Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Jaki jest prawidlowy AFR
Autor Wiadomość

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 27 Lis, 2006   Jaki jest prawidlowy AFR

czy ktos sie orientuje jakie sa widelki dla prawidlowego AFR?
jak to wplywa i w jakich granicach powoduje stukowe spalania?
 
 

Majkel
[Usunięty]

Wysłany: Pon 27 Lis, 2006   

znalazlem taki tekscik...
ostatnio tak sobie o tym czytalem z racji N2O

Idealny stosunek stoichiometryczny wynosi 14,7:1, co oznacza, że na 14,7 jednostek wagowych powietrza potrzeba 1 jednostkę wagową paliwa. Mieszanka o takim składzie ulegnie całkowitemu spaleniu, więc teoretycznie będzie to najbardziej efektywne jej wykorzystanie. Przy takim składzie mieszanki powstaje także najmniej zanieczyszczeń. Jednak przy stoichiometrycznym składzie mieszanki silnik nie wytwarza najwyższej mocy, nie jest też najbardziej ekonomiczny! Dla wytworzenia najwyższej mocy optymalny skład mieszanki wynosi 12,6-13:1 dla silników wolnossących oraz 11-12:1 dla silników z turbodoładowaniem, z kolei zużycie paliwa jest najniższe przy stosunku masy powietrza do masy paliwa wynoszącym ok. 15,4:1. Podane tu wartości odnoszą się do mieszanki, w której paliwem jest benzyna bezołowiowa o liczbie oktanowej 95-98. W przypadku innych paliw odpowiednie wartości AFR będą inne, np. dla gazu LPG skład stoichiometryczny to 9,5:1.
Mierniki składu mieszanki są szczególnie przydatne przy modyfikacjach elektroniki. Tuner zmieniając takie parametry jak punkt zapłonu, ilość wtryskiwanego paliwa, a w silnikach z turbodoładowaniem dodatkowo ilość wtłaczanego do cylindrów powietrza dąży do podniesienia mocy. Jednak kiedy mieszanka jest zbyt uboga mocy nie przybywa za to dochodzi do spalania stukowego, które może zniszczyć silnik. Bezpieczniejsza jest mieszanka zbyt bogata, jednak ona również nie zapewnia najwyższej mocy, a zużycie paliwa może być ogromne. To chyba wystarczające argumenty do tego, by podczas modyfikacji kontrolować skład mieszanki czyli AFR.
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Pon 27 Lis, 2006   

Majkel, dzieki to jest to czego szukalem.

P.S. masz pomogl za ten tekst
 
 

Majkel
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Lis, 2006   

No problem. :564:
 
 

JIMEK
[Usunięty]

Wysłany: Wto 28 Lis, 2006   

ladnie misiek ladnie tak trzymac :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 13