jestem totalnie ciemny na temat pasow, wiem tylko ze sa 3,4,5 i 6 punktowe od czego jest to zalezne, do jazdy amatorskiej jakie polecacie? No i dziwne pytanie 5 pkt jeden pas przechodzi w kroku, a w 6 pkt te dwa dolne ktorety sa poprowadzone?
auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km Pomógł: 72 razy Dołączył: 24 Maj 2007 Skąd: z Zakrzowa
Wysłany: Pią 26 Lis, 2010
Barejka napisał/a:
5 pkt jeden pas przechodzi w kroku, a w 6 pkt te dwa dolne ktorety sa poprowadzone?
wtedy dwa pasy idą do okuła jajek jeden pas za lewym jajkiem, drugio pas za prawym jajkiem tym sposobem w pasach 5pkt dolny pas ugniata jajka, a w 6pkt nie bo jajka sa miedzy pasami
auto: Różne
silnik:: Różne
moc: Różnakm Pomógł: 51 razy Dołączył: 25 Sty 2010 Skąd: Warszawa
Wysłany: Pią 26 Lis, 2010
U siebie miałem 3 i 4 pkt. ale miałem okazje pojeździć w 5 pkt. i to jest mistrz trzymanie w fotelu Grunt, żeby miały 3" bo np te węższe normalnie upijały mnie w ramiona
auto: 106 ITB, ///M3
silnik:: 1.6 8V
moc: 146++, 343km Pomógł: 80 razy Dołączył: 09 Kwi 2006 Skąd: ze wsi
Wysłany: Pią 26 Lis, 2010
u siebie mam 4ro punktowe
u bad-iego w 106 spinam sie chyba 6cio pkt.. plusem jest to ze klamra
nie idzie ci do gory... tylko dol trzyma ja w jednym miejscu. na ulice
i takie i takie beda ok.... jak kupowac to tez polecam 3". na hodze
sa chyba nowe.. nawet z homologacja fia za 345 czy 385 pln.
auto: Renault Clio
silnik:: 1.8 16V
moc: 136km Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2010 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 27 Lis, 2010
Ja u siebie w clio mam 3 pkt. Sprawdzają się w momencie kiedy będziesz ich używać okazyjnie i do seryjnego fotela. W przypadku 3pkt możesz wykorzystać oryginalne miejsca przykręcenia seryjnych pasów. Czyli z lewej okolice progu, z prawej śruba trzymająca zatrzask(klamra) seryjnych pasów i tył w miejscu gdzie przykręcone mam zatrzaski tylnych pasów.
auto: Renault Clio
silnik:: F4R 738
moc: 188km Pomógł: 132 razy Dołączył: 13 Mar 2008 Skąd: Będzin
Wysłany: Sob 27 Lis, 2010
na ulice w zupełności aż nadto wystarczą 4pkt 3" na torze też się świetnie sprawdzą. Bywają też połączenia 3" ramiona 2"biodrowe, takich używał zespół fabryczny peugeota twierdząc że 2" biodrowe powodują mniej obrażeń.
Przy wyborze sparco, omp, sabelt nie ma to znaczenia. Pasy i tak produkuje TRW a oni je tylko metkują.
5i 6pkt zapobiegają wysuwaniu się ciała spod pasów w przypadku czołowego dzwona i rozciągnięciu kręgów.
Odradzam Racingi, klamry ramieniowe są tak dupiate że 2 mocniejsze hamowania na slicku i pasy są zluzowane. Każde się w jakimś stopniu luzują podczas agresywnej jazdy i trzeba je podciągać.
Najwyższą jakoś prezentuje Schroth 3" oprócz specjalnej klamry która uniemożliwa przypadkowe odpięcie pasów posiada marker informujący czy pasy brały udział w wypadku.
Cenowo dobrą alternatywą są również niektóre modele pasów TRS.
Wybór należy do was.
3 punktowe mogę polecić tylko jeśli w ciągu dnia bardzo często wsiadasz i wysiadasz z auta, jeśli nie to lepiej poświęcić chwilkę czasu na zapięcie się w 4pkt. Oczywiście lepiej też kupić 3 calowe, bo są po prostu lepsze zarówno pod względem wygody, jak i bezpieczeństwa. Jeśli chodzi o mocowania, jest inaczej niż pisze Cassis. Biodrowy, od lewej strony wkręcasz śrubę oczkową w miejsce seryjnego pasa, od prawej wiercisz dziurę w tunelu, od spodu podkładka i nakrętka (albo podkładka z nakrętką - nie wiem). Barkowe przykręcasz w miejscu mocowania seryjnych pod byłym tylnym siedziskiem
auto: Renault Clio
silnik:: 1.8 16V
moc: 136km Pomógł: 11 razy Dołączył: 03 Maj 2010 Skąd: Kraków
Wysłany: Sob 27 Lis, 2010
Tomcat, a jak miałeś wcześniej przymocowane pasy bo z tego co się orientuję kiedyś przed Tychami mocno kombinowałeś z tym prawym mocowaniem bo sie bałeś że Ci badania nie przejdzie?
auto: .
silnik:: ,
moc: .km Pomógł: 13 razy Dołączył: 06 Cze 2010 Skąd: kraków
Wysłany: Sob 27 Lis, 2010
Popieram GeKo w 100%
-4 cale wystarczają
-Lepiej dołożyć do marki (sabelt, OMP, Szparko) na allegro/ hodze ,można znaleźć coś za fajne pieniądze
-zwróć uwage przy kupnie na mocowanie ramieniowych czy sa pod klatke czy można je wkręcić (czy mają haki jak Twoje ze zdjęcia)
_________________ i feel the need the need for speed
też miałem w saxo napierw 4 punktowe 2 calowe to mi nie pasowały ma je anjas i miałem w saxo te http://allegro.pl/pasy-tr...1322914338.html i rewelacja 4 punkt wystarcza i 3 cale super trzymają i normalnie można w niech latać wszędzie nawet byłem w nich w trasie 500km i nie miałem zastrzeżeń tylko cofanie na lusterka.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach