A więc jak w temacie jak się ma montaż chłodnicy w bagażniku do :
1. temperatury silnika (zakładając, że na przewodach będzie elektryczna pomka)
2. przeglądu rejestracyjnego
3. BK na KJSie ?
4. Czy takie rozwiązanie musi być zgodne z jakimiś wymogami o ile są wymogi tego dotyczące ?
Interesuje mnie to bo widziałem takie rozwiązanie w rallycrosie i ciekawy jestem jak to się robi żeby było dobrze.
Jaco napisał/a:
Może się nie znam i zadaje głupie pytanie, ale po co ?
Ja też się nie znam ale przy przeniesieniu chłodnicy i wentylatora na tył oraz przeniesienie aku do tyłu może pomóc w rozmieszczeniu masy w pojeździe (tak wiem... zwiększa sie znacznie pojemność układu)
Ale z przodu zabieramy ciężar z przed osi co daje możliwość zastosowania np prostego układu dolotowego jak gaźniki czy cztery przeustnice z trąbkami na które bezpośrednio leci zimne powietrze.
Same zalety prawie poza zwiększoną ilością rurek, dodatkową pompą i zwiększnoną masą.
auto: Saxo VTS
silnik:: TU5J4
moc: 118km Pomógł: 34 razy Dołączył: 20 Sty 2008 Skąd: Górki Małe
Wysłany: Pon 21 Cze, 2010
Vlodarsky napisał/a:
zacytuj gdzie napisałem, że chcę...
Interesuje mnie to bo widziałem takie rozwiązanie w rallycrosie i ciekawy jestem jak to się robi żeby było dobrze.
właśnie temu pytam napisałeś o KJS, BK więc jakoś mi się to pytanie samo nasunęło..
W rallycrosie do + jakie wymieniłeś dodałbym jeszcze kwestie bezpieczeństwa chłodnicy znajdującej się gdzieś w bagażniku, Rallycros to raczej sport kontaktowy, a chłodnica to dość "czuły" element
_________________
Marek23 napisał/a:
Zobaczyłem ludzi, myślę sobie, przejdę na bogato. Nie pokleiło wogóle...
co do bk to bym się nie martwił ważne żeby przewody wodne szły w tunelu zabudowanym, miałem kiedyś malucha z zilnikiem 900cm i tam był zabieg odwrotny i nie było żadnego problemu na bk, a jeździł wszystkie kajtki w okolicy.
Co do zdjęcia które wkleiłeś to myślę że w takiej fieście poprostu nie ma miejsca na chłodzenie z przodu
Jak wiemy RC to sport kontaktowy, więc chłodnica z tyłu to plus.
A teraz do sedna, na Twoim miejscu Marek dałbym sobie z tym spokój. Montując chłodnicę w bagażniku, musisz zamontować większą ilość przewodów, więc ryzyko wystąpienia awarii wzrasta. Po drugie zwiększy się pojemność układu, więc co z tego, że przeniesiesz kilka kg na tył skoro całkowita masa się zwiększy o kilka kg. Po trzecie nie wiadomo jak będzie to wpływać na chłodzenie, dodatkowe wiatraki mogą tutaj nie pomóc, pamiętaj, że bieg w RC to zaledwie kilka km.
auto: bmw 318ti
silnik:: m42b18
moc: 140km Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Lut 2010 Skąd: Poznań
Wysłany: Pon 21 Cze, 2010
gdyby tak dać trochę węższe przewody ( zwiększyć szybkość przepływu wody ) do tego jeszcze elektryczną pompę załączająca się przy 90st to silnik pracowałby w podobnych warunkach cieplnych
rabarbar [Usunięty]
Wysłany: Pon 21 Cze, 2010
sa kjs-y w pl (np.rajd magnolii w szczecinie) gdzie taki numer napewno nie przejdzie,pod zadna homologacje tez sie tego pewnie nie podepnie
Taki zabieg stosuje sie tez w rajdach terenowych ze względu na ryzyko uszkodzenia chłodnicy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach