Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Wytrzymałość silników
Autor Wiadomość

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pią 22 Gru, 2006   Wytrzymałość silników

Powiedzcie mi co o tym sądzicie.
Mam na myśli np silnik Dzika w R5, silnik Romi w Civicu, eM w civicu i inne samochody z małego litrażu legitymujące się ogromnymi mocami (jak na te litraże oczywiście) no może poza Romi gdzie jest 2,2 no ale mimo wszystko czy gdzyby takie powiedzmy R5 miało zrobić pare okrążeń na torze na pełnej piździe to nic by się nie stało ? przecież wszystko ma swoją wytrzymałość... Można zmieniać tłoki na kute i inne duperele na mocniejsze ale zawsze może być coś co nie wytrzyma. Czy nie jest lepiej inwestować w jak najlepiej dobrane zawieszenie, hamulce, fotele z testem, spryskiwacze z neonami (to ostatnie to najważniejsze) ??? Może jeszcze inaczej zapytam właścicieli co sobie przedłużali moc : Czy wy nie znacie umiaru ? :)
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 22 Gru, 2006   

Myśle ze seryjna wytrzymałość bardzo wysilonych jednostek wynika z setek tysiecy godzin spędzonych na projektowaniu i testowaniu rozwiązań.
Są to dobrze zaprojektowane jednostki w których uwagę skupiono na osiągach i na wytrzymałości w odróżnieniu od wielkoseryjnej dobrej wytrzymałości przy niewysilonych silnikach i srednich osiągach.
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pią 22 Gru, 2006   

eM ja raczej mówie o tym jak dziku bierze śrubokręt i wciska 1,5 bar do R5....
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 22 Gru, 2006   

Vlodarsky napisał/a:
eM ja raczej mówie o tym jak dziku bierze śrubokręt i wciska 1,5 bar do R5....

Ja tez....

Probowałes przenieść litr wody w foliowej i papierowej torbie na odcinku kilometra?
To sie bezposrednio przeklada na ten temat :)
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pią 22 Gru, 2006   

folia się rozciągnie a papier przesiąknie... czyli najlepiej jeździć na rowerze.
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

106 
You, you, you...
SIŁŁŁŁŁAAA :]


auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km
Pomógł: 80 razy
Dołączył: 09 Kwi 2006
Skąd: ze wsi

Wysłany: Pią 22 Gru, 2006   

moim zdaniem zapas jest wielki, ale to tez zalezy od konkretnego silnika i jego
stanu technicznego... SC w Agr maja ponad drugie tyle mocy i jezdza sezon
czasami pol :)
_________________
Dudziak / Rozkrut http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pią 22 Gru, 2006   

Uprzedzam, malo sie znam na silnikach i to jest moje spojrzenie na ten temat, chetnie sie ucze wiec przyjme krytyke z przyjemnoscia :)

A ja bym tutaj podzielil troche sprawe bo sa rozne sposoby uzyskiwania mocy w silnikach.

1. NA
2. Doladowanie

Ad 1.
Aby w silniku NA uzyskac duzo mocy z litra trzeba go wysoko zakrecic i musi przy tych obrotach jeszcze pracowac poprawnie, czyli miec napelnianie, spalanie i oczywiscie wytrzymac te obroty. Mozemy wziasc najlepszy na swiecie silnik NA 2.0, dac mu rev limiter na 5000rpm i cos takiego nic nie pokaze.
Tutaj oczywiscie przoduje na rynku cywilnym honda bez dwoch zdan, maly skok, dobre glowice i mamy pole do popisu.
W NA wazny jest wlasnie skok tloka, im mnieszy tym lepiej bo oznacza to mniejsze przeciazenia. Dlatego wazna jest predkosc tloka, im wiecej silnik znosi tym lepiej.
Ciekostka z renault, clio 2.0 ma silnik o duzym skoku, co nie jest dobre w tym wypadku a seryjny silnik mozna krecic 8000rpm (na zmienionym kompie).
Na koncu posta wkleje fajne porownanie.

Ad 2. Turbo
Tutaj sprawa wyglada inaczej, silnik R5 na seryjnej glowicy ma np fatalne przeplywy.
Ale ma dwa fajne bajery.
Nie projektowali go w cadzie i dlatego nie jest zaprojektowany na moc seria + 10%.
Zaprojektowali go na papierze dodajac lekki "zapas". Zapas taki ze seryjny dol znosi wg anglikow 300% serii, czyli 300KM. A po wymianie tulei idziemy dalej.
Druga fajna sprawa, ze mimo archaicznej konstrukcji (ohv) kreci sie calkiem niezle.
Ja moj krecilem grubo ponad 7000 rpm, nie wiem ile bo obrotmierz sie konczyl.
Kidzio krecil regularnie 9000rpm. Seryjne graty wywazone.
Turbo tez musi sie krecic, jak wsadzimy duze turbo i doladowanie mamy od 5000rpm to trzeba zakrecic by troche pojechac.
Tuning silnika w R5 jest tani dlatego, zmieniamy turbo, dysze w gazniku, IC i ladujemy ponad 200KM.

Tak skracajac, to w silniku turbo przeplywy tez sa wazne, obroty rowniez, jednak turbo musi miec wiekszy zapas "miesa". W turbo moment na korbach czesto jest 3x wiekszy niz w NA tej samej pojemnosci, jak dodamy do tego obciazenia sil bezwladnosci to robia sie problemy. W turbo musimy tez miec wiecej miejsca na mieszanke w NA mozna przyjac stala wartosc i okreslic jakis max, w turbo jednak pakujemy jednak powietrza i paliwa wiecej, aby nie wybuchlo samo trzeba miejsce zrobic, przesunac zaplon i jeszcze ochlodzic komore po spaleniu takiego ladunku.

Porownanie NA:

1. Honda S2000:
Engine Code: F20C1
Bore/Stroke: 3.43" X 3.31"
Redline: 9000rpm
Piston Speed: 4965 Ft/min

2. Lamborghini Gallardo
Engine Code: N/A
Bore/Stroke: 3.25" X 3.65"
Redline: 8000rpm
Piston Speed: 4866.67 Ft/min

3. Acura Integra Type R
Engine Code: B18C5
Bore/Stroke: 3.19" X 3.43"
Redline: 8400rpm
Piston Speed: 4802 Ft/min

4. BMW M3 (Germany)
Engine Code: S54
Bore/Stroke: 3.43" X 3.58"
Redline: 8000rpm
Piston Speed: 4773.33 Ft/min

5. Honda S2000 2004
Engine Code: F22C
Bore/Stroke: 3.43" X 3.57"
Redline: 8000rpm
Piston Speed: 4760 Ft/min

6. Honda Integra Type R (JDM)
Engine Code: K20A
Bore/Stroke: 3.39" X 3.39"
Redline: 8400rpm
Piston Speed: 4746 Ft/min

7. Acura Integra GSR 2001
Engine Code: B18C
Bore/Stroke: 3.19" X 3.43"
Redline: 8200rpm
Piston Speed: 4687.67 Ft/min

8. Saleen S7
Engine Code: N/A
Bore/Stroke: 4.13" X 4.00"
Redline: 7000rpm
Piston Speed: 4666.67 Ft/min

9. Acura TSX
Engine Code: K24A2
Bore/Stroke: 3.43" X 3.90"
Redline: 7100rpm
Piston Speed: 4615 Ft/min

10. Suzuki Hayabusa Sport Prototype
Engine Code: W701
Bore/Stroke: 3.19" X 2.48"
Redline: 11000rpm
Piston Speed: 4546.67 Ft/min

11. Honda Civic Type R
Engine Code: B16B
Bore/Stroke: 3.19" X 3.03"
Redline: 9000rpm
Piston Speed: 4545 Ft/min

12. Toyota Celica GTS / Matrix XRS 2001
Engine Code: 2ZZ-GE
Bore/Stroke: 3.23" X 3.35"
Redline: 8100rpm
Piston Speed: 4522.5 Ft/min

13. Honda Prelude Type S (JDM)
Engine Code: H22A
Bore/Stroke: 3.43" X 3.57"
Redline: 7500rpm
Piston Speed: 4462.5 Ft/min

14. Acura RSX Type S
Engine Code: K20A2
Bore/Stroke: 3.38" X 3.38"
Redline: 7900rpm
Piston Speed: 4450.33 Ft/min

15. Ferrari 360 Modena (incl. Challenge, Stradale, etc)
Engine Code: N/A
Bore/Stroke: 3.35" X 3.11"
Redline: 8500rpm
Piston Speed: 4405.83 Ft/min

16. Lamborghini Murcielago
Engine Code: N/A
Bore/Stroke: 3.43" X 3.42"
Redline: 7600rpm
Piston Speed: 4332 Ft/min

17. McLaren F1
Engine Code: N/A (BMW V12)
Bore/Stroke: 3.39" X 3.43"
Redline: 7500rpm
Piston Speed: 4287.5 Ft/min

18. Renault Clio 2.0 RS 2003
Engine Code: F4R
Bore/Stroke: 3.26" X 3.66"
Redline: 7000rpm
Piston Speed: 4270 Ft/min
A tutaj blad, silnik ten kreci sie 7250 co daje 4422 a z kompem renault sport 7800 co daje 4758

19. Porsche 911 GT3 RS 2004
Engine Code: N/A
Bore/Stroke: 3.94" X 3.01"
Redline: 8500rpm
Piston Speed: 4264.17 Ft/min

20. Pagani Zonda C12S
Engine Code: M120 7.3 AMG
Bore/Stroke: 3.6" X 3.64"
Redline: 7000rpm
Piston Speed: 4246.67 Ft/min

21. Peugeot 206RC 2004
Engine Code: EW10 J4 S
Bore/Stroke: 3.35" X 3.46"
Redline: 7300rpm
Piston Speed: 4209.67 Ft/min

22. Porsche Carrera GT
Engine Code: N/A
Bore/Stroke: 3.86" X 2.99"
Redline: 8400rpm
Piston Speed: 4186 Ft/min

23. Acura NSX-T
Engine Code: C32B
Bore/Stroke: 3.66" X 3.07"
Redline: 8000rpm
Piston Speed: 4093.33 Ft/min

24. BMW M5 2002
Engine Code: S62
Bore/Stroke: 3.70" X 3.50"
Redline: 7000rpm
Piston Speed: 4083.33 Ft/min

25. BMW M5 E60
Engine Code: S65 (?)
Bore/Stroke: 3.62" X 2.96"
Redline: 8250rpm
Piston Speed: 4070 Ft/min

26. Nissan Primera W20V
Engine Code: N/A
Bore/Stroke: 3.39" X 3.39"
Redline: 7200rpm
Piston Speed: 4068 Ft/min

27. Ferrari Enzo
Engine Code: F140
Bore/Stroke: 3.62" X 2.96"
Redline: 8000rpm
Piston Speed: 3946.67 Ft/min

28. Ferrari 575 Maranello
Engine Code: 650 V21
Bore/Stroke: 3.50" X 3.03"
Redline: 7750rpm
Piston Speed: 3913.75 Ft/min
_________________
 
 
 

saxorulez 
aka petrolhead


auto: Peugeot
silnik:: 208 GTi
moc: podobno 230km
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 05 Gru 2005
Skąd: zadupie

Wysłany: Pią 22 Gru, 2006   

To zależy od materiału tak jak napisałe eM ale i od chłodzenia oraz smarowania, wraz ze wzrostem mocy musimy zapewniać lepsze chłodzenie (wzrastawydajność terminczna silnila) oraz samrowanie tutaj chodzi przedewszystkim o odpowiednia ilośc oleju, jego jakość i temperaturę pracy.

Odnosnie materiałów moim zdaniem najlepsi są japończycy - aczkolwiek często francuzi im nie ustępują. Np (dół w saxofonie jest naprawde dobry jak na seryjne auto.) Chodzi mi o konstrukcję która jest bardziej wytrzymała niż np. w C2 VTS

Aby samochód robił kilka okrążęń po torze bez problemu (łatwiej to osiągnąć moim zdaniem w NA niz w Turbo) auto musi być dopracowane pod każdym względem. Zbyt mały intercooler R5 spowoduje że tylko dwa pierwsze kółka beą szybkie a potem auto zacznie słabnąć z powodu wysokiej temperatury... Zbyt mała chłodnica spowoduje gotowanei sie silnika.. brak chłodzenia oleju spowoduje zacieranie się silnika.. brak przegród w misce olejowej spowoduje brak smarowania przy dużych przeciażeniach itd itd.

EDIT: dziku łądniej to opisał
_________________
when the flag drops the bullshit stops



.....action speaks louder than words....
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 22 Gru, 2006   

Czyli wszystko sprowadza sie do tego zeby silnik sie nie rozleciał czyli dobra konstrukcja :)
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pią 22 Gru, 2006   

Dopisze o chlodzeniu swoje "widzimisie".

Silnik jest chlodzony przez olej a pozniej przez wode, woda nie ma dostepu do samych elementow pracujacych. Przeciez prosiaki bez wody zyja.
Wiec wazny jest dobry przeplyw oleju i jego chlodzenie.
W R5 jest np seryjnie chlodnica oleju, ale chlodzenie woda jest kulawe seryjnie.
Dlatego sie je przerabia, pozniej daje wieksza chlodnice, zmienia pompe itd.
Ja bede wrzucam pompe elektryczna, tradycyjnej duze obroty nie sluza, a alektryczna ma jeszcze kilka innych zalet.
Co do IC, to w nim zmiany nastepuja bardzo szybko, to nie chodzi o okrazenie na torze, slaby IC puchnie po wrzuceniu III-iego biegu.

Inna ciekawostka, na forum R5 jeden koles opisal jak krecil seryjne R5 do 8000rpm i sie doczekal. Cos mu wyjeb** pod maska. Jak sie okazalo alternator nie wytrzymal :D

eM, niestety malo ktory producent projektuja dobrze ma na mysli zapas mocy. Im teraz w glowie ekologia i niskie spalanie.
Znasz historie supry i ich silnikow? W 97 chyba toyota przeprojektowala silniki, zrobili na "lepiej". I skonczylo sie 1000KM na seryjnym dole, 500 chyba to juz bylo za duzo.
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 22 Gru, 2006   

dzik napisał/a:
eM, niestety malo ktory producent projektuja dobrze ma na mysli zapas mocy. Im teraz w glowie ekologia i niskie spalanie.
Znasz historie supry i ich silnikow? W 97 chyba toyota przeprojektowala silniki, zrobili na "lepiej". I skonczylo sie 1000KM na seryjnym dole, 500 chyba to juz bylo za duzo.

Nie nie wiedzialem o suprze...
Czyli zrobili z supry cos na kształt nowej celiki... ze szybko wygląda.
a producenci teraz sie skupiaja na tym zeby zarobic kase.... wiec auta sa coraz gorsze jak dla mnie... nawet sportowe modele robione są pod rozpieszczony i wygodnicki rynek.
Marzy mi sie nowe auto ~sportowe z ponadprzecietnym sinikiem,zawiecha i hamulcami... ale bez niczego... szyby na korbke,brak klimatyzacji,zero ekologii,zero ekonomii.... po prostu pure power 'n performance. I wtedy nie musialoby kosztowac takie auto 120k.
_________________
Samochody to ZUO!
 
 

Maciek 
XII wydział ksiąg wieczystych
....


auto: narazie Ikarus
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 07 Gru 2005
Skąd: Gocław City

Wysłany: Pią 22 Gru, 2006   

Raczej musiało by to kosztować, żeby im sie poprostu opłaciła produkcja takiej wydmuszki.
_________________
 
 
 

Vlodarsky 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Pedżo 306 cab
silnik:: XU10J4
moc: 152km
Pomógł: 103 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Skąd: Warszawa/Łomianki

Wysłany: Pią 22 Gru, 2006   

Nigdy się nie zastanawiałem po co mam przegrode w misce olejowej - dzięki saxorulez
_________________
www.racing-oils.pl
www.millersoils-warszawa.pl
www.citroen-warszawa.net
www.facebook.pl/vlodarskyracing
 
 

dzik 
Zafurczał mi rano!
wolne renuary


auto: r5
silnik:: F7R,C1J
moc: 161,???km
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: wawka

Wysłany: Pią 22 Gru, 2006   

eM, wiem o czym mowisz.
Niestety jesli chodzi o ekeolgie to nie mozna tego przeskoczyc, musi byc i tyle.
Co do reszty wymagac to niestety jestes w mniejszosci, jesli chodzi o rynek, mam na mysli target "duzych" producentow.
Niektorzy producenci olewaja niestety pewna wazna sprawe, potencal samochodu.
Niech on bedzie ekologiczny i wolny, jesli latwo mozna zrobic moc i olac ekologie, jednym ruchem wywalic abs i esp itd.

Z tego co slyszalem, jak kupowales nowe R5GTT to w gwarancji byl zapis ze nie obowiazuje ona silnika w zadnym wypadku. Moze wyleciec w powietrze pod salonem i masz klopot. Poprostu kazdy wiedzial ze seryjne 115KM zmienialo sie na 160 w kilka minut, a nastepne konie tez przychodzily latwo.

Producencji w te kwestii maja duzy problem teraz, gwarancje i klientow w garniturach. Oni maja kase i chca sie lansowac czyms szybkim, i ten samochod musi byc idiotoodporny.
_________________
 
 
 

M 
HEJTER
ZJEBYWACZ TEMATÓW

auto: BMW
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 02 Gru 2005
Skąd: Kraina Grzybów

Wysłany: Pią 22 Gru, 2006   

Niestety...
ale ja i tak wiem ze dobre czasy jeszcze wrócą... jestem optymistą...
A co do ekonomii... jeśli by zacząć jeździć na etanolu to wszystkie kwestie by sie same rozwiązały... (zerowy bilans dwutlenku węgla)... i nie musialoby byc tych wszystkich ekologicznych gówien....
_________________
Samochody to ZUO!
Ostatnio zmieniony przez M Pią 22 Gru, 2006, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.09 sekundy. Zapytań do SQL: 8