Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Dyskusja o katalizatorze
Autor Wiadomość

kubas 
DJ Sparky
205 RULA !


auto: 205/C4
silnik:: tu5j2
moc: ~100km
Pomógł: 73 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Skąd: Bydgoszcz

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

106 napisał/a:
to znow teoria jaka dostalem w MG


Tylko ona jest prawdziwa !
 
 
 

martin.h 
koniec tego dobrego na dzisiaj


auto: 106 Rallye
silnik:: 1.6 8V
moc: 103km
Pomógł: 64 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Skąd: Chorzów

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

W turbodoładowanych rajdówkach katalizator montuje się z tyłu ponieważ mniej tracimy gdy jest on w tym miejscu, prędkość spalin przy kolektorze jest bardzo duża i gdybyśmy dali tam kata, to nawet najlepszy (o największej przepustowości) spowoduje, że spaliny zostaną przyblokowane. Jesli chodzi o normy emisji spalin to w tych rajdówkach ich nie ma, wszystko jest przekroczone i to o bardzo dużo ;D
Natomiast jeśli chodzi o jednostki wolnossące to podejrzewam, że nie ma to aż tak dużego znaczenia jak w przypadku turbo.
W cywilach katalizator montuje się z przodu, aby jak najszybciej się nagrzał i spełniał swoją funkcję.
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

Jeszcze z tego co ja sie dowiedzialem to na szybko przy nieograniczonych budzetach (vide c2fr2 max) stosuje sie katalizator metalowy o bardzo duzej liczbie dpi, aby taki katalizator spelnial wogole swoja role musi byc rozgrzany, wiec taki katalizator znajduje sie zaraz za kolektorem gdyz w innym przypadku nie spelnialo by to zadnych norm etc. a przedewszystkim poprostu by nie dzialal.
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

wszystko jest GIT tylko niech mi ktos wydzieli ten burdel z tego tematu do technicznych. Nastepne auto kupie juz przygotowane przez zespół fabryczny to ocenie gdzie i jaki ma katalizator ;)
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

martin.h, agree
qbus, Rozmijasz się z prawdą. Sportowe katalizatory z dwóch powodów są wszystkie metalowe.
1 to taki że ceramiczny by się wytopił, dwa łatwiej go znacznie uszkodzić od uderzeń kamieni i wykruszyć. Katalizatory mają różne ilości otworów na cal. Sportowe praktycznie wszyskie mają 100CPSI otworków na cal. a seryjne auta 400CPSI.
DPI to termin z poligrafii :)

Ponadto tak jak podali poprzednicy żeby oczyszczał dobrze spaliny powinien być z przodu bo wtedy się odpowiednio rozgrzeje i nastąpi reakcja katalityczna dopalająca resztki sadzy. W turbo nie może być z przodu bo by zwyczajnie spłynął.
_________________
 
 
 

qbus 
Witamina A..


auto: Civic FN2
silnik:: K20Z4
moc: 201km
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 12 Gru 2006
Skąd: Myslenice

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

Geko moze ja troche chaotycznie pisze ale jestem od 1 na nogach i nie do konca potrafie ubrac w slowa to o czym mysle. Z wszystkim sie z Toba zgadzam ale znowu wracam do tego o czym mowilem wczesniej, w hondzie, w saxie czy w innych autach ktore ja widzialem byly to seryjne katalizatory a nie ich sportowe odpowiedniki. O tym dlaczego taki kat mialby byc z przodu tez wyzej napisalem. (dokladnie to samo co ty)

... ale wracajac dlaczego tak a nie inaczej, wg goscia ktory robil nam wydech taki "cywilny" kat nie moze znalezc sie zaraz za sportowym kolektorem bo przedewszystkim nie wytrzyma tego, istnieje ryzyko jego zapalenia sie. Plus cos tam o przelywie spalin ale ta teorie obalacie.
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

o i tutaj mozecie napyerdalac o wyzszosci kata z przodu nad tym z tylu. Mysle ze za 2-3 lata moze ktos zrobi taki test na rolkach ze strojeniem :]
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

:lol2: Na mnie nie patrz, ja po dwóch dniach wałkowania clio z dolotami patrzeć na hamownie nie mogę :]
_________________
 
 
 

Jaco 
kośimazaki


auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 20 Sty 2008
Skąd: Górki Małe

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

Bad-i napisał/a:

Jaco jezeli juz mowisz A to napisz B, to ze z kims gadales i cos ci powiedzial nic nie wnosi do tematu. Ja rozmawialem z mechanikiem Loeba i powiedzial mi ze 106 jest kupą w stosunku do saxo i zebym go sprzedal na złomie. Kaman.......

Na razie eM napisal cos na temat techniki ktora rzeczywiscie moze miec na to wplyw (czyli kat za kolektorem moze blokowac spaliny). Ktos od Qbusa uwaza ze z katem za kolektorem bylo ryzyko zapalenia sie auto itd.......

Jezeli wrzucamy jakies informacje to chociac piszmy jakie.......


Chętnie bym napisał jakie są konkretne argumenty za umieszczeniem kata na początku układu, ale
1. rozmowa odbyła się jakiś czas temu, 2. ciężko zapamiętać taki wykładzik ze względu zawiłości, a nie posiadam też takiej wiedzy technicznej żeby pokumać wszystko o czym była mowa.

ale masz racje jak już coś napisałem to powinienem to jakoś rozwinąć, jak tylko będę miał okazję to zapytam jeszcze raz i postaram się coś więcej napisać ...

Nie chce się tu wymądrzać, ale mam takie samo zdanie jak Łukasz i jest ono poparte wiedzą gościa, który ma wiedzę techniczną i siedział w temacie zanim się urodziłem, a nie tylko przypuszczeniami i założeniami..

Napisałem jaki wniosek wypłynął z rozmowy czy ktoś to weźmie pod uwagę czy nie jego sprawa
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
 
 
 

Bad-i 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km
Pomógł: 40 razy
Dołączył: 08 Cze 2006
Skąd: Warszawa

Wysłany: Wto 08 Cze, 2010   

O i tak lepiej. Jezeli gosc ma jakąś wiedze to chetnie sie czegos nowego naucze i cos ciekawego przeczytam. A jezeli ma cokolwiek jeszcze poparte wynikami to juz wogole super.

Ja np jestem zwolennikiem takich samych testow jak nasz klubowy test ukladu dolotowego. Zakladasz jeden i drugi i wszystko jasne. Dlatego napisze jeszcze raz, testowanie danej czesci ma sens tylko i wylacznie na tym samym samochodzie. Np moj pug ma takie same graty co saxo Lukasza ale moze sie okazac ze inny dolot czy inna obrobka glowicy komletnie inaczej wplywa na osiagi samochodu.

Jezeli ktos da mi taki wydech z katem z przodu to na wlasny kosz wynajme hamownie na 3-4 godziny i wrzuce wyniki porownawcze.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.27 sekundy. Zapytań do SQL: 12