Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Mocowanie kubła Clio Sport
Autor Wiadomość

TOXIC 
zepsuł mi sie toster


auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Skąd: Łódź

Wysłany: Pią 16 Kwi, 2010   Mocowanie kubła Clio Sport

Tak naprawdę potrzeba chwili zadecydowała ze zabrałem sie za ten mini projekt :)
Chciałem mieć fotele zamocowane asap a nie chciałem czekać na markowe mocowania (ani tez wydawać na nie 500zł). Dlatego skuszony wizją zachowania fabrycznej regulacji odległości fotela zrobiłem małe rozeznanie i przystąpiłem do projektu :)

Zaczęło się niewinnie ;)


Stare fotele z Renault Thalia W stanie dokładnie takim jak potrzebne :) czyli opłakanym. Cena 120zł za całość z czego potrzebne tylko kilka elementów :)


Po kompletnej demolce zostajemy mniej więcej z czymś takim

Fotele pod które to szykuje to niestety rozmiar L wiec oryginalne podstawy są ciut za wąskie.



Tutaj zaczyna sie zabawa z Flexem, trzeba usunąć nadmiar materiału na górnych krawędziach ścianek bocznych aby fotel bezpiecznie spoczął na poprzeczkach.





Następny etap dodatkowo płatny ;) Trzeba nieco wzmocnić konstrukcje, co w moim przypadku oznaczało dospawanie 2 płaskowników do istniejących juz poprzeczek.
Dodatkowo spodnie mocowania foteli nie pokrywają sie z nimi idealnie. dlatego dospawane zostały dodatkowe mocowania. Jesli ktoś ma spawarke zrobi to samemu, ja zdałem sie na pomoc lokalnego warsztatu tłumikarskiego :) Koszt 80zł para



Kolejny krok to już przygotowanie do lakierowania. Wiertarka i szczotka druciana to idealna kombinacja do tego zadania



I już gotowe do montażu. Mój ulubiony czarny mat w wersji żaroodpornej z Praktikera :) Potrzebne dodatkowe elementy to śruby imbusowe M8x50, podkładki oraz 2 nóżki gumowe po 4,99zł/szt :)


Po zamocowaniu do fotela


I fotel już na szynach.

Zostało tylko przykręcić do autka :)

Opcjonalnie mozna sobie pokryć boczki materiałem :) Na surowo nie wyglada to żle ale po obiciu efekt bedzie jeszcze lepszy. Zaraportuje jak wykonam bo planuje taką opcje ;)


Wnioski:
+ niski koszt wykonania (około 200zł na oba fotele)
+ możliwośc regulacji fotela

- fotel tak jak w przypadku pozostałych dedykowanych konstrukcji siedzi dośc wysoko
(ciut niżej niż najwyższe połozenie seryjnego fotela)

A oto efekt koncowy:




_________________
www.megastarter.pl
Ostatnio zmieniony przez TOXIC Pon 19 Kwi, 2010, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 16 Kwi, 2010   

TOXIC napisał/a:
Wnioski:
+ niski koszt wykonania (około 200zł)
+ możliwośc regulacji fotela


moze to glupie pytanko ale jak z bezpieczenstwem??
_________________
Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
 
 
 

TOXIC 
zepsuł mi sie toster


auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Skąd: Łódź

Wysłany: Pią 16 Kwi, 2010   

Jakarti napisał/a:
TOXIC napisał/a:
Wnioski:
+ niski koszt wykonania (około 200zł)
+ możliwośc regulacji fotela


moze to glupie pytanko ale jak z bezpieczenstwem??


Bazujemy na seryjnym rozwiązaniu dodatkowo wzmocnionym, Jak komuś zależy może przenieść nawet napinacz pasów i zamocować w seryjnym miejscu.

Czemu sądzisz ze bezpieczeństwo jest tu wystawione na kompromis ?
_________________
www.megastarter.pl
 
 
 

Jakarti 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km
Pomógł: 53 razy
Dołączył: 10 Sty 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pią 16 Kwi, 2010   

TOXIC napisał/a:
Czemu sądzisz ze bezpieczeństwo jest tu wystawione na kompromis ?


nie chcialem podwazac - tylko sie pytam.
rozlozyles thalie, przyciales, zespawales.. to pomyslalem czy to bezpieczne.. :)
_________________
Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
 
 
 

TOXIC 
zepsuł mi sie toster


auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Skąd: Łódź

Wysłany: Pią 16 Kwi, 2010   

Nie, nie To jest dokładnie to co zostaje z fotela po usunięciu gąbki siedziska. Nic nie przycinałem ( no oprocz druta który wystaje na froncie fotela) Płaskowniki dospawałem w celu wzmocnienia. Oryginalna konstrukcja nie jest super solidna ale w żaden sposób nie została osłabiona tylko wzmocniona

co ciekawe wagowo wychodzi podobnie jak para uniwersalnych mocowań (około 3kg na fotel)
_________________
www.megastarter.pl
 
 
 

rabarbar
[Usunięty]

Wysłany: Pią 16 Kwi, 2010   

pomysłowo,fajne,zrobisz mi takie do beemy?? ;D
 
 

speed555 
zepsuł mi sie toster


auto: DS3 THP
silnik:: 1.6T
moc: 156km
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sie 2009
Skąd: Tarnów

Wysłany: Pią 16 Kwi, 2010   

A nie "lata" ten fotel? bo kiedyś w seju miałem bodajże zamocowany kubeł z regulacja i mnie wkurzało ze był minimalny luz więc zamocowałem go na stałe... od tamtej pory w kazdym samochodzie miałem/mam kubły na stałe przymocowane.
_________________
www.rallyarena.eu | Reklama na pojazdach.
 
 
 

TOXIC 
zepsuł mi sie toster


auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Skąd: Łódź

Wysłany: Pią 16 Kwi, 2010   

szyny seryjne sa wykonane dość solidnie, nie ma co tam latać, ale test bojowy za 2 tygodnie :)
_________________
www.megastarter.pl
 
 
 

Neon
[Usunięty]

Wysłany: Śro 28 Kwi, 2010   

TOXIC napisał/a:
szyny seryjne sa wykonane dość solidnie, nie ma co tam latać, ale test bojowy za 2 tygodnie


No sam jestem ciekawy jak to wyglada w realu i jak trzymaja. Pozdro toxyczny
 
 

TOXIC 
zepsuł mi sie toster


auto: Clio Sport ph1
silnik:: F4R 730
moc: 178km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 08 Mar 2009
Skąd: Łódź

Wysłany: Pią 30 Kwi, 2010   

Po kilku dniach spędzonych w aucie okazuje sie ze faktycznie jest dość wysoko. Dla mnie nie ma to znaczenia ale osoby o wzroście 180+ maja głowę przy podsufitce.

Mogłem od razu zlecić zrobienie nowych poprzeczek zamiast wzmacniania tych co były. Wtedy z góry odciąć cały zbędny materiał i od razu by lepiej wyglądało :) No ale na to nigdy nie jest za późno :)
_________________
www.megastarter.pl
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Pią 30 Kwi, 2010   

TOXIC - fajnie to zrobiłeś i do tego ładnie opatrzyłeś wszystko fotami.

Wg mnie wykonałeś najlepsze rozwiazanie na ulice - fabryczne szyny dają mozliwość regulacji fotela, pod koniec ja w 106 tez tak miałem i to było bardzo wygodne.

Co do obaw Jakartiego to wszystko zalezy od solidności wykonania - wg mnie wiele "markowych" mocowań jest dużo bardziej wiotka niż takie własne "customowe".
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.08 sekundy. Zapytań do SQL: 9