Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
chlodnica oleju
Autor Wiadomość

kosmita 
spieprzaj dziadu


auto: Reno Sport
silnik:: 1.6
moc: 133km
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Cze 2009
Skąd: przyjezdny

Wysłany: Sob 20 Mar, 2010   

bizon napisał/a:
auto gauge stepper motor. kilka osob tu chwalilo, cena przystepna.

Podobno działają dobrze, wykonanie takie sobie.
Ja ostatnio zanabyłem STRI, cena dosyć przystępna, jakość wykonania jak DEFI, jak działa to się dopiero okaże.

Podkładki mają 4 otwory własnie po to, aby podłączyć chłodnicę i czujniki. Jeśli czujniki nie pasują to idziesz do Obi/Castoramy/Nomi i kupujesz odpowiednią przejściówkę, bo te w sklepach tuningowych są droższe.

A ja mam takie pytanie: jak dobrać wielkość chłodnicy, żeby była wystarczająco wydajna, miała zapas w przypadku ewentualnych dalszych modyfikacji?
_________________
www.sieplywa.pl
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 20 Mar, 2010   

kosmita napisał/a:

Ja ostatnio zanabyłem STRI, cena dosyć przystępna, jakość wykonania jak DEFI, jak działa to się dopiero okaże.

Będziesz zadowolony. Ogarnąłem boost STRI dla kumpla i bardzo chwalił, wcześniej miał HKSy, Defi itd. - STRI bez różnicy, polecam, żanet kaleta. ;D
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Sob 20 Mar, 2010   

Podpinam się pod temat. Zastanawiałem się już jakiś czas temu nad chłodnicą oleju do VTS'a 16v. Czy ktoś z forum przerabiał ten temat ? Czy tak na prawdę jest to potrzebne w silniku praktycznie seryjnym, ale mocno upalanym ?
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 

Bonczek 
There you go...
Petrolhead


auto: Różne
silnik:: Różne
moc: Różnakm
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 25 Sty 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 20 Mar, 2010   

Jeżeli chodzi o olej to chwalony jest zestaw:
- chłodnica Mocal
- wskaźnik ciśnienia - w naszych warunkach chyba STRI (nie Defi) jest najrozsądniejsze
- większa miska z przegrodami np. Moroso
_________________
Racing: CR-X / S1000R
Cruising: W126 / C126 / R129 / 996.2 / C63

http://www.facebook.com/p...208482285855703 :)

Ostatnio zmieniony przez Bonczek Sob 20 Mar, 2010, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 

kosmita 
spieprzaj dziadu


auto: Reno Sport
silnik:: 1.6
moc: 133km
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Cze 2009
Skąd: przyjezdny

Wysłany: Sob 20 Mar, 2010   

Cytat:
- wskaźnik ciśnienia - w naszych warunkach chyba Defi jest najrozsądniejsze

Sprawdź cenę wskaźnika i dolicz do tego jeszcze centralkę ;)
_________________
www.sieplywa.pl
 
 

Bonczek 
There you go...
Petrolhead


auto: Różne
silnik:: Różne
moc: Różnakm
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 25 Sty 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Sob 20 Mar, 2010   

Kurde miałem napisać STRI, sorawka :>
Oba wyjeżdżają z tej samej fabryki, to ich zdecydowana zaleta poza ceną ;)
_________________
Racing: CR-X / S1000R
Cruising: W126 / C126 / R129 / 996.2 / C63

http://www.facebook.com/p...208482285855703 :)

 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Sob 20 Mar, 2010   

Tomcat napisał/a:
Podpinam się pod temat. Zastanawiałem się już jakiś czas temu nad chłodnicą oleju do VTS'a 16v. Czy ktoś z forum przerabiał ten temat ? Czy tak na prawdę jest to potrzebne w silniku praktycznie seryjnym, ale mocno upalanym ?


Patrząc po wskaźniku temp. oleju w ciepłe/gorące dni, jest to dobra opcja, ale tylko jeśli auto jest upalane, bo w momencie gdy będziemy mieć temp. ujemne może być problem z szybkim rozgrzaniem oleju.
 
 

kaziu1985pn 
brulion na spirali

auto: bmw 318ti
silnik:: m42b18
moc: 140km
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Lut 2010
Skąd: Poznań

Wysłany: Sob 20 Mar, 2010   

tylko w przypadku podkładki trzeba rozróżnić ta pod czujniki i tą pod chłodnicę, ponieważ ta z czujnikami to tylko taki dystans a do chłodnicy ma przeplot. Zestaw ktoś kiedyś pisał że np w clio można zastosować zestaw od astry gsi. Gotowy zestaw z podkładką z termostatem węże i chłodnica do clio,marki Mocal kosztuję 1100 :/
 
 

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Sob 20 Mar, 2010   

Wczoraj w Krakowie było dość ciepło, myślę że koło 15 stopni na bank. Fura dobrze rozgrzana, olej w temp roboczej, poupalałem jak tylko zrobił się kawałek miejsca na drodze, ale chwilę później już stałem w korku przez dobre 10 minut. Temp oleju nie wyszła poza połowę skali. Wygląda na to że po ostatniej wymianie pierścieni olej już się nie grzeje, ale biorąc pod uwagę że najwięcej będę startował w zawodach w wakacje to chłodnica może się przydać. Nie mówiąc już o takich warunkach jak ostatni nasz sierpniowy track day w Wyrazowie, gdzie temp powietrza osiągnęła chyba milion stopni...

Jednak tak najbardziej chodzi mi o to, czy chłodnica oleju w jakiś sposób ograniczy przyebanie przyspieszone zużycie silnika spowodowane upalaniem w wysokich temperaturach ?
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Sob 20 Mar, 2010   

Tomcat napisał/a:
Jednak tak najbardziej chodzi mi o to, czy chłodnica oleju w jakiś sposób ograniczy przyspieszone zużycie silnika spowodowane upalaniem w wysokich temperaturach ?


Całkiem możliwe. Jak wiadomo powyżej jakiejś temp. (każdy olej zachowuje się inaczej, ale im olej starszy tym jest ona niższa) olej traci swoje właściwości smarne. Ile to jest to ciężko powiedzieć bo każdy olej zachowuje się inaczej.
U mnie rzadko kiedy temp. ileju wychodzi ponad połowę skali wskaźnika. Zdarzyło się to w sumie 2 razy (ale nigdy nie przekroczyło ostatniej białej kreski) i to podczas bardzo gorących dni.
W sumie warto zaobserwować wskaźnik temp., jeśli rzadko kiedy dochodzi do ostatniej białej kreski to dałbym spokój z chłodnicą, jeśli często to warto się nią zainteresować. Pytanie też na ile wiarygodny jest fabryczny wskaźnik temp. oleju?
 
 

kosmita 
spieprzaj dziadu


auto: Reno Sport
silnik:: 1.6
moc: 133km
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Cze 2009
Skąd: przyjezdny

Wysłany: Sob 20 Mar, 2010   

martin.h napisał/a:
w momencie gdy będziemy mieć temp. ujemne może być problem z szybkim rozgrzaniem oleju.

Jak jest termostat, to chyba nie będzie tak źle?

Tomcat napisał/a:
Temp oleju nie wyszła poza połowę skali.

Zwróć tylko uwagę, że fabryczny czujnik temp. oleju zazwyczaj(w 106/saxo pewnie też) jest w misce olejowej, więc wskazania nie są tak dokładne ( w evo fabryczne zegary pokazują 90-95stopni przy upalaniu, a wskaźnik z czujnikiem w filtrze potrafi szybko pokazać 110-120 stopni).

Cytat:
Jednak tak najbardziej chodzi mi o to, czy chłodnica oleju w jakiś sposób ograniczy przyebanie przyspieszone zużycie silnika spowodowane upalaniem w wysokich temperaturach ?

Niższa temp oleju -> olej zachowuje więcej właściwości smarnych -> mniejsze tarcie -> mniejsze zużycie
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Sob 20 Mar, 2010   

kosmita napisał/a:
martin.h napisał/a:
w momencie gdy będziemy mieć temp. ujemne może być problem z szybkim rozgrzaniem oleju.

Jak jest termostat, to chyba nie będzie tak źle?


Jeśli jest, to tak.
 
 

kosmita 
spieprzaj dziadu


auto: Reno Sport
silnik:: 1.6
moc: 133km
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 17 Cze 2009
Skąd: przyjezdny

Wysłany: Sob 20 Mar, 2010   

Jak już się montuje chłodnicę oleju, to warto z termostatem,zwłaszcza jeśli ma to być duża chłodnica.
_________________
www.sieplywa.pl
 
 

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Sob 20 Mar, 2010   

[quote="martin.h"]
Tomcat napisał/a:
Pytanie też na ile wiarygodny jest fabryczny wskaźnik temp. oleju?


No i to jest dla mnie też jedna z niewiadomych w tej kwestii. Tak po pierwsze to brakuje podziałki, więc nie mam pojęcia wogóle w jakim przedziale wartości pokazuje ten wskaźnik i czy okolice górnej grubej kreski to 110 czy miliard. Czy ktoś wie jakim mniej więcej wartościom odpowiada początek i koniec skali na tym wskaźniku ?
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Sob 20 Mar, 2010   

Tomcat napisał/a:
Podpinam się pod temat. Zastanawiałem się już jakiś czas temu nad chłodnicą oleju do VTS'a 16v. Czy ktoś z forum przerabiał ten temat ? Czy tak na prawdę jest to potrzebne w silniku praktycznie seryjnym, ale mocno upalanym ?


Hmm nie wiem jak w 16v ale np w Rallye obieg cieczy chłodzącej jest puszczony tak że dodatkowo chłodzi olej w okolicy filtra (coś jak podstawka pod filtr tylko że przepływa przez nią ciecz chłodząca)... 8 to ogólnie bardzo dobrze pomyślane silniki :D
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 8