Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: CHRZANEK
Śro 11 Sie, 2010
Rajdowy Set-up zawieszenia
Autor Wiadomość

Przem_106 
kluseczek


auto: Peugeot 206 RC
silnik:: 2.0
moc: 177km
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Skąd: Kwidzyn

Wysłany: Sob 24 Kwi, 2010   Rajdowy Set-up zawieszenia

Kto z was ma jakis dobry kontakt z ludzmi, ktorzy duzo jezdzili w pucharach 106 i 206? Oczywiscie z sukcesami :) Chodzi mi głownie o ustawienie geometrii puga.
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Sob 24 Kwi, 2010   

Przem, jak wiadomo ile ludzi tyle opini, każdy ma inne preferencje. Jeden lubi to, drugi tamto. W pugu na szczęście nie ma praktycznie co ustawiać ;D Najrozsądniej pewnie byłoby zrobić zbieżność na plus oraz przestawić na McPhersonie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (w 106 są chyba tylko dwie opcje).
 
 

Przem_106 
kluseczek


auto: Peugeot 206 RC
silnik:: 2.0
moc: 177km
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Skąd: Kwidzyn

Wysłany: Nie 25 Kwi, 2010   

Tak, wiem. Chodzi mi o to ile w plus? Wiem, ze najlepiej testowac i sprawdzac. Niestety nie mam takiego doswiadczenia i przyrządow, zeby to precyzyjnie ocenic. Dzis zrobilismy sporo kilometrow po szutrze i auto jest na zbierznosci z mazowieckiego - ok 1.5mm w plusie (sprawdze to jeszcze, bo mogło się przestawic przy podwyrzszeniu auta i zmianie kąta wyprz. zwrotnicy) i za cholere nie chciało sie dobrze prowadzic po prostej - przy pow. 110 bardzo myszkuje na prostej i cięzko go utrzymac na drodze. Przykładowo na Mazowieckim mogłem puszczac kiere przy 150 i auto jechało prosto jak po szynach :>
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Nie 25 Kwi, 2010   

Przem_106 napisał/a:
przy pow. 110 bardzo myszkuje na prostej i cięzko go utrzymac na drodze.

To pewnie przez zmianę kątu wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, wpływa na jazdę na wprost i powrót kół skręconych do kierunku jazdy na wprost, czym więcej na plusie tym gorzej podczas jazdy na wprost. Zbieżność na poziomie 1,5 mm na plusie to nie jest aż tak dużo.
Próbuję sobie teraz wyobrazić jak zmienia się zawias w momencie przestawienia kątu wyprzedzenia sworznia zwrotnicy i jaki ma wpływ na zbieżność i bardzo możliwe, że mogło to wpłynąć na to bo jakby nie było przesunąłeś kolumnę do tyłu.
 
 

Przem_106 
kluseczek


auto: Peugeot 206 RC
silnik:: 2.0
moc: 177km
Pomógł: 27 razy
Dołączył: 14 Sty 2008
Skąd: Kwidzyn

Wysłany: Nie 25 Kwi, 2010   

Pewnie masz racje. W tygodniu przejze zawias (luzy itp) i podjade zmierzyc zbierznosc. Cos mi sie wydaje ze jest więcej w plusie i trzeba isc w kierunku 0. Ale będę sprawdzał, musze sobie skonstruowac przyrząd do ustawiania zbieznosci. Jak będziesz cos więcej wiedział, to pisz.
Co do zakrętow, to prowadzi się niezle i zamiata :]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.05 sekundy. Zapytań do SQL: 10