Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Beep shift
Autor Wiadomość

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Sob 08 Maj, 2010   Beep shift

Chciałbym coś takiego zamiast shift lighta, jak sądzicie czy wpinąjąc jakiś układ w miejsce shift lighta da się osiągnąć taki efekt. Generalnie tej lampki w ogóle nie widać, a wyprowadzać jakiegoś innego światełka na deskę nie chce.
_________________
 
 
 

Bart 
HEJTER


auto: ...bus
silnik:: jest
moc: jestkm
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 03 Cze 2007
Skąd: z dupy

Wysłany: Sob 08 Maj, 2010   

nie widzę przeszkód - co za różnica czy shift light czy jakiś beep, na upartego możesz zainstalować nawet elektrycznie odpalane sztuczne ognie :>
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Sob 08 Maj, 2010   

zegary sa po can'ie, wiec trzy opcje:
- osobny shiftlight z brzeczykiem
- uklad czytajacy sygnaly can, odczyta ten o lampce i wlaczy brzeczyk
- wpiac sie chamsko w diode z zegarow i wyprowadzic do brzeczyka
_________________
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Sob 08 Maj, 2010   

ta pierwsza opcja, nie spotkalem tego nigdzie, albo kiepsko szukałem
2 opcja to chyba nie jest proste?
3 opcja wydaje się najprostsza ale czy najlepsza?
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Sob 08 Maj, 2010   

Wyłączysz to po godzinie używania.
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 10 Maj, 2010   

GeKo napisał/a:
ta pierwsza opcja, nie spotkalem tego nigdzie, albo kiepsko szukałem
2 opcja to chyba nie jest proste?
3 opcja wydaje się najprostsza ale czy najlepsza?


Pierwsza opcja do zrobienia samemu.
Druga owszem, nie najlatwiejsza.
Trzecia to mechaniczna robota, moze sie zakonczyc uszkodzeniem zegarow.

Pierwsza opcja ma taka wade ze brzeczyk bedzie reagowal tylko na jedna predkosc, a nie tak jak w przy oryginalnej lampce zaleznie od wysokosci odcinki, czyli np inaczej na wyzszych biegach.
_________________
 
 
 

leon 
seksualny leniuch
say my name!

auto: Megane GT
silnik:: dci
moc: 110km
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Mar 2009
Skąd: Tarnowskie Góry

Wysłany: Pon 10 Maj, 2010   

ziom też o tym trochę myślałem i najprościej wypada podpiąć się z gongiem/brzęczkiem pod samą kontrolkę - dosłownie wpiąć się w zasilanie i masę tej kontrolki (nie wiem tylko czy to jest dioda czy żarówka ale raczej nie będzie to miało wpływu) ... sygnał dźwiękowy miałbyś razem z lampką jest tylko jedno ale.. ona też się zapala przy rozruchu samochodu więc przy każdym odpalaniu miałbyś też ten dźwięk

dzik
wiesz ile V jest na diodzie i jak jest polaryzowana ?
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pon 10 Maj, 2010   

leon napisał/a:

wiesz ile V jest na diodzie i jak jest polaryzowana ?


Pewnie ok 2-3v jesli nie posiada wbudowanego rezystora.
Co masz na mysli "spolaryzowana"?
_________________
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Pon 10 Maj, 2010   

a może da się to ogarnąć z poziomu ECU w końcu jak się włącza tryb autodiagnozy zegarów to jest takie cykliczne beep beep. Jakby ktoś nie wiedział jak to włączyć, to należy przytrzymać przycisk przełączania funkcji komputera i przekręcić kluczyk w stacyjce.
_________________
 
 
 

leon 
seksualny leniuch
say my name!

auto: Megane GT
silnik:: dci
moc: 110km
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 31 Mar 2009
Skąd: Tarnowskie Góry

Wysłany: Pon 10 Maj, 2010   

pytając o polaryzacje wyszedłem z założenia że siedzą tam diody...wtedy sprawa byłaby najprostsza a polaryzacja to nic innego niż sposób podłączenia (czy anoda czy katoda na + czy na - ) od tego zależy sposób podłączenia się z brzęczkiem - bezpośrednio, przez wzmacniacz, przez przekaźnik itp - oraz wybór jego zasilania - jeśli wybierzemy zły to może działać odwrotnie niż zamierzamy - nie dzwonić tylko w chwili załączania się shiftlight'a

a co do napięcia - jeśli ktoś mi określi ile tam jest V (względem masy w zegarach) w momencie zapalenia się shiftlighta i czy siedzi tam rezystor to jestem w stanie dość szybko cos takiego zaprojektować.. mi się najnormalniej nie chce tego rozbierać żeby wszystko pomierzyć

a i wpadł mi jeszcze jeden pomysł.. shiftlight powinien mieć swój własny bezpiecznik - wpinając się za niego nawet nie będzie trzeba przy instalacji bawić się w rozbieranie zegarów :)
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Wto 11 Maj, 2010   

Ziom, to ja Ci te zegary u Ciebie rozbiorę ale ty to mierzysz :] co i jak i projektujesz, chyba że da się wykorzystać to beep z diagnostyki zegarów.
_________________
 
 
 

CHRZANEK 
bzuuummmmmmmmmmmm
Dr Prof.

auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 10 Sty 2007
Skąd: Warszawa Centrum

Wysłany: Wto 11 Maj, 2010   

Swoja droga to nowe Clio jest MEGA, zółty obrotomierz bardzo mi sie podoba.
_________________
A można było jeździć francuzem całe życie...
 
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Wto 11 Maj, 2010   

leon napisał/a:
pytając o polaryzacje wyszedłem z założenia że siedzą tam diody...wtedy sprawa byłaby najprostsza a polaryzacja to nic innego niż sposób podłączenia (czy anoda czy katoda na + czy na - )


Dalej nie rozumiem :)
Gdyby + byl na katodzie to srednio by ta dioda swiecila ;D
Rozumiem ze pytanie jest czym jest sterowana. Zapewne masa, wiekoszosc ukladow cyfrowych tak ma.

leon napisał/a:

od tego zależy sposób podłączenia się z brzęczkiem - bezpośrednio, przez wzmacniacz, przez przekaźnik itp - oraz wybór jego zasilania - jeśli wybierzemy zły to może działać odwrotnie niż zamierzamy - nie dzwonić tylko w chwili załączania się shiftlight'a

a co do napięcia - jeśli ktoś mi określi ile tam jest V (względem masy w zegarach) w momencie zapalenia się shiftlighta i czy siedzi tam rezystor to jestem w stanie dość szybko cos takiego zaprojektować.. mi się najnormalniej nie chce tego rozbierać żeby wszystko pomierzyć


To ile i jak tam jest nie ma znaczenia, jedyny problem to dobrac sie do zegarow, nie wiem czy sa latwo rozbieralne, dioda to smd wiec trzeba by sie dobrac pod tarcze. Ja na takich robotkach recznych sie nie znam. Jak ktos ma do tego umiejetnosci to wystarczy przylutowac do nozki diody przewod i wyprowadzic. Pozniej na spokojnie dorobi sie uklad z lampka, brzeczykiem, pajacykiem, czymkolwiek. Wzmocnic sygnal z kompa mozna czymkolwiek, na biurku mam wlasnie uln2803 a jest 1001 innych sposobow. Zaden problem.

leon napisał/a:

a i wpadł mi jeszcze jeden pomysł.. shiftlight powinien mieć swój własny bezpiecznik - wpinając się za niego nawet nie będzie trzeba przy instalacji bawić się w rozbieranie zegarów :)


Dioda z wlasnym bezpiecznikiem? Takie diody to uciagnie wiekszosc procesorow na wyjsciu bez wzmacniania.
_________________
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Wto 11 Maj, 2010   

dzik napisał/a:
Wzmocnic sygnal z kompa mozna czymkolwiek
Proszę szerzej? bo nie rozumiem :)
_________________
 
 
 

anjas 
Penetrator
Szok tato QP


auto: Izera RS
silnik:: H00Y
moc: 51kWkm
Pomógł: 81 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: bobrowinów

Wysłany: Wto 11 Maj, 2010   

GeKo napisał/a:
szerzej


szczymryj? szczymryj?
_________________
Poznań: 22,5cm
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.36 sekundy. Zapytań do SQL: 13