Szukaj   Użytkownicy   Grupy   Poczta   Rejestracja   Zaloguj   Album


Poprzedni temat «» Następny temat
Rozpórka aka drut miedzy kielichami
Autor Wiadomość

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Czw 17 Lut, 2011   Rozpórka aka drut miedzy kielichami

jest tu jakiś ekspert od tego żelastwa?? Bo jak rozumiem zasada jej działania jest prosta, ma za zadanie usztywnić zawias i budę, wiec wielkiej filozofii tutaj nie ma, ale mnie interesuje mnie jak wykonać rozpórkę ?? czy można wziąć wymiary ze stojącego samochodu i najzwyczajniej w świecie zrobić do tego kawał drutu który będzie to cały czas tak trzymał?? czy może zrobić te wymiary na podniesionym samochodzie?? a może lepiej zrobić ja minimalnie mniejsza/większa, tak żeby ściągała albo rozpychała??

czy może lepiej robić ze śrubą rzymska ?? jeśli tak to dlaczego i jak należy skręcić taka śrubę?? z jakich materiałów o jakich grubościach ja wykonać i dlaczego ma być pomalowana na czerwono ?? :D

p.s w Sumie to miło by było gdyby ktoś miał do pożyczenia na kilka dni rozpórkę do Clio, ale generalnie mi chodzi o cała wiedze know how, bo chcielibyśmy zrobić to tez do innych samochodów (oczywiście nie zarobkowo, ale dla oszczędności na własnych sprzętach, mamy kolegę który ma możliwości i kupę czasu a do tego chęci, wiec czemu by nie spróbować)
 
 
 

was79 
no ja mam M1 do wynajęcia


auto: yaris TS
silnik:: 1NZ-FE
moc: nykm
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 16 Maj 2010
Skąd: Katowice

Wysłany: Czw 17 Lut, 2011   

pytałem kiedyś o śrubę na tym forum ;D
i domyślasz się ile padło odpowiedzi na temat. Kupiłem w końcu bez śruby.
_________________
TDI Fahrer
 
 

Cassis 
seks po polsku


auto: Renault Clio
silnik:: 1.8 16V
moc: 136km
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 03 Maj 2010
Skąd: Kraków

Wysłany: Czw 17 Lut, 2011   

Janusz, jakbyś coś działał w temacie to z chęcią bym się pisał na taką rozpórkę do C1 16V
_________________
 
 

Barejka 
kliknij obrazek poniżej


auto: 106 xsi
silnik:: 1.6 16v
moc: trochi jekm
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 12 Wrz 2008
Skąd: Siedlce

Wysłany: Czw 17 Lut, 2011   

srube rzymska ciezko znalezc o_O
ale znalalem ;D
http://allegro.pl/sruba-r...1422039346.html
do tego gwintujesz dwie ruy, spawasz, szprajem pozniej i gicior, sam sobie taka chyba ulepie z czasem, koszt prawdopodobnie szpraj, sruba rzymska i kilka elektrod, plus wlepa sparco, troche browaru coby spawy byly ladniejsze i za 50zl masz rozpore sparco :rotfl:
_________________
 
 
 

Bonczek 
There you go...
Petrolhead


auto: Różne
silnik:: Różne
moc: Różnakm
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 25 Sty 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 17 Lut, 2011   

Usztywnienie/rozparcie punktów mocowania zawieszenia ma na celu zniwelowanie negatywnych efektów przesuwania się tych punktów między sobą, co skutkuje zmienną geometrią. Wymiary rozpórki powinno się zdejmować z nadwozia nie obciążonego żadnymi siłami.
_________________
Racing: CR-X / S1000R
Cruising: W126 / C126 / R129 / 996.2 / C63

http://www.facebook.com/p...208482285855703 :)

 
 
 

kamil 
Kawior, cebula, kaszanka...


auto: E39 523i
silnik:: 2,5
moc: Ile Pan Bóg Dakm
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Skąd: ŚwiątyniaOpatrzności

Wysłany: Czw 17 Lut, 2011   

spoko, ja do tej pory nie wiem jak zakładać rozpórkę - czy na podniesionych czy na stojących ? ;) a jak tak to dlaczego tak , a nie inaczej.
 
 

Czesio
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Lut, 2011   

Ja robiłem rozpórkę do colta , nie skończyłem ale dobrze zdaje mi sie wykminiłem .

1. Zaczynasz od wycięcia z kartonu szablonu tych blach które maja leżeć na kielichach , następnie wycinasz już z blachy wiercisz otwory itd.

2. Musisz wiedzieć jak chcesz przymocować rurę do tych mocowań ja planowałem to zrobic po przez cos w tym stylu Y który otacza otwor amortyzatora czyli jedna rura głowana i pospawana do niej rura pomocnicza
3. wymiary zdejmowałbym na aucie z podniesiony kołami , czyli wszystko ustawiamy tak jak ma być łapiemy spawami blaszki które sa na kielichach z rurą , a pootem dajemy albo sami porzadnie to spawamy , malujemy ita da zrobione
 
 

rabarbar
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Lut, 2011   

a czy ktos sprawdzał o ile rozni sie wymiar na podniesionym i stojącym na ziemi aucie??bo nie sądze zeby to były roznice większe niz ze 2-3mm,a tyle to raczej nie gra roli
 
 

Bonczek 
There you go...
Petrolhead


auto: Różne
silnik:: Różne
moc: Różnakm
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 25 Sty 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 17 Lut, 2011   

rabarbar napisał/a:
a czy ktos sprawdzał o ile rozni sie wymiar na podniesionym i stojącym na ziemi aucie??bo nie sądze zeby to były roznice większe niz ze 2-3mm,a tyle to raczej nie gra roli


Na takim modelu Swifta jak poniżej było 6mm - auto w pełni seryjne. Dlatego robiąc samemu, warto zastosować śrubę rzymską. Było widać różnice na szczelinach maska/błotnik.

_________________
Racing: CR-X / S1000R
Cruising: W126 / C126 / R129 / 996.2 / C63

http://www.facebook.com/p...208482285855703 :)

 
 
 

Janusz 
bzuuummmmmmmmmmmm


auto: Clio szrot
silnik:: F4R 730
moc: 155km
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 24 Maj 2007
Skąd: z Zakrzowa

Wysłany: Czw 17 Lut, 2011   

apeluje o staranie się odpowiedzieć na pytania zadane w pierwszym poście.
 
 
 

rabarbar
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Lut, 2011   

Zaskoczyłes mnie tymi 6mm,w takim razie ile jest przy ostrej jezdzie na wyrypie o_O
aha tak sobie wydedukowałem ze ustawiac to nalezy na opuszczonym aucie bo na takim ustawia sie geometrie,ale chciałbym zaznaczyc ze jestem ekspertem od wypier.dalania mebli przez okno i przepychania sraczy wiec w sprawach motoryzayjnych nie jestem nieomylny...
 
 

Barejka 
kliknij obrazek poniżej


auto: 106 xsi
silnik:: 1.6 16v
moc: trochi jekm
Pomógł: 55 razy
Dołączył: 12 Wrz 2008
Skąd: Siedlce

Wysłany: Czw 17 Lut, 2011   

1.czy może lepiej robić ze śrubą rzymska ??
2.jeśli tak to dlaczego i jak należy skręcić taka śrubę??
3.z jakich materiałów
4.o jakich grubościach ja wykonać
5.dlaczego ma być pomalowana na czerwono ??

1. mozesz wtedy dokladnie sobie ustawic rozpor :rotfl: rozporki
2. przod w gore, rozkrecasz, az do poczucia oporu, kontra, auto w dol i robisz proby :faja:
3. z plachi i rury
4. zeby sie w rekach nie gielo
5. zeby wzbudzac respekt :]
_________________
 
 
 

Bonczek 
There you go...
Petrolhead


auto: Różne
silnik:: Różne
moc: Różnakm
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 25 Sty 2010
Skąd: Warszawa

Wysłany: Czw 17 Lut, 2011   

jest tu jakiś ekspert od tego żelastwa??
mnie interesuje mnie jak wykonać rozpórkę ??
czy można wziąć wymiary ze stojącego samochodu i najzwyczajniej w świecie zrobić do tego kawał drutu który będzie to cały czas tak trzymał??
czy może zrobić te wymiary na podniesionym samochodzie??

a może lepiej zrobić ja minimalnie mniejsza/większa, tak żeby ściągała albo rozpychała??
czy może lepiej robić ze śrubą rzymska ??
jeśli tak to dlaczego i jak należy skręcić taka śrubę??
z jakich materiałów o jakich grubościach ja wykonać i dlaczego ma być pomalowana na czerwono ??

Na pogrubione już padły odpowiedzi, kursywę musisz przemyśleć bo odpowiedzi padły ale pośrednie, a te pisane standardowym stylem bez odpowiedzi.

Ja u siebie miałem rozpórki, które się nie pogięły - mocowania były z 3mm blachy.
_________________
Racing: CR-X / S1000R
Cruising: W126 / C126 / R129 / 996.2 / C63

http://www.facebook.com/p...208482285855703 :)

 
 
 

rabarbar
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Lut, 2011   

spytałem kolege-spawacza zza ściany,powiedział ze bez heba (dwuteownika) to sie nie obejdzie... ;D
 
 

Czesio
[Usunięty]

Wysłany: Czw 17 Lut, 2011   

na rf.pl jest sporo tematów nawet przez google znajduje
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Design by: DesignerCase.net fitting by szpak
Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 8