auto: maluch
silnik:: jeden sześć
moc: okurzaczkm Pomógł: 11 razy Dołączył: 08 Lip 2006 Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Sob 28 Lis, 2009 Wymiana oleju w skrzyni
Chcę wymienić oleju w moim maluchu. BMW oczywiście stosuje zasadę nie wymieniania tegoż przez cały okres życia skrzyni. Zgodzę się z tym w przypadku stosowania tego samochodu do tego, do czego był przeznaczony - lansu. Niestety życie mojego miniaka dalece odbiega od założeń producenta.
Po kilkunastu okrążeniach tunel środkowy tak się nagrzewa od skrzyni że nie idzie go dotknąć... dodatkowo jak auto konkretnie dostanie w palnik zdarza się objaw że przy przepinaniu z 1 na 2 bieg przy odcięciu potrafią się zgubić biegi... Już parę razy mnie tak wystraszył i myślałem że będę wracał na lawecie.
Konkrety. BMW zalewa półsyntetyk MTF 94 SAE 75W80 GL-4 . Czy pójście w stronę pełnego syntetyka np. Redline SAE75W90 GL-5+ Specyfikacja który ma znacznie lepszą klasę lepkości w wysokich temperaturach nie odbije się na jej żywotności ?
Może ktoś u siebie coś takiego uskuteczniał ?
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Sob 28 Lis, 2009
GOKART ja zalałem Millera (przyznam ze nie pamiętam modelu) ale poprosiłem o olej do zeszperowanej skrzyni i przyznam ze nigdy tak dobrze skrzynka mi się nie sprawowała! Lałem TOTALA i Castrola w róznych odmianach i prędzej czy później skrzynia zgrzytała z 1 na 2. Teraz cały sezon z mocą dużo wyższą niż wcześniej i nic się nie dzieje.
Także polecam Millers - goście szybko odpowiedzieli na maila i uważam że dobrze mi doradzili
_________________ when the flag drops the bullshit stops
Zmiana z półsyntetyka na syntetyka raczej nie zaszkodzi, ale z lepkością byłbym ostrożny. Co do grzania się oleju to pomimo iż producent nic nie pisze o jego zmianie to ja bym zmieniał go powiedzmy co 3 wymiany oleju w silniku, tym bardziej jak auto jest upalane.
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Sob 28 Lis, 2009
ja z 75w90 jestem totalnie nie zadowolony. zalalem skrzynie wlasnie takim motulem
(bo motul w ofercie nie mial 75w80) i nie jest fajnie. przy nastepnej rewizji skrzyni
na pewno wracam do zalecanej lepkosci. na tym motulu biegi chodza jakos tak jakby
bez oleju.... za lekko, bez oporu.. tu zgrzytnie.. jakos tak za delikatnie.... na swoim
przykladzie nie polecam ot tak zmieniac lepkosci
ja z 75w90 jestem totalnie nie zadowolony. zalalem skrzynie wlasnie takim motulem
(bo motul w ofercie nie mial 75w80) i nie jest fajnie. przy nastepnej rewizji skrzyni
na pewno wracam do zalecanej lepkosci. na tym motulu biegi chodza jakos tak jakby
bez oleju.... za lekko, bez oporu.. tu zgrzytnie.. jakos tak za delikatnie.... na swoim
przykladzie nie polecam ot tak zmieniac lepkosci
auto: Š135R, Š105
silnik:: duży i mały
moc: jest w Nas samychkm Pomógł: 15 razy Dołączył: 28 Lip 2007 Skąd: prosto z Serca
Wysłany: Pon 30 Lis, 2009
kiedyś w 205 wypadła mi na chwile półoś i wylał sie cały olej... nie miałem czasu i nic z tym nie robiłem, przejechałem tak ok 5000km i ani razu nic nie zgrzytneło, skrzynia się super sprawowała... dla świętego spokoju zalałem później Hipolem z Orlenu...
ot
ostatnio także zauważyłem ze strasznie grzeje sie srodkowy tunel... chyba u mnie to tez faktycznie od skrzyni... bede musiał poszukać jakiejs krótszej, zeby nie siegała tak daleko do tyłu samochodu, loko ma krótka skrzynie i bardzo zachwala...
_________________
"mam wrażenie że z ludźmi się coraz gorzej rozmawia" - eM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach