Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Montaż rozpórki
Autor Wiadomość

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Czw 06 Maj, 2010   

Czesio,

dlaczego muszą być podniesione?
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

speed555 
zepsuł mi sie toster


auto: DS3 THP
silnik:: 1.6T
moc: 156km
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sie 2009
Skąd: Tarnów

Wysłany: Czw 06 Maj, 2010   

ja słyszałem że własnie nie ma znaczenia czy maja byc podniesione czy nie
_________________
www.rallyarena.eu | Reklama na pojazdach.
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Czw 06 Maj, 2010   

chyba chodzi o to że wtedy nie działają żadne siły na kielichy. Jeśli karoseria jest już zmęczona to będą minimalne różnice między autem w powietrzu a na ziemi. A przecież chodzi o utrzymanie wartości wyjściowej karoserii.
_________________
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Czw 06 Maj, 2010   

no to wartość wyjściowa przy poprawnej geometrii to auto stojące na ziemi a nie z wyciągniętym zawieszeniem.
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

Yarko 
z.. z.. z... zzzz...z z..z.z z. z...


auto: AP1
silnik:: F20C
moc: 240km
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 28 Kwi 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 06 Maj, 2010   

saxorulez napisał/a:
no to wartość wyjściowa przy poprawnej geometrii to auto stojące na ziemi a nie z wyciągniętym zawieszeniem.


dokładnie, zawsze zakłada sie na stojacym samochodzie
 
 

arssss 
troszkę mi stoi...
36.6°C


auto: 120i
silnik:: N43B20
moc: 170km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Sty 2010
Skąd: Mysłowice

Wysłany: Czw 06 Maj, 2010   

jak rozwiążesz problem z tym czerwonym czymś to napisz jak rozwiązałeś problem z przewodami od klimy;d
_________________
Nie umiem jezdzic
 
 
 

speed555 
zepsuł mi sie toster


auto: DS3 THP
silnik:: 1.6T
moc: 156km
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 14 Sie 2009
Skąd: Tarnów

Wysłany: Czw 06 Maj, 2010   

ja tez mam problem z przewodami od klimy z ta rozporka racelanda, wiec tez poprosze o pomoc:)
_________________
www.rallyarena.eu | Reklama na pojazdach.
 
 
 

arssss 
troszkę mi stoi...
36.6°C


auto: 120i
silnik:: N43B20
moc: 170km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 30 Sty 2010
Skąd: Mysłowice

Wysłany: Czw 06 Maj, 2010   

z tego co ja patrzyłem to jedyna opcja to je skrócić ;/
_________________
Nie umiem jezdzic
 
 
 

Czesio
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Maj, 2010   

saxorulez napisał/a:
Czesio,

dlaczego muszą być podniesione?


Od paru osób słyszałem ze na podniesionych kołach . Uważam też ze jesli podniesiemy auto to kielichy przez ciężar kół beda rozpychane na zewnatrz , i w takiej pozycji powinny zostać usztywnione przez rozpórkę , aby po opuszczeniu nie zeszły sie znowu do środka
 
 

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Czw 06 Maj, 2010   

Ja przy montażu skręciłem rozpórkę do wewnątrz, bo tak mi się wydawało sensowniej. Z tego co widzę jestem w błędzie, ma być rozkręcona, tak ?
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 

Qukie 
XII wydział ksiąg wieczystych


auto: niebieskie :]
silnik:: na przedzie
moc: z tobą niech będzie.km
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Skąd: z wioski

Wysłany: Czw 06 Maj, 2010   

Nie, rozpórka ma powodować, że buda nie będzie się 'gięła' w zakrętach.

Jak montują klatki to na aucie podniesionym czy stojącym na kołach?
 
 
 

Tomcat 
Pisze wiadomość....


auto: VTS + 147
silnik:: 1.6 + 1.9
moc: pierdyliard srylionówkm
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 11 Wrz 2008
Skąd: Miasto Królów

Wysłany: Czw 06 Maj, 2010   

Qukie napisał/a:
Nie, rozpórka ma powodować, że buda nie będzie się 'gięła' w zakrętach.

Jak montują klatki to na aucie podniesionym czy stojącym na kołach?


To odnośnie czego, bo już się pogubiłem ?
_________________
EXTREME Performance Tyres
www.extreme-tyres.com
 
 
 

Czesio
[Usunięty]

Wysłany: Czw 06 Maj, 2010   

Tomcat napisał/a:
Ja przy montażu skręciłem rozpórkę do wewnątrz, bo tak mi się wydawało sensowniej. Z tego co widzę jestem w błędzie, ma być rozkręcona, tak ?


To juz chyba zalazy tylko od Ciebie , chyba prof. Chrzanek pisał kiedyś ze w pucharze CC sciagali rozporki zeby wywołać jak największy negatyw , ja osobiscie , jak bede probował wyspawać sobie rozporke to wymiary bede zdejmował na podniesionym aucie .

Jeszcze odnośnie montażu :

http://www.motolipno.pun.pl/viewtopic.php?id=365
http://www.racingforum.pl...showtopic=12575
 
 

Nath 
słucham Michaela Jacksona
VW T3 - Westfalia


auto: Clio/T3/E300
silnik:: 2.0/1.6/3.0
moc: czort wiekm
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Kwi 2010
Skąd: Szczecin

Wysłany: Pią 07 Maj, 2010   

Qukie napisał/a:
Nie, rozpórka ma powodować, że buda nie będzie się 'gięła' w zakrętach.

Jak montują klatki to na aucie podniesionym czy stojącym na kołach?


To zalezy, czasem auto wisi, czasem jest na odpowiednim "stole" - mowa tu o porzadnej firmie montujacej klatki a nie o Panu Kaziku robiacym to w blaszanym garazu. Zalezy czy masz gola bude czy jest uzbrojona w uklad zawieszenia itd. Dlugo by pisac.

Z rozporka jest inaczej, jak juz tu ktos napisal, poprzez podniesienie (ale tez nie calkowite - tak by kola lekko dotykaly podloza) odciazasz napor na kilichy i latwiej jest rozporke poprzez srube rzymska rozkrecic. Tu (w/g mojego doswiadczenia) nie mozna tez przesadzac poniewaz auto tragicznie bedzie sie prowadzic na mokrym/sliskim.
Zaznaczam ze to moje zdanie oparte na swoim doswiadczeniu/testach/odczuciach i pomiarach czasow.
_________________
Automobilklub Szczeciński #99
 
 

Qukie 
XII wydział ksiąg wieczystych


auto: niebieskie :]
silnik:: na przedzie
moc: z tobą niech będzie.km
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 17 Lip 2009
Skąd: z wioski

Wysłany: Pią 07 Maj, 2010   

Wiadomo, że wszystko zawsze zależy. Jednak na rynku jest cała masa, może nawet większość, rozpórek bez śruby rzymskiej, pospawanych i bez regulacji. Wtedy zazwyczaj pasują na auto stojące na ziemi i spełniają swoje zadanie. Ja też jestem zwolennikiem teorii zakładania rozpórek na aucie stojącym, a nie wiszącym.

:-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 2.36 sekund. Zapytań do SQL: 12