Tak sobie pomyślałem że fajnie dowiedzieć się czasami czegoś ciekawego odnosnie sprzetu do rajdówki.
Ponieważ w chwili obecnej szukam foteli na nowy sezon (moje mają utraconą homo) to zadzwoniłem do Bimarco zapytać o Futury. Od właściciela dowiedziałem się że własnie są w trakcie homologowania foteli z uszami. Mają być gotowe pod konieć lutego.
1) Teraz pytanie, dlaczego, po co, jaki jest sens kupowania foteli z uszami?
2) Ponieważ będę także musiał kupić pasy, to chciałbym wiedzieć jakie polecacie i dlatego własnie te a nie inne?
AndreXSi [Usunięty]
Wysłany: Wto 01 Gru, 2009
1) zalety: większe bezpieczeństwo przy zderzeniach bocznych
wady: ograniczają widoczność
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 01 Gru, 2009
AndreXSi napisał/a:
1) zalety: większe bezpieczeństwo przy zderzeniach bocznych
wady: ograniczają widoczność
rozumiem ze glownie chodzi o bezpieczenstwo głowy? Jakie jest zastosowanie fotela z uszami przy systemie HANS (czy jest wymagany czy nie, po co dlaczego)
rozumiem ze glownie chodzi o bezpieczenstwo głowy? Jakie jest zastosowanie fotela z uszami przy systemie HANS (czy jest wymagany czy nie, po co dlaczego)
Fotel z uszami i system HANS nie są ze sobą powiązane. Fotel z uszami chroni przed bocznymi przemieszczeniami głowy, natomiast system HANS chroni kręgi szyjne przy przeciążeniach przód-tył.
Jeśli myślisz o zakupieniu w przyszłości HANS'a to musisz pamiętać przy zakupie fotela aby był "pod" HANS'a.
Do HANS'a można użyć zarówno fotel z uszami jak i bez.
Ostatnio zmieniony przez martin.h Wto 01 Gru, 2009, w całości zmieniany 1 raz
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Wto 01 Gru, 2009
Bad-i, Ja używam sparco Circuit PRO i osobiście uważam to za jeden z lepszych foteli. Idealny dla pilota.
Natomiast dla kierowcy bym polecał Sparco Circuit VTR ma mniejsze Uszy i praktycznie nie ogranicza widoczności. Do tego zajebiśie głęboko się w nim siedzi.
Pytasz po co uszy? Jak wspomniał Martin boczne uderzenia jak najbardziej, ale również jak masz grubą rolkę to taki fotel pilnuje żeby Twoja głowa nie podziwiała karuzeli zza wagonika
OMP Pista in action - swego czasu jeden z najlepszych uszatych.
_________________
AndreXSi [Usunięty]
Wysłany: Wto 01 Gru, 2009
Herr Martin ładnie wszystko opisał. W praktyce: uszy w 106, dodatkowo z Twoimi wymiiarami mogą sprawić że będzie troche ciasno. No ale bezpieczniej...
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 01 Gru, 2009
martin.h napisał/a:
Jeśli myślisz o zakupieniu w przyszłości HANS'a to musisz pamiętać przy zakupie fotela aby był "pod" HANS'a.
Do HANS'a można użyć zarówno fotel z uszami jak i bez.
no własnie to juz gdzies mi sie obilo o uszy a nie bardzo wiem z czym to sie je. Co to znaczy ze fotel musi byc pod HANSa?
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 01 Gru, 2009
AndreXSi napisał/a:
Herr Martin ładnie wszystko opisał. W praktyce: uszy w 106, dodatkowo z Twoimi wymiiarami mogą sprawić że będzie troche ciasno. No ale bezpieczniej...
dla mnie nei bedzie ciasniej bo i tak siedze w fotelu (nowy bimarco "uszy" ma byc wymiarow futury)
AndreXSi [Usunięty]
Wysłany: Wto 01 Gru, 2009
nie chodzi o ciasnośc w tyłku tylko o hm... przestronność i np. wygodę wsiadania/wysiadania. Chociaż gdybym miał wybierać pomiędzy tym a bezpieczeństwem wybrałbym to drugie
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 01 Gru, 2009
AndreXSi napisał/a:
nie chodzi o ciasnośc w tyłku tylko o hm... przestronność i np. wygodę wsiadania/wysiadania. Chociaż gdybym miał wybierać pomiędzy tym a bezpieczeństwem wybrałbym to drugie
co raz czesciej o tym mysle dlatego nie ma sie nad czym zastanawiac. Tym bardziej taki fotel pozniej mozna sobie przelozyc.
wracam do pytania, czym sie rozni fotel pod HANSa ?
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Wto 01 Gru, 2009
Bad-i, Jedna ważna rzecz jeszcze. Widze ze masz w klatce te skośne rurki idące od pałąka głównego do rurki przy dachu, w zależności jakdobrze klatka jest spasowana, jak puszczone są te rurki, i jak nisko jest fotel z uszami zamontowany zależy czy uda się go wsadzić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach