Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Getrag Pracuje nad AWD !
Autor Wiadomość

JIMEK
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Lis, 2006   Getrag Pracuje nad AWD !

Last year Getrag showed off it’s all-wheel drive MINI prototype at several industry only events throughout the world. There they not only demonstrated the car first hand, but delivered test data that demonstrated the benefits of the Getrag AWD system known as Twinster. The system has been designed for use on a number of different platforms and theoretically for a number of different automotive manufacturers. These presentations were mainly meant to sell the system to OEM manufacturers. However what makes this so fascinating for MINI owners is the fact that Getrag exclusively used a MINI Cooper S for all of their drivetrain testing.

MotoringFile has recently obtained this test data (in the form of a PDF presentation) that was passed out at one of these events. While the presentation uses industry jargon that may be a bit over the head of some of our readers, it does give us an overall impression of the performance that the AWD Twinster MINI is capable of. Interestingly they not only compare the Twinster to the normal front wheel drive MINI but to several other AWD configurations as well. There’s even a rear wheel drive version that is referenced!




The presentation starts out with a simple question. Why a MINI for demonstration purposes. Here’s Getrags answer:

FWD with East-West Engine
Cooper S stands for Freudeam Fahren (Fun to drive)
More power than suitable for FWD ( >160 HP )
No AWD available
Package VERY tight = 4WD Version is challenging
Benchmark for Vehicle Dynamics
Objective comparison of different driveline configurations in one vehicle
Influence on traction
Influence on vehicle dynamics
How much improvement does each system deliver?
Perhaps unsurprisingly, the winner was the Twinster AWD setup. Here’s their conclusion:

The TWINSTER showed the best performance of all tested systems:
Best cornering performance by Active Yaw function
when cornering
lowest steering angle
highest Lateral Acceleration
best handling performance
noticeable reduction of steer in understeering under acceleration while cornering
Best Traction performance by:
using dynamical weight increase on the primarily driven axle during acceleration
on split-µ the system acts like a combination of axle locking differential and hang on coupling
So for those that have been wanting to know the ins and outs of the Getrag AWD system, here’s your chance. You can download the entire presentation in PDF format below:

[ Getrag AWD Study ] .8 MB

Of course none of this officially means that (A) we will eventually see an AWD MINI or (B) this will be the system that is used. But all that said, BMW has partnered with Getrag for years when it comes to the drivetrain area of it’s cars. Further, this system is well engineered and very much performance oriented, both prerequisites for BMW and MINI.

http://www.motoringfile.c...e_mini_in-depth
Ostatnio zmieniony przez saxorulez Pon 20 Lis, 2006, w całości zmieniany 1 raz  
 
 

mikson
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Lis, 2006   

tlusta sprawa!

mini w drifcie!
 
 

Michał 
Penetrator


auto: Mazda MX5
silnik:: 1596
moc: 110km
Pomógł: 78 razy
Dołączył: 04 Gru 2005
Skąd: Warszawa Wola

Wysłany: Pon 20 Lis, 2006   

hehehehe

przetłumaczone :D

W zeszłym roku *Getrag* pokazywał od tego ’*s* cała przejażdżka koła *MINI* prototyp przy kilku przemyśle tylko wydarzenia (wypadek) w całym świecie. Tam one nie tylko zademonstrowali (wziął udział w demonstracji) samochód (samochodowy; wagon) pierwszy (najpierw) wręczać (ręka), ale dostarczany próbne dane co (żeby; który) zademonstrował (wziął udział w demonstracji) korzyści *Getrag* *AWD* system jak (ponieważ) *Twinster*. system był dla użycia na liczbie (ilość) różnych platform i teoretycznie dla liczby (ilość) różnych samochodowych producentów. Te przedstawienia głównie były zakładane sprzedawać system *OEM* producenci. Jednak co wyrabia ten (to) tak (więc) zachwycający dla *MINI* właściciele jest faktem co *Getrag* wyjątkowo używał *MINI* *Cooper* *S* dla wszystkiego ich *drivetrain* próbujący (próbowanie). *MotoringFile* niedawno dostał tych próbnych danych (w kształcie (formularz) *PDF* przedstawienie ) który był mijany (przecięty) poza przy jedzimy z tych wydarzeń (wypadek). Podczas gdy przedstawienie używa żargon przemysłu który może (maj; majowy) jest trochę nad przewodniczącym pewnej ilości naszych czytelników, to robi dają amerykański ogólne wrażenie wykonania co (żeby; który) *AWD* *Twinster* *MINI* jest zdolny do. Z zainteresowaniem one nie tylko porównują *Twinster* do normalny (normatyw) front (przedni; na czele) koło przejażdżka *MINI* ale do kilku innego *AWD* konfiguracje także. Tam ’*s* nawet tyłowa przejażdżka koła wersji która jest zaopatrywana w odsyłacze! starty (początki) przedstawienia poza z prostym pytaniem (zagadnienie). Dlaczego *MINI* dla celi demonstracji. Tutaj ’*s* *Getrags* odpowiadać (odpowiedź; odpowiadać): *FWD* z Wschodni (wschód) zachód (zachodni) Silnik (maszynowy) *Cooper* *S* stoi (pozycja; podpórka; osiąga; trzyma się) dla *Freudeam* *Fahren* (Zabawa posuwać się (kierować; doprowadzać; przejażdżka) ) Większa ilość (bardziej; więcej) możność (siła; dostarczać energii elektrycznej) niż odpowiedni dla *FWD* ( >160 FIRMA HEWLETT ) Żadnego *AWD* dostępny Pakunek BARDZO zwarty (ciasno) = *4WD* Wersja rzuca wyzwanie (kwestionujący) Test wzorowy (baza) dla Środka lokomocji Dynamiczny Cel (obiektywny) porównanie różnego *driveline* konfiguracje w jedzimy Wpływie środka lokomocji na *traction* Wpływ na środek lokomocji dynamiczny Ile udoskonalenie robi każdy system dostarczają? Prawdopodobnie *unsurprisingly*, zwyciężca był *Twinster* *AWD* ustawienie. Tutaj ’*s* ich wniosek: *TWINSTER* pokazywał lepsze wykonanie cały wypróbowany systemy: Lepszy *cornering* wykonanie przez Aktywną funkcję Zboczenia kiedy *cornering* najniższe kierowanie kątowego najwyższego Bocznego Przyśpieszania lepsze opracowanie wykonania dostrzegalne skrócenie kierują w *understeering* pod przyśpieszaniem podczas gdy *cornering* Lepszy *Traction* wykonanie przez: używający (używanie; przyzwyczajający się) *dynamical* ciężar (waga; obciążać) powiększać (powiększenie; powiększać; powiększać) na najpierw posuwany (skierowany; doprowadzony) *axle* podczas przyśpieszania na rozbijanym µ system uczynki (działa) lubić (jak; podobny do; podobnie do tego; upodobanie do) kombinacja *axle* zamykający (zamknięcie) różniczkowy (różniczka) i wieszają (wisieć) na połączeniu Tak (więc) dla tamtych który potrzebował (chcący) poznawać *ins* i *outs* *Getrag* *AWD* system, tutaj ’*s* wasz wypadek (wypadkowy). Wy możecie wyładowywać całe przedstawienie w *PDF* format poniżej: [ *Getrag* *AWD* Badanie (gabinet) ] .8 *MB* Oczywiście nikt ten (to) oficjalnie oznacza (zamierza) co (żeby; który) () ewentualnie będziemy widzieć *AWD* *MINI* albo (*B*) to będzie systemem który jest używany. Ale cały co (żeby; który) , *BMW* zrobił partnerem z *Getrag* w ciągu kilku lat kiedy to przybywa do *drivetrain* przestrzeń tego ’*s* samochody (wagon). Dalej (dalszy; popierać), ten system dobrze jest zaprojektowany i bardzo wykonanie zorientowany, obydwa warunki wstępne dla *BMW* i *MINI*.
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Pon 20 Lis, 2006   

Dobre tłumaczenie :D Chyba sam je robiłeś :D :D
 
 
 

JIMEK
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Lis, 2006   

Michał napisał/a:
Jednak co wyrabia ten (to) tak (więc) zachwycający dla *MINI*
uuuuuuueeeeeeeehehehe :D

[ Dodano: Pon 20 Lis, 2006 ]
w silniku siedzi takie cos co wyrabia ten dzwiek! coz to ono niewyrabia w tym mini! :D
 
 

szymlorek 
ide na marsz samotnych kobiet

auto: brak
silnik:: brak
moc: 1km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 24 Lut 2006
Skąd: Wch

Wysłany: Pon 20 Lis, 2006   

Michał napisał/a:
wykonanie przez Aktywną funkcję Zboczenia


niezłe opcje dorzucili teraz do miniaka :D
 
 

JIMEK
[Usunięty]

Wysłany: Pon 20 Lis, 2006   

hehe szymlor sie rozkreca!!! DOBRZE!!! dzisiaj jest zabawniejszy od Anjasa(!!) :D
 
 

anjas 
Penetrator
Szok tato QP


auto: Izera RS
silnik:: H00Y
moc: 51kWkm
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: bobrowinów

Wysłany: Wto 21 Lis, 2006   

JIMEK napisał/a:
dzisiaj jest zabawniejszy od Anjasa(!!) :D


nie możliwe :D

a tłumaczenie jest mistrzem! też lubię te tranlatory ;)
_________________
Poznań: 22,5cm
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.07 sekundy. Zapytań do SQL: 9