auto: Clio I,
silnik:: 2.0
moc: 260,km Pomógł: 40 razy Dołączył: 08 Cze 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 02 Lis, 2010
GeKo napisał/a:
Bad-i napisał/a:
ciekawe dlaczego likwiduja lopatki przy kierownicy
Bo sterowanie hydrauliczne skrzynią podnosi koszty.
Bzdurą jest jednak to w tej chwili to że mozna sobie zbudować silnik od podstaw. To dopiero podniesie koszty. Tak samo jak tworzenie nowych słabszych S2000 w oparciu o 1.6. ledwo 4 czy 5 lat pojeździly S2000 i staną się bezuzyteczne.
no wlasnie o to mi chodzilo, jaki jest sens likwidowania lopatek skoro wprowadzamy nowe silniki. Teraz dopiero przez kolejne 2-3 lata beda inzynierowie walczyc jak zrobic najszybszy samochod. Nie musze chyba tego przekladac na koszt zbudowania takiej rajdowki.
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Wto 02 Lis, 2010
martin.h napisał/a:
A nie jest tak, że każda sekwencja jest sterowana hydraulicznie?
Z tego co wiem to to nie. zwykłe sekwencje są oparte jak skrzynie motocykli. Natomiast w łopatkowych to olej wtryskiwany pod dużym ciśnieniem przerzuca poszczególne biegi, ale pewności nie mam że tak to działa, opieram sie na jakimś filmie z discovery.
"Od września 20-latek, Jewgienij Nowikow podjął decyzję o zakończeniu rajdowej kariery. Dyrektor ALM Rally Teamu, Nowikow zamierza zająć się biznesem.
- To była dla mnie bardzo trudna alternatywa - wybrać pomiędzy autosportem i biznesem - oświadczył Jewgienij. - Wiele dałem autosportowi. Od dzieciństwa zajmował on ważne miejsce w moim życiu, a rajdy nie stanowiły jedynie hobby. W pewnym okresie był to nawet mój sens życia. Przyszły rok zapowiadał nowe możliwości rozwoju i szansę startów w mistrzostwach świata. Istniały pewne propozycje i w końcu pojawiło się wsparcie finansowe. Wybrałem jednak inną drogę, zamieniając autosport w hobby. To może wyglądać dziwnie i zaskakująco, jednak z myślą o mojej przyszłości postanowiłem zakończyć rajdową karierę.
Nowikow rozpoczął karierę w 1997 roku, startując w mistrzostwach Rosji w wyścigach buggy. W 2004 sięgnął po krajowy prymat w kartingowej klasie ICA Junior. W 2005 był trzeci w Formule Rus. W 2006 zdobył rajdowy Puchar Rosji, a rok później został wicemistrzem Rosji i Estonii. W 2008 startował w PCWRC, zaś w kolejnym sezonie dołączył do Citroen Junior Teamu. Zaliczył osiem startów w C4 WRC, zdobył cztery punkty i zajął 13 miejsce w MŚ. Tegoroczny sezon rozpoczął Lancerem Evo X w mistrzostwach Rosji. Przerwał starty na dwie rundy przed końcem - po zwycięstwie, drugim miejscu i trzech nieukończonych rajdach. W punktacji znalazł się na ósmym miejscu."
Szkoda bo to w zeszłym sezonie najefektowniej jezdzacy zawodnik w WRC, zwłaszcza Latający Liczyłem, że wróci w DS3 WRC...
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Wto 07 Gru, 2010
podoba mi sie podejscie peugeota.. nie beda sie pier..ic w tym sezonie. skoro skoda
zrobila sobie team fabryczny to pug w zespoly dealerow wsadza petera solberga,
buffiera, sarrazina, neuville, wilksa.... szykuje sie dobra wojna z ekipa skody
moze ford tez cos wymysli bo rok temu puscili hirvonena...
no taka ilosc zgloszen nie dziwi skoro na ten rajd nie bylo wpisowego.... przypuszczam ze kupa kierowcow amatorow postanowila sprobowac swojej szansy, zapowiada sie mega rajd z mega relacjami na zywo jak w poprzedniej edycji, napewno ciekawsze to niz Karowa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach