Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Olej w skrzyni biegów
Autor Wiadomość

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Nie 29 Paź, 2006   

ogólnie chodzi o to ze olej w skrzyni zmniejsza STRATY na napędzie..
zużyty, zasyfiony (opiłkami :) ) lub poprostu stary nie spełnia swojej roli

Ja wymieniam często ze względu na to iż kręcę motor wyzej niż seryjne auto (dlatego też skręciłem troszkę luzniej silnik) moze nie jakos bardzo często ale tak jak wspominałem połączenie seryjnego oleju z synchronizatorami nie domagało na wysokich obrotach

Oczywiscie w aucie jeżdzonym na codzień napewno nie jest to konieczne tak częste wymienianie. Ja poporstu chce mieć to auto długookresowo
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Nie 29 Paź, 2006   

słyszałem też takie opinie, że nie ma sensu wymieniać fabrycznego oleju jak jest dobrze
jak zawszę musiałem się przekonać na własnej skórze
wymieniłem na taki sam jak fabryka lała, Tranself TRX 75W80 o ile dobrze pamiętam + dolałem buteleczkę Militeca
od momentu wymiany, biegi chodzą lepiej niż w niejednym nowym samochodzie, w zimie nie ma problemów z wrzucaniem biegów jak jest zimno itd.
podsumowując, warto wymieniać olej, ale tylko na taki jaki fabryka poleca bo słyszałem o przypadkach że po wymianie oleju na jakiś super wynalazek, ale inny niż fabryka poleca, pojawiały się dopiero problemy ze skrzynią.
 
 
 

szymon
[Usunięty]

Wysłany: Wto 07 Lis, 2006   

Co byście proponowali zalac.
Total, Motul, Castrol.
Cenowo to chyba wygląda podobnie.
a moze zalac lepiej 75W90?
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Wto 07 Lis, 2006   

Do saxo Total albo Motul - chociaż ja leje Castrola :)
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Dariano 
Dowidzenia


auto: CIVIC VTI
silnik:: B20C6
moc: 217km
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: Garwolin

Wysłany: Wto 07 Lis, 2006   

A ja a ja leje ??!!!?? To co mi adamant zaleje :DDDDD
_________________
...wspomnienia wracaja...
 
 
 

grzech 
to byłem ja, Jarząbek

auto: citroen / saxo
silnik:: TUJP4 1.6
moc: 150km
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Lip 2006
Skąd: Piaseczno

Wysłany: Wto 07 Lis, 2006   

Pytalem Adasia jak z tym olejem w skrzyni i mowil ze nie trzeba zmieniac nawet tak czesto jak olej w silinku - wystarczy jak sie zmienia wtedy jak sie dlubie w skrzyni. To znaczy tak mi radzil na przykladzie mojego saxo, prawie seria, wiec moze to nie ma zastosowania to waszych potworoew.
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Wto 07 Lis, 2006   

do mojego ma.. ja wymieniam co przegląd :D
Adaś wie bardzo dużo ale na pewno nie ma takiego doświadczenia jak keichi tsuchia
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

KonradMK 
Gary Muvaut

auto: B==D
silnik:: B==D
moc: B==Dkm
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: B==D

Wysłany: Wto 07 Lis, 2006   

lukasz sie pochawalil jakims japońcem
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Wto 07 Lis, 2006   

taaa , nikt nie wie o co chodzi, juz google działają itd. Spoko, wiesz konrad, udaje mądrego :D
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Wto 07 Lis, 2006   

Łukasz uległ wpływom reklamy :D
 
 
 

PiTT 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: .
silnik:: .
moc: .km
Pomógł: 60 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: .........

Wysłany: Wto 07 Lis, 2006   

a mi Jajami Omate powiedział żeby zalewać tylko taki jak w fabryce lali
 
 
 

nox 
Aż żal się spieszyć na tym forum
Mr. Cleaner


auto: XR2
silnik:: Kent 1.6
moc: nie wiadomokm
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Katowice

Wysłany: Śro 08 Lis, 2006   

a mi fabryka zalała dozywotnio olej :) w tabelce wymiana oleju jeest napisane ze nigdy sie go niewymienia pozatym jest tylko korek do dolewania :)
_________________
www.MrCleaner.pl
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Śro 08 Lis, 2006   

a to ciekawe jakie właściwosci ma teraz taki olej... takie troche perpetum mobile :)
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Śro 08 Lis, 2006   

saxorulez napisał/a:

Adaś wie bardzo dużo ale na pewno nie ma takiego doświadczenia jak keichi tsuchia


Znam tego japonca, wiem ze umie dobrac olej do sushi ale nie wiedzialem ze do skrzynki tez :D

Jakie straty mamy w skrzynce mozna sprawdzic w prosty sposob. Odpalamy silnik z wycisnietym sprzeglem, puszczamy i... jesli jest spory spadek obrotow to straty sa duze. Czuc to szczegolnie zima, na zimnej skrzynce nie ma sie tym co przejmowac.
_________________
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Nie 04 Kwi, 2010   

Odświeżam temat :)

W clio sport fabryka zalecaj Tranself TRX 75W-80.
Łukasz poleca Millersa 75W90 bo synchro się uspokoiły.

No i mam zagwozdek kilka:

Brytole donoszą o zgrzytających synchro właśnie na 75W90 przy schodzeniu w dół z biegami i czasami w górę.
Głównię polecają Fuchsa 75W80 lub półsyntetyk Castrola o tej lepkości.

Renault Sport poleca oleje Redline'a ale to głównie do kłowych skrzyń. Ja znalazłem 2 takie wynalazki z Redline'a
1. Red line 75W90NS
This GL-5-type gear oil doesn't contain the friction modifiers for limited-slip hypoid differentials.

This makes the transmission synchronisers come to equal speeds more quickly, allowing faster shifting and much easier low-temperature shifting.

Can also be used in racing limited-slip differentials where weak spring design causes too much wheel spin.
Wydaje się być OK, Szybsza praca synchro, co umożliwia szybszą zmianę biegów w niskich temperaturach. (Nie rozumiem tylko czy tylko w niskich czy ogólnie)

Ciekawostka ze na stronie 2brally jest napisane że nie używać go w skrzyniach w których są szpery.

2. A friction-modified gear oil designed for use where 75W-80 GL-5 gear oil is recommended (may be too slippery for some syncros). (nie kumam o co chodzi)

Used in many motorcycle applications as an alternative to Shockproof types. It has an excellent low-temperature flow which allows easier shifting when cold and good syncro compatability. May be used to obtain maximum power transfer in racing differentials which do not see high temperatures.

This oil is popular in Hewland's popular formula cars and prototypes with Hewland sequentials, dog-type gearboxes and also with Hewland's LD 200 formula car box in Formula Fords.

Co o tym sądzicie?
_________________
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.26 sekundy. Zapytań do SQL: 13