Wiec Marek narzeka na elektronike w clio, slusznie w sumie, seryjny ecu nie jest mega fajna sprawa do dlubania.
Posiadacze hondy maja fajnie, wiemy, 3000PLN i maja hondate.
Ci co robia sporta delikatnie, czyli wydech dolot itp kupuja ecu renault sport przyznajmy za smieszne pieniadze 200-300 euro za oryginalny ECU to smiesznie malo.
Ci co chca wiecej biora SA.
I teraz prosze nie plakac, elektronika w clio nie jest tak poje**bana.
Na szczescie ecu nie steruje wszystkim, np klima automatyczna to osobny organizm i nie trzeba z nim wlaczyc, wystarczy podmienic ECU ktory obsluzy zegary paliwo, zaplon, walki, wentylatory itp.
Mamy SA w ktorym mozna zrobic chyba wszystko, mamy dowolne we/wy nawet turbo obsluzy jak zapragniemy.
Jak mamy SA to mozemy dowolna konfiguracje obsluzyc, tutaj bym wolal pozbierac $$ i przejsc na ITB. Nie potrzeba drogiego kitu, same kolektory sa tanie, do tego przepustnice i jestesmy w domu.
To jest moj plan na moje clio za lat kilka.
Zbieram info ktory do sporta by najlepiej pasowal, cena powinna byc w zakresie 3000PLN.
Nie tylko AEM'em i Autronic na swiecie istnieja
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Sob 10 Lut, 2007
Chciałbym tylko sprostować ze w hondzie aby mieć funcjonalność komercyjnej hondaty i zrobic to wszystko samemu potrzeba jedynie 300zł jednorazowo. Jeśli chcemy mieć strojenie w RTP (w czasie rzeczywistym) trzeba dołożyć 200zl na dodatkową elektronikę. Software jest darmowy (CROME,UBERTATA) , soft do datalogu także.
Za 500zł sumarycznie przerabiamy ecu na standalone.
To tak gwoli scislosci 0.03zl poniewaz to topic o elektronice sporta.
Ale co do ceny hondaty chyba sie nie pomylilem, a popularna to modyfikacja.
Narazie koresponduje z kolesiem ktory sie pewnym SA bawil, w tej cenie SA bedzie dosc ciekawy, nie dosc ze opanuje wszystko co w clio potrzeba to ma kilka uniwersalnych wejsc i wyjsc ktorych czasami brakuje w seryjnych ECU. Mozna robic procedure startu, TC itp.
No nic, uwazam ze jesli w cenie 3000PLN uda sie zrobic SA to bedzie dobra cena.
I nie mowie o MS.
eM, da sie w ecu hondy obsluzyc ekstra we/wy? Z ciekawosci pytam.
auto: BMW Pomógł: 4 razy Dołączył: 02 Gru 2005 Skąd: Kraina Grzybów
Wysłany: Sob 10 Lut, 2007
Jest jeden wolny port analogowy Oprocz dwoch tuzinów czujników.
O rozdzielczosci oczywiscie 2^8, mozna go uzyc jako wbo2 albo egt.
Zaraz wstawie co potrafi freelog który komunikuje sie z ecu za pomocą usba i korzysta z zaimplementowanego kodu datalogera. Kod ten wykonywany przez glowny procek razem z programem slucha na porcie szeregowym zadan i zwraca wynik.
auto: -
silnik:: 0.0
moc: 000km Pomógł: 38 razy Dołączył: 20 Gru 2005 Skąd: z polecenia
Wysłany: Sob 10 Lut, 2007
dziku, a orientujesz sie moze jak wyglada strojenie / mozliwosci kompa w moim clio I?? Tu strojenie kosztuje ~chf 400.-. W polaczeniu z obojetnie jakim sportowym filtrem powietrza gwarantuja niby 165KM :566:
W clio I jest duzo prosciej, sprawa wyglada lepiej, program na epromie, mozna go flashowac ale darmowego softu ktory by wskazal komorki brak. Ale sa firmy ktore to robia komercyjnie, wiec jesli nie klamia to naprawde robia mape. Ale powinni ja robic pod konkretny silnik i mody.
Marku, bede rozkminiaj sprawe SA w sporcie, tak naprawde jak ktos wchodzi w modyfikacje na powaznie to te 3000PLN nie jest zle za takiego kompa.
Anglicy za modyfikacje glowicy, walkow, ITB i SA biora ok 3000 funtow. Gwarantuja min 230KM co tez zle nie jest.
P.S. Wiec bez tragedii, nie ma w nim CAN'a w takie postaci ktory by zycie utrudnial, czujki tez sa "po staremu".
Jest jeden wolny port analogowy Oprocz dwoch tuzinów czujników.
O rozdzielczosci oczywiscie 2^8, mozna go uzyc jako wbo2 albo egt.
Zaraz wstawie co potrafi freelog który komunikuje sie z ecu za pomocą usba i korzysta z zaimplementowanego kodu datalogera. Kod ten wykonywany przez glowny procek razem z programem slucha na porcie szeregowym zadan i zwraca wynik.
:570: :570: :570: :570: :570:
ade [Usunięty]
Wysłany: Śro 14 Lut, 2007
a mega squirta podlaczyc nie mozna? stosunek cena mozliwosc ma zabojczy:D
a mega squirta podlaczyc nie mozna? stosunek cena mozliwosc ma zabojczy:D
Nie tak latwo. ECU w sporcie robi troche innych spraw, jak obsluga predkosciomierza, sterownie wentylatorami itp. MS w wersji podstawowej tego nie potrafi, nie wiem jak to dziala w praktyce po roznych rozbudowach.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach