Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Michał
Wto 14 Sie, 2012
Historia Saxo VTS
Autor Wiadomość

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Czw 15 Gru, 2005   Historia Saxo VTS

Witajcie.
Post ten kieruje raczej do posiadaczy Saxo VTS.
W pracy mam zboczenca,który brandzluje sie pod beemki ( sam posiada ) Ciągle sie smieje z mojego gokarta,zemały, ze wolny, niewygodny itd. Oczywiscie jego uwagi są w formie zartu, ale są.
Dlatego też, zwracam sie z uprzejmą prośbą o jakies linki w których jest pokazana historia vtsow, gdzie jedziły,jego dobre i słabe strony, na jakich rajdach sie pojawiały, co wygrywały itd itp


pozdr
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Czw 15 Gru, 2005   Re: Historia Saxo VTS

Michał napisał/a:
Witajcie.
Post ten kieruje raczej do posiadaczy Saxo VTS.
W pracy mam zboczenca,który brandzluje sie pod beemki ( sam posiada ) Ciągle sie smieje z mojego gokarta,zemały, ze wolny, niewygodny itd. Oczywiscie jego uwagi są w formie zartu, ale są.
Dlatego też, zwracam sie z uprzejmą prośbą o jakies linki w których jest pokazana historia vtsow, gdzie jedziły,jego dobre i słabe strony, na jakich rajdach sie pojawiały, co wygrywały itd itp


pozdr

Bardzo tego nie lubie jak ktos tak robi.
Ja uslyszalem od posiadacza opla ze moja honda to cytuje "Toy"
:D
 
 

Prezesiak 
I wanna be HotHatch member!!
tja


auto: Honda Civic
silnik:: 1.8 [B18C4]
moc: ~180km
Dołączył: 14 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 15 Gru, 2005   

A opel to "toi toi" :)
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Czw 15 Gru, 2005   

Prezesiak napisał/a:
A opel to "toi toi" :)

Wole okreslenie niemiecki polonez, ale to juz jak ktos naprawde potrzebuje to uslyszec
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Czw 15 Gru, 2005   

ok, fajnie fajnie, ale wracając do tematu, ma ktoś takie inf ?
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Czw 15 Gru, 2005   

prosze...

W 1996 koniec produkcji Citroena'AX dał poczatek nowemu modelowi o nazwie Saxo. Samochód zaprezentowano na salonie samochodowym w Genewie w marcu 1996. Ten model zakończył typowe dla Citroena nazewnictwo takie jak X, AX, BS, CX

Saxo od początku istnienia było skierowane do młodej klienteli, samochód jak na Citroena charaktereyzował się dynamiczną linią nadwozia.

Aby podkreslic charakter auta stworzono małe wersje GTI - VTR i VTS

Saxo VTR ze swoim sztywniejszym nadwoziem, dodatkowymi spojlerami, innymi zderzakami oraz nakładkami na nadkola i porządnym silnikiem 1.6 osiągało oficjalnie 90KM. Silnik ten zapewniał przyzwoite osiągi (ok 10s do 100) jak na moc generowana przez ten silnik. Charakteryzuje go wysoka elastyczność szczególnie w nizkim i śrenim zakresie obrotów.. Dziwne jest to iż VTR dysponując tym samym silnikiem co 106 RALLYE miał 90KM a 106 aż 105KM!

Troszke mconiejszy jest Saxo VTS 16v, samochód ten został zaprezentowany jako pokaz możliwości działu Citroen Sport, jest to departament sportu w Citroenie :) Silnik ten oficjalnie posiadał 120KM, miał tą sama karoserje co VTR. Silnik natomiast ma zupelnie inna charakterystyke - w przeciwieństwie do VTRa, samochód ten zaczyna jechac powyżej 5000rpm tam gdzie VTR już dostaje zadyszki.

Za kwotę ok 60000PLN Citroen proponował nowy samochód który jest autem zarówno na tor jak i do codziennej jazdy gwarantujący dobre przyśpieszenie i hamulce na poziome Porsche. od 1996 wszystkie VTSy miały w standardzie welurowa tapicerke elektryczne szyby i lusterka. Dostępne kolory to:
Niebieski (Bleu grand povois) ,Ciemno Szary (Gris metalise), Zielony (Vert Bordeaux), Biały (Blanc Baquise), Czerwony (Rouge Furio) oracz czarny (Noir)

w 1998 roku przeprowadzono pierwszy lifting nadwozia. Zmianie uległ kaształt wlotu powietrza oraz dodano spojler na tylnej klapie.

w 2000 roku, citroen przeprowadził drugi lifting, tym razem obejmujący cały przód auta, nadając mu zdecydowanie bardziej nowoczesny wygląd. We wnętrzu pojawiły się nowe rodzaje tapicerki oraz zegary uzyskały białe tarcze (zamiast kolorowych jak wczesniej) oraz cyfrowy licznik kilometrów. Zmienił sie tez odcień czerwieni z tej która ma milosz (rouge furio) na to co ma Michał (rouge lucifer)

Zmieniono także politykę cenową, rezygnuijąc z bogatego wyposażenia wersji 16V (tak zwany pack confort) welur, elektryczne i podgrzewane lusterka, szyberdach - dzięku czemu cena wersji podstawowej na zagranicznych rynkach znacznie spadła.

W 2000 roku zniknęła też nazwa VTR ... został tylko VTS.

W 2001 roku zaszlo tez kilka zmian pod maska.. silnik dostał nowy komputer (3 kościowy) trudny do wytrojenia, układ wydechowy miał dwie sondy lambda oraz wprowadzono recylkulacje spalin (tzw EGR)

Wprowadzono także dodatkowy kolor Jasno szary (Gris Iceland)

W 2002 wprowadzono szare wstawki we wnętrzu.. na konsoli środkowej oraz nawiewach.

W 2003 roku zakończono produkcje Saxo VTS.

Serje specjalne:

W niektórych krajach wystepowały limitowane erje Saxo VTS.

Szwajcaria:

In Black - czarne saxo z ciemnymi szybami
Racing - srebrne saxo z dodatkami Citroen Sport oraz Felgami OZ 15"

Saxo EVO - w serii z kompresorem na gwarancji Citroena przygotowywane przez firme Bemani (www.bemani.ch),moc ponad 160KM oiraz gigantyczny moment o wartości 215Nm z czego ponad 150Nm jest dostępne od 1500rpm czyli wartość większa niż wprzy 500rpm w saxo w serii. W dodatku wnętrze bylo z alncantary w dowolnym kolorze.



Portugalia:

Tam Saxo nie nazywało się VTS tylko CUP. Miało w serii 15" koła oraz czerwone znaczki na drzwiach z napisem CUP

Belgia:

Serai Bi Tone albo New Morning róznie nazywana.. oferowana z silnikami 1.4 i 1.6 była to dwukolorowa wersja Saxo oferowana w opcji z kołami 15"



Anglia:

Saxo EVO - przygotowane przez LAD motorsport (http://www.ladmotorsport.co.uk/), sprzedawane tylko i wyłączne przez kilku dealerów Citroena w 1998 roku, miało biłay kolor, 16" koła Compomotive i wolnossący 160KM silnik. Wyprodukowano ok 120 szt takich VTSów.

Osiągnięcia sportowe:

Saxo VTS występowało w kilku pucharach oraz klasach sportowych.

Saxo Kit Car/S1600:

skrzynia 6 biegów (model BE) z Puga 306, moc ok 215KM - 230KM
zauważcie że ma bude od 1.1i

Saxo Challange:

Moc 140KM ( w zasadzie specyfikacja N grupowa) plus hamulce o średnicy 280mm ( nie dostępne w N grupie)

Saxo Rallycross

samochody wedle specyfikacji rallycrosowej..

Saxo T4:

Napęd na 4 koła,śmieszny spojler :)
Moc 155Km, walki A grupowe, 5 biegowa skrzyia biegów typ ZF
Zawieszenie przód i tył McPerson!!
 
 
 

Peter 
plotki... plotki...


auto: Type-R
silnik:: VTEC
moc: 200km
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 16 Gru, 2005   

ten kit car i ta buda.skad wiesz ze to od 1.1?
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 16 Gru, 2005   

spójrz na listwy na drzwiach są od 1.1 zresztą my też mamy bude jak w 1.1 tylko z innym zawieszeniem i dokładkami :D
 
 
 

Peter 
plotki... plotki...


auto: Type-R
silnik:: VTEC
moc: 200km
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 16 Gru, 2005   

hmm listwa wyglada mi na taka jak my mamy tylko z tylu troche upitolona zeby sie szerokie blotniki zmiescily.z reszta niewazne :)
 
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Pią 16 Gru, 2005   

Dzieki łukasz !!
Masz moze jeszcze jakieś dane odnosnie rajdów. Saxo jednak zapisało sie w historii rajdów . Bardzo dzieki !!

piotrek - saxo 1.1 ma listwe taką jakby wybrzuszona, przypatrz sie to zobaczysz
 
 
 

Peter 
plotki... plotki...


auto: Type-R
silnik:: VTEC
moc: 200km
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 16 Gru, 2005   

zdjecie tak zrobione ze ciezko cos zobaczyc.ja wyczailem tam jakis zloty punkcik przy plakietce co wskazywaloby na napis VTS
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 16 Gru, 2005   

Michał napisał/a:
Masz moze jeszcze jakieś dane odnosnie rajdów. Saxo jednak zapisało sie w historii rajdów . Bardzo dzieki !!


ale o co ci chodzi..?? Mam Ci podać w jakich rajdach startowało.. praktycznie we wszystkich na całym Świecei od 1997 roku do dzisiajeszych dni.... chcesz wyniki archiwalne no to o to już troche trudniej.. Sebastian Loeb wygrywał mistrzostwa francji w klasie S1600 saxofonem właśnie.. ale nie wiem który to byl rok.. albo 1999 albo 2000 bo już na nowym przodzie jechał..
 
 
 

Maciek 
XII wydział ksiąg wieczystych
....


auto: narazie Ikarus
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Skąd: Gocław City

Wysłany: Sob 17 Gru, 2005   

Ja gdzieś zasłyszłem że w 1.1. buda była lżejsza i podobnow 106maxi też buda opiera sie na taj z 1.1. Maxi Marcina Laskowskiego własnie też jest zbudowane na bazie 1.1 ze względu na mniejszą mase.
_________________
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Sob 17 Gru, 2005   

budy są te same.. to jest kwestia osprzętu z VTSa który jest cięższy.... dokładki, inne fotele, ABS, klima, szyber itd...
 
 
 

Peter 
plotki... plotki...


auto: Type-R
silnik:: VTEC
moc: 200km
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 17 Gru, 2005   

dokladnie:)

[ Dodano: Sob 17 Gru, 2005 ]
mam pytanko do was panowie.czy my w saxo mamy abs?bo dzis jak hamowalem to poczulem nagle pod pedalem takie drgania.zeby sprawdzic czy to czasem nie jakas awaria pojechalem na placyk i dalem depa w hebel.znow zaczelo wibrowac.zaciekawiony otworzylem maske i zaczalem szukac zbioniczka z plynem do absu.nie znalazlem.sam nie wiem czy przeoczylem czy moze abs nie ma.
ps uwazajta dzis na drodze bo jest zajebiscie slisko mimo ze droga wydaje sie byc sucha.prawie przyjebalby we mnie golf ktory wpadl w maly slizg.pozdrawiam.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 14