Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
zbieżność
Autor Wiadomość

szymlorek 
ide na marsz samotnych kobiet

auto: brak
silnik:: brak
moc: 1km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 24 Lut 2006
Skąd: Wch

Wysłany: Śro 29 Wrz, 2010   zbieżność

Panowie naszło mnie po dzisiejszych perypetiach takowe pytanie do osób
które miały ustawianą zbieżność/ pełną geometrią.

Czy taka usługa w warsztatach z których korzystacie realizowana jest za pierwszym razem
w sposób należyty?

Pytam bo naprawdę ręce mi już dziś opadają, zazwyczaj każde ustawienie zbieżności kończy się przynajmniej jednorazowym powrotem na poprawkę bo albo auto nie trzyma zadanego kierunku albo kierownica okazuje się być ustawiona krzywo.

Czy poprawne ustawienie zbieżności to naprawdę jakaś wiedza tajemna?


(opony nowe, felgi proste, całe zawieszenie nowe składane na Lemforderze, wykluczamy więc ew wady auta)
 
 

Rudello 
Nazywam się Bond...


auto: clio sport
silnik:: 2.0
moc: 171km
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 13 Maj 2006
Skąd: warszawa

Wysłany: Śro 29 Wrz, 2010   

Ja dzis miałem ustawiana i wszystko git.
Cena bywaja rozne. Dzis uslyszalem 170zł... podziekowalemi pojechalem do miejsca gdzie zawsze robie, dalej ale za 70zł i zawsze jest perfecto.
_________________
www.rudys.pl
 
 
 

tntech.pl
[Usunięty]

Wysłany: Śro 29 Wrz, 2010   

generalnie to u mnie było tak:
jeden zakład który się tym zajmuje ustawił mi geometrie i wszystko cacy pyk ale...
okazało się, że do wymiany miałem sworzeń wahacza, tyle koła w pozytywie i jeszcze parę drobnostek które w tym zakładzie w ogóle nie przeszkodziły temu aby skasować $$ i życzyć szerokiej drogi.

potem trafiłem do fajnego diagnosty którego polecali mi ludzie którzy trochę na autach się znają. wjechałem na kanał, wlazł pod auto po czym po chwili wyszedł i powiedział, że ta celica się nie nadaje na geometrię - wymienił to wszystko o czym pisałem wyżej xD

po wymianie sworzni i innych pierdół pojechałem znowu, pan wszystko ładnie poustawiał zrobił wydruk, powierzył osie itp.

na koniec powiedział co mu się nie podoba i co trzeba zrobić, żeby auto dobrze wchodziło oraz wychodziło z winkli - konkret

tak więc zależy gdzie się trafi - z doświadczenia przecież wiemy, że mało kto teraz ma pojęcie o tym co robi :wall:
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 29 Wrz, 2010   

No właśnie. Mam ten sam problem, u mnie w tej chwili na jednym kole z przodu jest większy ponad normę negat niż w drugim i auto jedzie gdzie chce. Robiłem geometrię/zbieżność w ASKO czyli ponoć jednej z najlepszych firm od tego w W-wie. Nie wiem, czy to ich wina, czy coś jest nie halo.

Dostałem namiar do gościa (jakiś Sławek), który kiedyś pracował w Asko, a teraz gdzieśtam - podobno magik i ogarnia większość szybkich fur (ziomkowi robił Skyline'a na tor). Nie wiem czy jechać i płacić kasę a cos jest nie halo, czy co... Nie wiem sam, może amor mam krzywy, albo zwrotnice. Zaliczyłem kilka morderczych warszawskich dziur, coś mogło się sypnąć. Tylko jak to zweryfikować?

Rudello, podasz namiary na firmę?
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 

Rudello 
Nazywam się Bond...


auto: clio sport
silnik:: 2.0
moc: 171km
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 13 Maj 2006
Skąd: warszawa

Wysłany: Śro 29 Wrz, 2010   

Bosta w Raszynie
_________________
www.rudys.pl
 
 
 

tntech.pl
[Usunięty]

Wysłany: Śro 29 Wrz, 2010   

dam Ci adres do tego gdzie ja byłem

w-wa. Prymasa t-lecia 42

taki zakład na górce - chyba baner volvo audi
i tel do Sylwka 607 050 471 jak masz ochotę to zadzwoń i spytaj co to może być
ew. umów się i niech sprawdzi czy w ogóle to się da ustawić :rotfl:
 
 

Bonczek 
There you go...
Petrolhead


auto: Różne
silnik:: Różne
moc: Różnakm
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 25 Sty 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 29 Wrz, 2010   

Kurde robiłem i w ASKO i w Boscie i oba mogę szczerze polecić :]
_________________
Racing: CR-X / S1000R
Cruising: W126 / C126 / R129 / 996.2 / C63

http://www.facebook.com/p...208482285855703 :)

 
 
 

szymlorek 
ide na marsz samotnych kobiet

auto: brak
silnik:: brak
moc: 1km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 24 Lut 2006
Skąd: Wch

Wysłany: Śro 29 Wrz, 2010   

uff zebrałem się w sobie o 8:30 jutro znowu jadę ten szajs ustawić, tym razem to ja ustawie sobie kierownice na wprost ... :]

Co mi po pięknych wydrukach skoro żeby auto jechało względnie prosto kierownica jest krzywo, jak ustawie ją prosto to zaczyna zmieniać tor jazdy w lewo ;)

Przyrzekam nienawidzę geometrii ! :D
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Śro 29 Wrz, 2010   

Greg napisał/a:
No właśnie. Mam ten sam problem, u mnie w tej chwili na jednym kole z przodu jest większy ponad normę negat niż w drugim i auto jedzie gdzie chce. Robiłem geometrię/zbieżność w ASKO czyli ponoć jednej z najlepszych firm od tego w W-wie. Nie wiem, czy to ich wina, czy coś jest nie halo.


W przypadku C2 i innych aut, gdzie nie da się ustawić pochylenia koła, większy negat na jednej stronie oznacza, że coś jest krzywe np: buda po wypadku, wahacz po dziurach, krawężnikach.
 
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Śro 29 Wrz, 2010   

szymlorek napisał/a:

Co mi po pięknych wydrukach skoro żeby auto jechało względnie prosto kierownica jest krzywo, jak ustawie ją prosto to zaczyna zmieniać tor jazdy w lewo ;)


Jak masz duzy luz na kierze to może być ciężko ustawić ;D
 
 
 

szymlorek 
ide na marsz samotnych kobiet

auto: brak
silnik:: brak
moc: 1km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 24 Lut 2006
Skąd: Wch

Wysłany: Śro 29 Wrz, 2010   

Cytat:

Jak masz duzy luz na kierze to może być ciężko ustawić ;D


Wcześniej wymieniałem
Nowe opony
dwa wachacze
łączniki stabilizatora
gumy na stabilizatorze
Całość została zakończona geometrią i auto jeździło idealnie prosto ale też za drugim podejściem do geometrii, i niby mechanik mówił ze jest idealnie, rozkręcił znowu zrobił tak samo jego zdaniem a auto prowadziło się o niebo lepiej. ;)



Dzisiaj wymieniłem przekładnie kierowniczą na nową i drążki i końcówki drążków też na ori lemfordera i po geometrii jest hujowo, stąd w akcie rezygnacji ten temat! :D


Luzów już naprawdę nie ma absolutnie nigdzie w zawiasie, miejmy nadzieje że do dwóch razy sztuka! ;)
 
 

Loko 
Dr. Scheffler dzwoń 500 000 529


auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km
Pomógł: 49 razy
Dołączył: 16 Lut 2006
Skąd: Kraków

Wysłany: Śro 29 Wrz, 2010   

To może to z zakładem geometrii coś nie tak, pamiętam ze już w focusie miałeś z tym jakieś problemy. Jak to ten sam macher to może pora na zmianę :)
 
 
 

GeKo 
Gonna giv'm a cziken?
Press on regardless


auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km
Pomógł: 132 razy
Dołączył: 13 Mar 2008
Skąd: Będzin

Wysłany: Śro 29 Wrz, 2010   

Pytanie czy auto ma wielowahaczowe zawieszenie z tyłu i czy mialo kiedykolwiek nawet drobną przygodę blacharską?
_________________
 
 
 

szymlorek 
ide na marsz samotnych kobiet

auto: brak
silnik:: brak
moc: 1km
Pomógł: 23 razy
Dołączył: 24 Lut 2006
Skąd: Wch

Wysłany: Śro 29 Wrz, 2010   

Loko napisał/a:
To może to z zakładem geometrii coś nie tak, pamiętam ze już w focusie miałeś z tym jakieś problemy. Jak to ten sam macher to może pora na zmianę :)


Tu akurat gdzie dzisiaj była robiona wymiana przekładni jestem pierwszy raz, ale zajmują się tylko i wyłącznie przekładaniami co za tym idzie w każdym aucie po kolei po swojej usłudze muszą ją ustawić, więc w teorii bynajmniej nie powinni mieć z tym problemu... :wall:

GeKo napisał/a:
Pytanie czy auto ma wielowahaczowe zawieszenie z tyłu i czy mialo kiedykolwiek nawet drobną przygodę blacharską?


Z tyłu belka ustawiona w wartościach fabrycznych, generalnie auto rano jeździło cacy po czym wymienili przekładnie i już ustawienia nie ogarnęli, liczę że jutro się poprawią!


Wiem że temat wydaje się i zapewne jest idiotyczny, ale zbieżność po prostu w każdym kolejnym aucie mnie prześladuje, kupuje auto jest cacy, ktoś coś robi przy zawiasie i nigdy już tak ładnie nie jest w stanie tego ustawić :)

Jak jutro mechanior nie da rady atakuje jetronik we Wro, potrafią ustawić rajdówkę to i golfa ustawią ;D
 
 

Greg 
sushi nori


auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 16 Wrz 2007
Skąd: Warszawa

Wysłany: Śro 29 Wrz, 2010   

tntech.pl napisał/a:
dam Ci adres do tego gdzie ja byłem

w-wa. Prymasa t-lecia 42

taki zakład na górce - chyba baner volvo audi
i tel do Sylwka 607 050 471 jak masz ochotę to zadzwoń i spytaj co to może być
ew. umów się i niech sprawdzi czy w ogóle to się da ustawić :rotfl:

To właśnie ten gość do którego dostałem namiar, mam tam skoczyć.

Loko, wiem, że tu się nie da manipulować kątami i właśnie podejrzewam jakiś fuckup typu amor, zwrotnica, wahacz itd. Da się sprawdzić geometrię budy? Tzn czy nie ma jakichś odchyleń? Pytanie jeszcze, jak sprawdzić co jest krzywe... Nie uśmiecha mi się wymieniać po kolei każdą część i latać na geometrię, to mega koszty.
_________________
"If in doubt, flat out." - Colin McRae
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.14 sekundy. Zapytań do SQL: 12