE szerokość opony (bo czy na daną felge założymy 165 czy 195 to środek jest w tym samym miejscu - prawda ?).
.
O własnie o to mi chodziło . Przyznam, ze podobnie myslałem
Jutro postaram sie podac dokladną szerokosc auta na seryjnej feldze 14` z et 16.
Jesli wymiar bedzie mocno zblizony do wartosci z homologacji, a wiele na to wskazuje, to temat dystansow sam sie rozwiaze.
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Śro 25 Lis, 2009
ade napisał/a:
GeKo napisał/a:
Nie do końca, kiedyś był głośny rajd z Kadetami w A grupie które jechały na felgach od Astr GSI wszystkie wyleciały na BK za zbyt duże odsadzenie.
et maja to samo 49 tylko kadett mial chyba 15x5,5 a astra ma 15x6
No to tego przypadku nie kumam zupełnie.
Chyba że:
1) Maksymalna homologowana szerokość felgi dla Kadeta to było 5,5 cala (raczej nie)
2) Szerokość koła kompletnego przekraczała maksymalna szerokość przewidzianą przez załącznik J dla tej klasy/grupy.
Jako Ciekawostke Wam powiem że w GSMP w sezonie 2002 w grupie N-1150 zawodnicy protestowali się na:
-szerokość pasa przeciwsłonecznego na przedniej szybie wieksza niż 10cm
-szerokość felgi koła zapasowego
-średnicę końcówki układu wydechowego (zaznacze że chodziło o OMP N-grupa)
-wymiar pola numerowego na drzwiach
...
Wiec mnie to chyba nic już nie zdziwi
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach