spotkalem sie dzisiaj z kumplem w kawiarnio-knajpce, na biznesowo towarzyskie spotkanie, a ze akurat obaj nie mielismy czasu to wyszlo ze rano. Mowie to bo z tego wynikala moja kondycja umyslowa.
Bla bla bla zamiast o waznych sprawach to generalnie gadamy o jakis pierdolach i samochodach i on wypala ze wlasnie jezdzil sobie 350Z i ze fajne auto ale generalnie to wczoraj jezdzil RX-8 i mu sie bardziej spodobalo na codzien, ze ogolnie super autko bla bla i (mowi) ten silnik smieszny 1.3 i ze sie fajnie kreci. Na to ja odpowiadam: "no, no... no... [5min pozniej] yyy.... [9min pozniej] :559: :559: 1.3??????!!!! wtf tam daja taki silnik? heee???" Na to kolega ze no normalnie... A ja ze dżizys ale to musi byc straszne ze takie szybko wygladajace auto a tak niejezdzace....
no i zaczelo sie....
nie wiem, ok, to bylo rano, ja jeszcze czekalem na kawe i sniadanie, no ale ogolnie cos mnie ominelo chyba.
patrze w neta i mial racje:
1.3L RENESIS 6-port rotary engine
232 HP, EPA Mileage City/Hwy (mpg) 18/24 MT
czyli wankiel? :558: Niech no kto wytlumaczy prostemu czlowiekowi jakto kutwa ze tam jest 178KONI Z LITRA?????
JAKIE SA PLUSY JAKIE MINUSY?
podobno sie zajebiscie kreci, jest lekki, ale co, padnie po 100kKM?
generalnie jestem w niezlym szoku bo zawsze wiedzialem ze tam jest albo te 190 albo 230KM ale to ze jest 1.3 to totalnie nie kojarzylem... :559:
Ostatnio zmieniony przez Pią 16 Mar, 2007, w całości zmieniany 2 razy
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Pon 20 Lis, 2006 Re: Wankel
Michał napisał/a:
http://www.keveney.com/Wankel.html
Jakby ktos nie wiedział.
Piekna konstrukcja ktora o dziesiatki lat wyprzedziła owczesne mozliwosci techniczne do jej wykonania.
_________________ Samochody to ZUO!
JIMEK [Usunięty]
Wysłany: Pon 20 Lis, 2006
wow. jestem poruszony tym tematem. Przysiegam ze cos tam wiedzialem ale nie spodziewalem sie ze az tak, kurwa!
ps. szlyszalem ostatnio taka anegdote. Dresiara wychodzi z filmu Pasja Mela Gibsona cala zaryczana i wyje: Ale ja kurwa nie wiedzialam ze ten koles tak cierpial!!!!
auto: Mazda CX7
silnik:: czysty
moc: ze 230km Pomógł: 12 razy Dołączył: 16 Gru 2005 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 16 Sty, 2007
ciekawe jak to z wytrzymałość wankli, bo jakoś mazda odeszła od tego.. a może bardziej robi tylko np w rx8 (z tego co wiem ) - czemu nie seryjnie montują do innych modeli ?
auto: ...
silnik:: ...
moc: ...km Pomógł: 49 razy Dołączył: 16 Lut 2006 Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 16 Sty, 2007
TAki Cycat
"Na przeszkodzie do jego masowego zastosowania stoją problemy technologiczne, jak i jego wady, jakimi są: stosunkowo wysokie zużycie paliwa, wysoka emisja spalin oraz szybkie zużycie"
Kiedyś czytałem, ze najwiekszą wadą jest problem z uszczelnieniem tłoka.
auto: MINI Cooper S
silnik:: 1,6 supercharger
moc: 170km Pomógł: 115 razy Dołączył: 10 Sty 2007 Skąd: Warszawa Centrum
Wysłany: Śro 17 Sty, 2007
Jak ja chodzilem do technikum to prócz wankla (też mielismy model z korbką ) inną ciekawostka było doładowanie COMPREX.
I z tego co się orientuję seryjne samochody z tego typu doładowaniem to były:
opel senator, oraz mazda 626 - jedno i drugie produkowane w latach 80tych.
Niestety oba w dieslu ;-( ale technologicznie ciekawostka poniewaz było napedzane bezposrednio jak kompresor, ale wykorzystywało spaliny jako "element" doprężający.
_________________ A można było jeździć francuzem całe życie...
auto: Clio Sport
silnik:: 2.0
moc: 201km Pomógł: 53 razy Dołączył: 10 Sty 2006 Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw 18 Sty, 2007
Loko napisał/a:
"Na przeszkodzie do jego masowego zastosowania stoją problemy technologiczne, jak i jego wady, jakimi są: stosunkowo wysokie zużycie paliwa, wysoka emisja spalin oraz szybkie zużycie"
szybkie zuzycie silnika to ile? 100 tys?
_________________ Niech się dzieje wola nieba, z nią się zawsze zgadzać trzeba.
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Czw 18 Sty, 2007
Jakarti napisał/a:
Loko napisał/a:
"Na przeszkodzie do jego masowego zastosowania stoją problemy technologiczne, jak i jego wady, jakimi są: stosunkowo wysokie zużycie paliwa, wysoka emisja spalin oraz szybkie zużycie"
_____________________________________________
no juz nie chcialem robic nowego tematu... wiec LUKAP! LOOK UP! jest edit pierwszego posta, Michal sorry.
Proti [Usunięty]
Wysłany: Pią 16 Mar, 2007
generalnie silnik fajny, bo mały, lekki, masa nisko,ale i to ale boli właśnie, spalanie, bierze olej jak głupi, remonty co 4 sezony jak mało jeździsz i jeszcze nie ma gdzie ich robić, bo mało kto ogarnia te jednostki, a wielka szkoda. Sam chorowałem i choruje na przed ostanią rx7(fc3s)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach