W dniach 26-27 listopada 2007 roku na zaproszenie Renault Sport Technologies zespół 2Brally uczestniczył w oficjalnej prezentacji oraz testach nowego projektu Clio Renault Sport R3. Prezentacja odbyła się w miejscowości Ste Maxime w okolicach Nicei. Miejsce i termin nie był przypadkowy ponieważ w tym terminie rozegrano ostatnią rundę Mistrzostw Francji - 52 Rallye du Var. Prezentacja połączona więc była z zakończeniem sezonu Renault oraz rozdaniem nagród Clio Rally Cup i Clio Rally Gruppe N.
Oficjalnej prezentacji Clio R3 dokonano w niedzielne popołudnie. Kulminacyjnym momentem było dokonane przez Dyrektora Generalnego Renault Sport Technologies Bernarda Olliviera odsłonięcie pierwszego egzemplarza w wersji rajdowej. Poniedziałkowe popołudnie było równie ciekawe. Na asfaltowym odcinku 3 km umożliwiono testowe jazdy prezentowanym samochodem. Panujące w tym dniu na riwierze francuskiej warunki atmosferyczne sprzyjały testom na asfalcie.
Bartek Boruta: - W niedzielę byłem pod wrażeniem. Samochód bardzo, bardzo zbliżony do S1600 z którego zapożyczono pewne elementy. W poniedziałek byłem już w szoku. Silnik o mocy 230 KM (245 Nm), sześciobiegowa skrzynia biegów i hamulce 330 mm naprawdę robią swoje. Na chwilę obecną jestem przekonany, że to bardzo dobry produkt Renault Sport. Samochód z pewnością konkurencyjny. Pytanie o niezawodność nowej konstrukcji? Na szczęście Renault ma już doświadczenia z nowym modelem. W tym roku rozpoczęto wyścigową serię Clio Cup. Sprawdzone rozwiązania zaadoptowano z S1600.
- Dodatkowo stosowane podzespoły np. skrzynia biegów Sadev, zawieszeni Ohlins pochodzą od sprawdzonych kooperantów. Nie powinno więc być problemów. Jedynym (sporych rozmiarów) orzechem do zgryzienia jest termin dostawy i cena. Gotowe do walki Clio R3 to wydatek rzędu 300 tyś. Nie ma co marzyć póki co o innym poziomie. Nie składamy żadnych deklaracji ale mamy nadzieję, że Clio Renault Sport R3 pojawi się na polskich odcinkach w sezonie 2007.
auto: brak
silnik:: brak
moc: 1km Pomógł: 23 razy Dołączył: 24 Lut 2006 Skąd: Wch
Wysłany: Wto 28 Lis, 2006
Fikuśne te kubły, takie bardziej wyścigowe niż rajdowe. Auto cudne wprost, nawet na codzień mógłbym takim ujeżdżać po mieście Fajnie byłoby zobaczyć coś takiego na rajdowych trasach w przyszłym roku, może Sołowow- on zawsze sprzętowo stał na b. wysokim poziomie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach