auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010
Jaco napisał/a:
Bad-i napisał/a:
Z tego co wiem to hondy Szeji, Jedrusinskiego i chyba Chuchały maja taki sam wydech tez z katem na koncu wlasnie.
co nie znaczy, że to dobre rozwiązanie, ja się zgodzę z Łukaszem, a właściwie z pewnym panem który ma jakieś tam pojęcie na ten temat.
Ja nie mowie ze to lepsze rozwiazanie, pytanie czy "wasz Pan" ma wieksza wiedze od innych Panów.
Oczywiscie najlepszy rozwiazaniem jest postawienie tego samego samochodu na rolkach z jednym z drugim wydechem ale na to trzeba duzego samozaparcia i czasu.
ŁukaszS3 Mam wykształcenie jak prezydent mistrz jebaka
auto: EVO V
silnik:: 4G63
moc: 334km Pomógł: 16 razy Dołączył: 20 Lut 2009 Skąd: Ustroń
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010
Bad-i napisał/a:
A do mnie przemawia cena vs jakość (w tym przypadku roznica w mocy). Jezeli np za 600 euro mam miec 3 KM wiecej to dziekuje
Jasne że masz rację ale ja nie mówię że każdy z nas ma dzwonić do Citro Sport i brać co popadnie ale może warto to przemyśleć skoro i tak budujemy cały nowy wydech. Bo gdybyśmy mieli stary z katem na końcu to może nie warto się brać za przekładkę nie wiedząc jakie to da efekty ale skoro i tak robimy cały noje wydech to może warto to przemyśleć bo te 5 KM kiedyś głupio może zaważyć na pozycji... Nie róbmy już tu burdelu chyba że inny burdel
_________________ "Najważniejsze to ecu ktore leje paliwo i wali iskrą a nie zastanawia się czy misiom na biegunie nie bedzie za ciepło " by eM
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010
W autach sportowych jest większa "piz.da" niż w seryjnych, stąd może optymalna wydajność jest własnie pod koniec wydechu. Mało kto autem seryjnym jedzie max mocy w nonstopie. Ilość energii w postaci temperatury jaką przyjmowałby katalizator w przypadku seryjnego umiejscowienia mogłaby go szybko zniszczyć/zużyć/wypalić.
Nie znam techniki rajdowej i patentów stąd moje domniemanie może i wąskiej perspektywie
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010
ŁukaszS3 napisał/a:
ale skoro i tak robimy cały noje wydech to może warto to przemyśleć
Jezeli ktos robi od zera to moze probowac (oczywiscie o ile go na to stac). Ja zgubilem ostatni (poprzedni caly wydech byl robiony w MG) to zadzwonilem do nich i powiedzialem ze chce cos takiego jak wczesniej. Zrobili mi troszeczke inny bo jak powiedzieli ten ma lepsze parametry (ale nadal kat jest na koncu). Zaplacilem 600 pln i moge smigac. Kupowanie calego nowego i wsadzanie w to auto jest IMHO bezsensowne.
auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km Pomógł: 34 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Skąd: Górki Małe
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010
Bad-i napisał/a:
Ja nie mowie ze to lepsze rozwiazanie, pytanie czy "wasz Pan" ma wieksza wiedze od innych Panów.
Oczywiscie najlepszy rozwiazaniem jest postawienie tego samego samochodu na rolkach z jednym z drugim wydechem ale na to trzeba duzego samozaparcia i czasu.
Hmm ciężko chyba znaleźć kogoś z taką wiedzą, ja tez planowałem wpakowanie kata na koniec (wydawało się to dobrym rozwiązaniem), ale po w sumie krótkiej rozmowie, a raczej wysłuchaniu kilku teorii na temat wydechu zmieniłem zdanie i kat wędruje na początek układu..
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010
Jaco napisał/a:
Bad-i napisał/a:
Ja nie mowie ze to lepsze rozwiazanie, pytanie czy "wasz Pan" ma wieksza wiedze od innych Panów.
Oczywiscie najlepszy rozwiazaniem jest postawienie tego samego samochodu na rolkach z jednym z drugim wydechem ale na to trzeba duzego samozaparcia i czasu.
Hmm ciężko chyba znaleźć kogoś z taką wiedzą, ja tez planowałem wpakowanie kata na koniec (wydawało się to dobrym rozwiązaniem), ale po w sumie krótkiej rozmowie, a raczej wysłuchaniu kilku teorii na temat wydechu zmieniłem zdanie i kat wędruje na początek układu..
Jaco jezeli juz mowisz A to napisz B, to ze z kims gadales i cos ci powiedzial nic nie wnosi do tematu. Ja rozmawialem z mechanikiem Loeba i powiedzial mi ze 106 jest kupą w stosunku do saxo i zebym go sprzedal na złomie. Kaman.......
Na razie eM napisal cos na temat techniki ktora rzeczywiscie moze miec na to wplyw (czyli kat za kolektorem moze blokowac spaliny). Ktos od Qbusa uwaza ze z katem za kolektorem bylo ryzyko zapalenia sie auto itd.......
Jezeli wrzucamy jakies informacje to chociac piszmy jakie.......
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010
ja napisalem o temperaturze i "jej ilości" a nie blokowaniu spalin
dowód tego twierdzenia to swiecący na biało kat na koncu wydechu - rozgrzewa się do bialosci czyli spelnia swoje zadanie, na początku wydechu moglby sie wytapiac
auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010
eM napisał/a:
ja napisalem o temperaturze i "jej ilości" a nie blokowaniu spalin
dowód tego twierdzenia to swiecący na biało kat na koncu wydechu - rozgrzewa się do bialosci czyli spelnia swoje zadanie, na początku wydechu moglby sie wytapiac
Maciek nie ma znaczenia czy napisales o temperaturze, blokowaniu czy kolorze nagrzanego kata (swoja droga jest czerwony nie biały).
Przeczytaj jeszcze raz wypowiedz Jaco i wtedy zrozumiesz o czym ja mowie.
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Wto 08 Cze, 2010
(chyba chrzanek pisal) ze kat to troche takie wymuszone przez przepisy zuuooo i jesli
juz musi byc to najlepiej wlasnie na koncu bo wtedy juz spaliny sa najmniej sprezone
przez co jego wplyw na straty mocy jest maly.
plusem kata z przodu moze byc dobry wplyw na zjawiska falowe zachodzace w wydechu,
odbice fal za kolektorem .... ale to samo moza osiagnac montujac inny elelment
rozprezajacy (jak u mnie) za kolektorem - to znow teoria jaka dostalem w MG.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach