Panowie, ponieważ mój kolektor pod ITB został wykonany przez jakiegoś matoła z dwoma lewymi rękoma (jak się okazało w praniu), potrzebuję namiary na kogoś kto wyspawa kolektor dolotowy do trąbek albo ze stali, albo z aluminium. Trzeba wyciąć nową flanszę (mam na wzór jedną) + albo rurki stalowe/aluminiowe do przeustnic albo wytoczone z alu. Łączenie z przepustnicami silikonowymi łącznikami.
Najlepiej byłoby zrobić tak, ale to tylko w erze
Orientujecie się ile to może kosztować?
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011
Wiemy jaka ma być długość dolotu i na tym etapie będziemy pewnie manewrować długością kolektora (pewnie krótszy) a potem będę dorabiał trąbki żeby długość się zgadzała z wymaganiami. Trąbki będą najprawdopodobniej z włókna węglowego bądź szklanego, zintegrowane z podstawką i jakimś airboxem (jeszcze nie jest zaplanowany).
Wydaje mi się że nie ma tu za wiele do projektowania Odpowiedni kąt zgrany z kanałami, rury wypłaszczone schodzące się pod kształt kanału, na końcu równe spasowanie z przepustnicami żeby światło było idealne (bez progów, bez zwiększenia średnicy itd.). Chyba nie ma wielkiej filozofii jeśli się zrobi to bez szkolnych fuckup'ów jak tamten mój który dostałem
Jakieś rady?
Nie walczę o 0,5KM ani 0,03s.
Taki zestaw jak ze zdjęcia na 90% mogę mieć na wzór. Ale on jest cały z alu, spod CNC (projekt do cad'a też bym mógł ogarnąć raczej, tylko nie wiem jakie są koszty obrabiania cnc).
106, a jak u Ciebie to wygląda?
Chętnie bym kupił taki zestaw gotowy, ale nie mam 3,5k, szczególnie że muszę jeszcze kilka zabawek ogarnąć.
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: Clio
silnik:: znów jest
moc: ponad stokm Pomógł: 15 razy Dołączył: 07 Kwi 2011 Skąd: WWa
Wysłany: Wto 12 Lip, 2011
Greg pw
_________________
Kenet napisał/a:
Najważniejsze tak czy siak to dobrze się bawić, w sumie to mi opona w jeździe nie przeszkadza, tak jak muzyka w tańcu, więc nie narzekam tylko napier...lam
Wydaje mi się że nie ma tu za wiele do projektowania Odpowiedni kąt zgrany z kanałami, rury wypłaszczone schodzące się pod kształt kanału, na końcu równe spasowanie z przepustnicami żeby światło było idealne (bez progów, bez zwiększenia średnicy itd.). Chyba nie ma wielkiej filozofii jeśli się zrobi to bez szkolnych fuckup'ów jak tamten mój który
Wytnij to laserem albo waterjetcie , a mialo być bez fuckup'ów !!
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 13 Lip, 2011
No OK, ale nie mówimy o trąbkach tylko o kolektorze Pokaż kolektor.
Jenvey u siebie pokazuje nawet schemat takiego kolektora, zatem projekt moim zdaniem stanowi najmniejszy problem - gorzej z wykonaniem. i połączeniem kolektora z przepustnicami (bo Jenveyowski kolektor kończy się płaskimi flanszami a ja nie mam w swoich 4P śrub od strony silnika).
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
Marceli [Usunięty]
Wysłany: Śro 13 Lip, 2011
Greg napisał/a:
No OK, ale nie mówimy o trąbkach tylko o kolektorze Pokaż kolektor.
Jenvey u siebie pokazuje nawet schemat takiego kolektora, zatem projekt moim zdaniem stanowi najmniejszy problem - gorzej z wykonaniem. i połączeniem kolektora z przepustnicami (bo Jenveyowski kolektor kończy się płaskimi flanszami a ja nie mam w swoich 4P śrub od strony silnika).
Co to za przepustnice ? poka
Na zdjęciu może nie widać to nie trąbki to 3 w 1
A ty Greg nie pokazales nam zdjecia Jenvey tylko AT POWER DIRECT TO HEAD THROTTLE BODIES
Co jest zasadnicza różnica
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 13 Lip, 2011
Tak, to jest ATP, a przed chwilą mówiłem o samym kolektorze Jenveya (http://www.jenvey.co.uk/home/manifold/jenvey-dynamics/manifold-peugeot-tu5-1-6l-st-mp03).
Moje:
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 13 Lip, 2011
Dlaczego?
Z czego Ty masz dobrane? GSX-R1000 K4? Takie są popularne w UK do TU5J4 i zastanawiam się czy moich nie zamienić na takie - tamte mają chyba lepszą możliwość połączenia z kolektorem.
A wiesz z jakiego moto ma Batek?
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
auto: 106 S16, Willy
silnik:: TU5J4 1.6 16V
moc: 168km Pomógł: 18 razy Dołączył: 16 Wrz 2007 Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 13 Lip, 2011
Czyli te co właśnie wkleiłem, najpopularniejsze w UK. Colin Satchell i Sandy Brown czyli ichniejsze kozaki od francy to tam ogarniają, ale coś nie mogę ich zlokalizować / sprawdzić ile Ł to stoi.
Panowie, ile kasiory Wam wyszło za kolektory?
Musze to rozkminić bo robią się schodki o których nie miałem pojęcia ;] Za chwilę się okaże że taniej wyjdzie wziąć teo ATP plug&play
Edit: Colin bieze 40Ł czyli jakieś 2000 za taki kit:
Inlet manifold
TB brackets onto manifold and sealing rings
Revised throttle quadrant
Cable bracket
Injector position revisions
Trumpet sleeve flanges and trumpets
Assembly of customer supplied bodies into the kit
+ same 4P ok 400zł.
Edit 2: Zdradzisz ile kasy wyszedł Cię ten sat z kolektorem i trąbkami? Może być PW
_________________ "If in doubt, flat out." - Colin McRae
Ostatnio zmieniony przez Greg Śro 13 Lip, 2011, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach