auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Czw 16 Lis, 2006
Loko napisał/a:
A cała skrzynia z 1.4 podejdzie do saxo?
ta skrzynia nie podejdzie do saxo bo ma hydrauliczne sprzęgło.
pasują synchronizatory, koło piątego biegu pasuje - ale uwaga jest dłuższe niż w saxo, a główne przełozenei to 13x59
Co do skrzyni do saxo - w saxo jest skrzynia typ MA
występowała w dwuch wersjach do 2001 i od 2001
jedyna różnica polegała na innej ilosci zbów na kole 3 biegu oraz wałku głównym. Wartość przełożenia jest ta sama ale wynika z innego dzielenia. Tak naprawde saxo po 2001 nie ma homologowanej skrzyni ponieważ w homologacji jest wpisane przełożenie 3 biegu ze skrzyni do 2001 Jet wpisana ilość zębów w homologacji... dziwne :566: bardzo mozłiwe że się myle
skrzynie do saxo podchodzą z saxo 1.1. 1.4 oraz 1.5d ?? Chcesz którąś..?? W naszym przypadku to nie ma sensu ponieważ nasze są w większości n-kowe takzę aż takie bawienie się przełożeniami nie ma sensu.. 1.1 ma krótsze przełozenia niż saxo.. nie pamietam jak jest z 1.4 podchodzi jeszcze od starego rally PH I i xsi.
Te powyższe to skrzynie typu plug and play..
Jedyna która jest w miarę kompatybilna i jest tańsz od skrzyni z saxofona to skrzynka z 206 1.6 16v.. ma takie asme bebechy tylko trzeba z zewnątrz zmienić wybierak jeśli chce się zakładać z obudową. Odpowiada skrzyni z Saxo po 2001.
Da sie uopchnąć również skrzynie typu BE z 306 GTI-6, 6 biegową ale pociąga to za sobą wymianę pułosi, mocowania oraz dopasowania specjalnego łącznika skrzyni z silnikiem bo seria silników TU pasuje tylko do skrzyń MA. Można ten łącznik dorabiać (nie jest łatwo..) wiec i tutaj Peugeot/Citroen przyszli nam z pomocą i zastosowali skrzynie typu
BA (ale 5 biegową) w Berlingo z silnikie, 1.6 z którego to mozna buchnać ten łącznik.
Można też stosować skrzynie BE 5 biegową z 206 S16.. ale po co skoro mozna 6 biegową
Skrzynie typu MA są mało odporne na wysokie obroty oraz na moc która szybko je zabija... BE to bardziej udana seria która jest duzo bardziej odporna na wysokie rpm i moc.
_________________ when the flag drops the bullshit stops
w 307 /chyba hdi, ale to nie na 100%/ jest tez jeszcze krotsze przelozenie - 13x61
za 1000 pln to kupisz juz nowa, swiezo poskladana kompletna skrzynie do 106
z zalozonym przelozeniem 13x59 lub 13x61 na oryginalnych satelitach....
nie przesadzaj, za 1000 pln to na pewno nie kupie nowej skrzyni bo chociazby uzywki tyle kosztuja Rozumiem ze "nowa" mialo znaczyc po przegladzie i z przelozonym krotszym przelozeniem glownym.
[ Dodano: Pią 17 Lis, 2006 ]
saxorulez napisał/a:
skrzynie do saxo podchodzą z saxo 1.1. 1.4 oraz 1.5d ?? Chcesz którąś..?? W naszym przypadku to nie ma sensu ponieważ nasze są w większości n-kowe takzę aż takie bawienie się przełożeniami nie ma sensu.. 1.1 ma krótsze przełozenia niż saxo.. nie pamietam jak jest z 1.4 podchodzi jeszcze od starego rally PH I i xsi.
Te powyższe to skrzynie typu plug and play..
Lukasz czyzbys chcial powiedziec ze mozna wsadzic skrzynie z 1.1 ktora ma ktorsze przelozenie do VTSa i bedziesz mial krotsza skrzynie. Nie wydaje mi sie, ale popraw mnie jesli sie myle.
Od jakiegos czasu interesuje sie temat zrobienia 13x59 w VTSie (najkrotsze homologowane o ile mi wiadomo) i sprawa wedlug moim zrodel nie jest latwa. Po pierwsze nie wystarczy przelozyc tylko i wylacznie przelozenie glowne. Jak sie troche pogrzebie w laserze to okazuje sie ze jest dosc duzo pugow z takim przelozeniem ale ich skrzynie musza spelniac jeszcze dodatkowe kryteria. Ostatnio podpytywalem troche Adama na ten temat i powiedzial ze istotne jest to aby skrzynia z glownym 13x59 miala rowniez "kosz na duzy mechanizm roznicowy" (chyba dobrze zapamietalem) bo wlasnie cos takiego maja skrzynki np. od VTSa czy rally. Podobno nawet jesli znajdziesz taka skrzynie to i tak trzeba troche pokombinowac zeby glowne przelozyc ale jest to do ogarniecia. A wiec musisz szukac sprzetu ktory ma 13x59 i kosz na duzy mechanizm roznicowy" i podobno sa tylko 3 pugi takie, jeden to wlasnie 307 1.4 benzyna, drugi jakies cabrio w wersji amerykanskiej czyli praktycznie niedostepny u nas a trzeci to jakis stary pug na gazniku od ktorego skrzynia nie bedzie sie nadawac bo bedzie po prostu zajechana. Nie wiem jak z citroenami, trzeba sprawdzic np. w laserze jaki numer ma skrzynka od 307 1.4 i poszukac w laserze citroena odpowiednich modeli. Ja moge pogrzebac w laserze puga , ma ktos lasera citroena ?
To na razie tyle ile ogarniam w tym temacie. Paru z Was ma 13x59 wiec moze pochwalicie sie jak je zrobiliscie i czy czasem jakis glupot powyzej nie napisalem.
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Pią 17 Lis, 2006
grzech napisał/a:
nie przesadzaj, za 1000 pln to na pewno nie kupie nowej skrzyni bo chociazby uzywki tyle kosztuja :) Rozumiem ze "nowa" mialo znaczyc po przegladzie i z przelozonym krotszym przelozeniem glownym.
no bez przesady nowa nowa to pewnie z 5000 pln kosztuje - miale na mysli nowa
czyli na nowo poskladana z zalozonym przelozeniem np. 13x59
najkrotsze homologowane przelozenie w grupie N to 13x64, ale takie trybiki
nie sa montowane w chyba zadnej normalnej skrzyni wiec u gosci z czesciami
sa nieosiagalne, a u ludzi od rajdow sa dosc drogie
fabryczna skrzynie 13/59 w serii ma 106 rallye s1 1300 ccm
auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km Pomógł: 98 razy Dołączył: 05 Gru 2005 Skąd: zadupie
Wysłany: Pią 17 Lis, 2006
grzech napisał/a:
Lukasz czyzbys chcial powiedziec ze mozna wsadzic skrzynie z 1.1 ktora ma ktorsze przelozenie do VTSa i bedziesz mial krotsza skrzynie. Nie wydaje mi sie, ale popraw mnie jesli sie myle.
nie mylisz się.. ta skrzynka pasuje tylko w N- ce sie nie sprawdza... ze względu na zupełnieinne przełożenia.
_________________ when the flag drops the bullshit stops
najkrotsze homologowane przelozenie w grupie N to 13x64, ale takie trybiki
nie sa montowane w chyba zadnej normalnej skrzyni wiec u gosci z czesciami
sa nieosiagalne, a u ludzi od rajdow sa dosc drogie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach